Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ II | - | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Tuğçe DİKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ABR,ABR'de maskeleme,ASSR,İşitsel orta Latans cevapları,İşitsel geç latans cevapları,P300,Mismatch Negativity,İleri maskeleme teknikleri 1,İleri maskeleme teknikleri 2,Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri,Fonksiyonel işitme kaybı testleri,SISI, Tone decay, refleks decay testi,Konuşma testlerinde maskeleme,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elektrofizyolojik test yöntemlerini değerlendirebilir | 11, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
ABR testini uygulamayı bilir | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 8, 9 | A |
ASSR testini uygulamayı bilir | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
İşitsel orta Latans cevaplarını tartışır | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
İşitsel geç latans cevaplarını tartışır | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Komplike vakalarda maskeleme prosedürlerini değerlendirebilir | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
ABR'de maskeleme yapar | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Konuşma testlerinde maskelemenin nasıl yapılacağını tartışır | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Gürültüde konuşma testleri hakkında bilgi verebilir | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Matriks testini tartışır | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Fonksiyonel işitme kayıplı hastaları ayırt edebilir | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ABR | Ön hazırlık yok |
2 | ABR'de maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | ASSR | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitsel orta Latans cevapları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşitsel geç latans cevapları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | P300 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Mismatch Negativity | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İleri maskeleme teknikleri 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İleri maskeleme teknikleri 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Fonksiyonel işitme kaybı testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | SISI, Tone decay, refleks decay testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Konuşma testlerinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 8) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 9) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 Sayfa 996-1009, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 20 | 60 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 1 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 52 | 52 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 288 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(288/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ II | - | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Tuğçe DİKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ABR,ABR'de maskeleme,ASSR,İşitsel orta Latans cevapları,İşitsel geç latans cevapları,P300,Mismatch Negativity,İleri maskeleme teknikleri 1,İleri maskeleme teknikleri 2,Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri,Fonksiyonel işitme kaybı testleri,SISI, Tone decay, refleks decay testi,Konuşma testlerinde maskeleme,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elektrofizyolojik test yöntemlerini değerlendirebilir | 11, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
ABR testini uygulamayı bilir | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 8, 9 | A |
ASSR testini uygulamayı bilir | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
İşitsel orta Latans cevaplarını tartışır | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
İşitsel geç latans cevaplarını tartışır | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Komplike vakalarda maskeleme prosedürlerini değerlendirebilir | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
ABR'de maskeleme yapar | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Konuşma testlerinde maskelemenin nasıl yapılacağını tartışır | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Gürültüde konuşma testleri hakkında bilgi verebilir | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Matriks testini tartışır | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Fonksiyonel işitme kayıplı hastaları ayırt edebilir | 11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ABR | Ön hazırlık yok |
2 | ABR'de maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | ASSR | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitsel orta Latans cevapları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşitsel geç latans cevapları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | P300 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Mismatch Negativity | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İleri maskeleme teknikleri 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İleri maskeleme teknikleri 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Fonksiyonel işitme kaybı testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | SISI, Tone decay, refleks decay testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Konuşma testlerinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 8) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 9) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 Sayfa 996-1009, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |