Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ II-Bahar Dönemi2+4410
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Erol BELGİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Tuğçe DİKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; ABR,ABR'de maskeleme,ASSR,İşitsel orta Latans cevapları,İşitsel geç latans cevapları,P300,Mismatch Negativity,İleri maskeleme teknikleri 1,İleri maskeleme teknikleri 2,Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri,Fonksiyonel işitme kaybı testleri,SISI, Tone decay, refleks decay testi,Konuşma testlerinde maskeleme,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elektrofizyolojik test yöntemlerini değerlendirebilir11, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
ABR testini uygulamayı bilir11, 14, 16, 17, 19, 21, 8, 9A
ASSR testini uygulamayı bilir11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
İşitsel orta Latans cevaplarını tartışır11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
İşitsel geç latans cevaplarını tartışır11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Komplike vakalarda maskeleme prosedürlerini değerlendirebilir11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
ABR'de maskeleme yapar11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Konuşma testlerinde maskelemenin nasıl yapılacağını tartışır11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Gürültüde konuşma testleri hakkında bilgi verebilir11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Matriks testini tartışır11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Fonksiyonel işitme kayıplı hastaları ayırt edebilir11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1ABRÖn hazırlık yok
2ABR'de maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3ASSRÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitsel orta Latans cevaplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitsel geç latans cevaplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6P300Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Mismatch NegativityÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İleri maskeleme teknikleri 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İleri maskeleme teknikleri 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Gürültüde Konuşmayı Anlama testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Fonksiyonel işitme kaybı testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12SISI, Tone decay, refleks decay testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Konuşma testlerinde maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 8) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 9) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 Sayfa 996-1009, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler32060
Proje Sunumu / Seminer313
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı10110
Ara Sınav ve Hazırlığı13737
Genel Sınav ve Hazırlığı15252
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)288
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(288/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ II-Bahar Dönemi2+4410
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Erol BELGİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Tuğçe DİKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; ABR,ABR'de maskeleme,ASSR,İşitsel orta Latans cevapları,İşitsel geç latans cevapları,P300,Mismatch Negativity,İleri maskeleme teknikleri 1,İleri maskeleme teknikleri 2,Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri,Fonksiyonel işitme kaybı testleri,SISI, Tone decay, refleks decay testi,Konuşma testlerinde maskeleme,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elektrofizyolojik test yöntemlerini değerlendirebilir11, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
ABR testini uygulamayı bilir11, 14, 16, 17, 19, 21, 8, 9A
ASSR testini uygulamayı bilir11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
İşitsel orta Latans cevaplarını tartışır11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
İşitsel geç latans cevaplarını tartışır11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Komplike vakalarda maskeleme prosedürlerini değerlendirebilir11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
ABR'de maskeleme yapar11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Konuşma testlerinde maskelemenin nasıl yapılacağını tartışır11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Gürültüde konuşma testleri hakkında bilgi verebilir11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Matriks testini tartışır11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Fonksiyonel işitme kayıplı hastaları ayırt edebilir11, 14, 16, 17, 19, 21, 4, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1ABRÖn hazırlık yok
2ABR'de maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3ASSRÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitsel orta Latans cevaplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitsel geç latans cevaplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6P300Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Mismatch NegativityÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İleri maskeleme teknikleri 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İleri maskeleme teknikleri 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Gürültüde Konuşmayı Anlama testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Fonksiyonel işitme kaybı testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12SISI, Tone decay, refleks decay testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Konuşma testlerinde maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 8) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 9) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 Sayfa 996-1009, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:37Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:38