Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENT VE MEKAN | MRS2245410 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Elif YURTOĞLU PEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif YURTOĞLU PEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, kentlerin gelişimini tanımlayarak, günümüz mekan değişimlerini sorgulayıp yorumlamasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mekân Kavramı ve Değişen Mekân Algısı,Kentlerin Doğuşu ve Kent Kuramları,Göç, Kimliksizleştirme, Soylulaştırma Kavramları,Kent Planlaması ve Planlamanın Evrimi,Yerelleşme ve Küreselleşme,Türkiye’de Konut Politikaları ve Yönetim İlişkisi,Gecekondudan Lüks Konut Sitelerine,Örneklerle Kentsel Dönüşüm Uygulamaları,Kentsel Dönüşüm Üzerine Video İzlenimi,Türk Sinemasında Kentlerin Dönüşümün İzleri,Kentsel Dönüşüm Üzerine: Türk sinemasından film izlenimi,Suç ve Mekan,Mekânın Gündelik Hayata Etkileri,Dünya Örnekleri Karşılaştırması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kentsel mekan alanında temel bilgiler edinerek, sebep ve sonuçları tanımlayabilecektir. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
1.1. Kentlerin doğuşundan günümüze tarihsel süreci yorumlar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
1.2. Yerelleşme ve küreselleşme kavramlarını tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
2. Konut politikalarında kentsel dönüşüm olgusunun önemini açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
2.1. Kentsel dönüşümün, insan üzerindeki etkilerini tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
2.2. Kentsel dönüşümün, konut değişimi üzerindeki etkilerini tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
2.3. Kentsel dönüşümün sosyolojik çıktılarını yorumlar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
3. Mekan, kent, insan, göç ve suç kavramlarını birbiriyle ilişkilendirebilecektir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
3.1. Kentsel suç kavramının gündelik hayat ile ilişkisini açıklar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
3.2. Göç ile insan hayatındaki değişiklikleri açıklar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
4. İklim değişikliğinde kentlerin rolünü açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
4.1. İklim değişikliği sebeplerini bilir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
4.2. İklim değişikliğinin sonuçlarını bilir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
4.3. Kentler ve iklim değişikliği ikilisini yorumlar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
5. Ulusal ve uluslararası göçü, sebep ve sonuçları ile değerlendirebilecektir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
5.1. Uluslararası göçün sosyolojik etkisini bilir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
5.2. Göçün çeşitleri ve sebeplerini bilir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mekân Kavramı ve Değişen Mekân Algısı | |
2 | Kentlerin Doğuşu ve Kent Kuramları | |
3 | Göç, Kimliksizleştirme, Soylulaştırma Kavramları | |
4 | Kent Planlaması ve Planlamanın Evrimi | |
5 | Yerelleşme ve Küreselleşme | |
6 | Türkiye’de Konut Politikaları ve Yönetim İlişkisi | |
7 | Gecekondudan Lüks Konut Sitelerine | |
8 | Örneklerle Kentsel Dönüşüm Uygulamaları | |
9 | Kentsel Dönüşüm Üzerine Video İzlenimi | |
10 | Türk Sinemasında Kentlerin Dönüşümün İzleri | |
11 | Kentsel Dönüşüm Üzerine: Türk sinemasından film izlenimi | |
12 | Suç ve Mekan | |
13 | Mekânın Gündelik Hayata Etkileri | |
14 | Dünya Örnekleri Karşılaştırması |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
Bozlağan, Recep - Yılmaz, Nail - Yılmaz, Müslüm, "İstanbul, Mekan ve İnsan", Marmara Belediyeler Birliği Yayınları, İstanbul, 2012. Tekeli, İlhan, "Modernizm, Modernite ve Türkiye'nin Kent Planlama Tarihi", Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2014. Taşçı, Hasan - Nebati, Nurettin, "Şehir Üzerine Düşünceler I", Şehir Düşünce Merkezi Şehir Yayınları, İstanbul, 2014. Türkün, Asuman, "Mülk, Mahal, İnsan", İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 16 | 96 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(156/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENT VE MEKAN | MRS2245410 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Elif YURTOĞLU PEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif YURTOĞLU PEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, kentlerin gelişimini tanımlayarak, günümüz mekan değişimlerini sorgulayıp yorumlamasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mekân Kavramı ve Değişen Mekân Algısı,Kentlerin Doğuşu ve Kent Kuramları,Göç, Kimliksizleştirme, Soylulaştırma Kavramları,Kent Planlaması ve Planlamanın Evrimi,Yerelleşme ve Küreselleşme,Türkiye’de Konut Politikaları ve Yönetim İlişkisi,Gecekondudan Lüks Konut Sitelerine,Örneklerle Kentsel Dönüşüm Uygulamaları,Kentsel Dönüşüm Üzerine Video İzlenimi,Türk Sinemasında Kentlerin Dönüşümün İzleri,Kentsel Dönüşüm Üzerine: Türk sinemasından film izlenimi,Suç ve Mekan,Mekânın Gündelik Hayata Etkileri,Dünya Örnekleri Karşılaştırması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kentsel mekan alanında temel bilgiler edinerek, sebep ve sonuçları tanımlayabilecektir. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
1.1. Kentlerin doğuşundan günümüze tarihsel süreci yorumlar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
1.2. Yerelleşme ve küreselleşme kavramlarını tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
2. Konut politikalarında kentsel dönüşüm olgusunun önemini açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
2.1. Kentsel dönüşümün, insan üzerindeki etkilerini tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
2.2. Kentsel dönüşümün, konut değişimi üzerindeki etkilerini tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
2.3. Kentsel dönüşümün sosyolojik çıktılarını yorumlar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
3. Mekan, kent, insan, göç ve suç kavramlarını birbiriyle ilişkilendirebilecektir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
3.1. Kentsel suç kavramının gündelik hayat ile ilişkisini açıklar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
3.2. Göç ile insan hayatındaki değişiklikleri açıklar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
4. İklim değişikliğinde kentlerin rolünü açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
4.1. İklim değişikliği sebeplerini bilir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
4.2. İklim değişikliğinin sonuçlarını bilir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
4.3. Kentler ve iklim değişikliği ikilisini yorumlar. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
5. Ulusal ve uluslararası göçü, sebep ve sonuçları ile değerlendirebilecektir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
5.1. Uluslararası göçün sosyolojik etkisini bilir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
5.2. Göçün çeşitleri ve sebeplerini bilir. | 10, 13, 16, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mekân Kavramı ve Değişen Mekân Algısı | |
2 | Kentlerin Doğuşu ve Kent Kuramları | |
3 | Göç, Kimliksizleştirme, Soylulaştırma Kavramları | |
4 | Kent Planlaması ve Planlamanın Evrimi | |
5 | Yerelleşme ve Küreselleşme | |
6 | Türkiye’de Konut Politikaları ve Yönetim İlişkisi | |
7 | Gecekondudan Lüks Konut Sitelerine | |
8 | Örneklerle Kentsel Dönüşüm Uygulamaları | |
9 | Kentsel Dönüşüm Üzerine Video İzlenimi | |
10 | Türk Sinemasında Kentlerin Dönüşümün İzleri | |
11 | Kentsel Dönüşüm Üzerine: Türk sinemasından film izlenimi | |
12 | Suç ve Mekan | |
13 | Mekânın Gündelik Hayata Etkileri | |
14 | Dünya Örnekleri Karşılaştırması |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
Bozlağan, Recep - Yılmaz, Nail - Yılmaz, Müslüm, "İstanbul, Mekan ve İnsan", Marmara Belediyeler Birliği Yayınları, İstanbul, 2012. Tekeli, İlhan, "Modernizm, Modernite ve Türkiye'nin Kent Planlama Tarihi", Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2014. Taşçı, Hasan - Nebati, Nurettin, "Şehir Üzerine Düşünceler I", Şehir Düşünce Merkezi Şehir Yayınları, İstanbul, 2014. Türkün, Asuman, "Mülk, Mahal, İnsan", İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |