Mesleki konularda eğitim ve uygulama yaptırılarak iş tecrübesi kazanımı
amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mesleki Deneyim ,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Staj yapılan işyerinin organizasyon, planlama ve yönetimi konusunda bilgi edinir.
11, 12, 13, 14, 9
2. Süreçleri kavrama, planlama ve yönetebilmeyi öğrenir.
3. İş hayatını ve işyeri kurallarını öğrenir.
4. Görev bilinci kazanır.
5. Teorik bilgilerini işyerinde kullanma becerisi kazanma ve mesleki konularda
uygulamalar yapar.
6. İletişim becerilerini geliştirme ve ekip halinde çalışma becerisi kazanır.
7. Problemlere çözüm üretme yeteneğini kazanır.
8. Mesleki konularda eksikliklerini görme ve kendisinden istenen mesleki beklentileri
kavrar.
9. Yapılan çalışmalar hakkında rapor yazma becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mesleki Deneyim
2
Mesleki Deneyim
3
Mesleki Deneyim
4
Mesleki Deneyim
5
Mesleki Deneyim
6
Mesleki Deneyim
7
Mesleki Deneyim
8
Mesleki Deneyim
9
Mesleki Deneyim
10
Mesleki Deneyim
11
Mesleki Deneyim
12
Mesleki Deneyim
13
Mesleki Deneyim
14
Mesleki Deneyim
Kaynak
Uygulama defteri
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
10
140
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
STAJ
MRS2228360
Bahar Dönemi
0+0
-
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Zeynep Emel EKİM
Dersin Yardımcıları
Dr. Öğr. Üyesi Hande Yılmaz
Dersin Amacı
Mesleki konularda eğitim ve uygulama yaptırılarak iş tecrübesi kazanımı
amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mesleki Deneyim ,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim,Mesleki Deneyim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Staj yapılan işyerinin organizasyon, planlama ve yönetimi konusunda bilgi edinir.
11, 12, 13, 14, 9
2. Süreçleri kavrama, planlama ve yönetebilmeyi öğrenir.
3. İş hayatını ve işyeri kurallarını öğrenir.
4. Görev bilinci kazanır.
5. Teorik bilgilerini işyerinde kullanma becerisi kazanma ve mesleki konularda
uygulamalar yapar.
6. İletişim becerilerini geliştirme ve ekip halinde çalışma becerisi kazanır.
7. Problemlere çözüm üretme yeteneğini kazanır.
8. Mesleki konularda eksikliklerini görme ve kendisinden istenen mesleki beklentileri
kavrar.
9. Yapılan çalışmalar hakkında rapor yazma becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mesleki Deneyim
2
Mesleki Deneyim
3
Mesleki Deneyim
4
Mesleki Deneyim
5
Mesleki Deneyim
6
Mesleki Deneyim
7
Mesleki Deneyim
8
Mesleki Deneyim
9
Mesleki Deneyim
10
Mesleki Deneyim
11
Mesleki Deneyim
12
Mesleki Deneyim
13
Mesleki Deneyim
14
Mesleki Deneyim
Kaynak
Uygulama defteri
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.