Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FOTOĞRAFLA BELGELEME II | MRS2245420 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve UĞUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mimari fotoğrafinin temel ilke, teknik ve kavramlarını öğrenen öğrencilerin mimari fotoğrafi ve belgeleme faaliyetlerinde daha ileri teknik ve estetik aşamaya gelmelerini sağlamak, elde ettikleri ileri bilgiler ve teknikler aracılığıyla mimari yapı ve eserleri fotoğrafik açıdan belli bir tema ve ileti inşa edecek biçimde estetik çerçevede nasıl kompoze edebilecekleri ve yapılandırabileceklerini göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,2. Mimari fotoğrafçılığın tarihçesi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi,3. Mimari fotoğrafın teleolojisi ve gelişmiş belgeleme,4. Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumunda efektif ileri yapılandırmalar,5. Dijital fotoğraf makineleri ve Belgelemedeki Entegre İşlevleri,6. Efektif komponentlerin ileri düzey kullanımları ve Tematik Ölçümler,7. İleri Işıklandırma yöntem ve teknikleri,8. İleri Düzey Çekim Yöntemi Belirleme,9. İleri Düzey Çekim teknikleri I,10. İleri Düzey Çekim Teknikeri II,11. İleri Düzey Çekim teknikleri III,12. Maket Fotoğrafları, 3D efekt, Sorun Giderme,13. Mimari metinlerin (yapı/eserlerin) çözümlenmesi ve belgelenmesi,14. Fotografik mimari belgelemenin sanatsal önemi ve reklam, tanıtım ve pazarlamada kitle iletişimsel ticari işlevi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler; | ||
1. Fotoğrafik süreci gelişmiş bir estetik ve teknikle yorumlayabilecektir. | ||
1.1. Mimari fotoğrafinin çağdaş işlevlerini kavrar. | ||
1.2. Temel fotoğrafik belgeleme öğelerini ayırd eder ve sınıflandırır. | ||
1.3. Fotoğrafik Tematik süreci açıklar ve örnekler. | ||
2. Optik tematiği yapılandırabilecektir. Kamera ve ışık ekipmanları ve aksesuarlarını teknik olarak optimum bir biçimde kompoze edebilecektir. | ||
2.1. Temel ışık ve kamera ekipmanlarını tematik çerçevede kullanabilir. | ||
2.2. Doğru ekipmanları optimum bir biçimde kullanarak, Uygun perspektif ve doğal/yapay ışık ortamında tematik kurgulayıp fotoğrafik belge kompoze edebilir. | ||
2.3. Görsel bir metni (mimari yapı veya fotoğrafik temayı) analitik bileşenlerine yetkin bir biçimde teknik ve estetik açıdan ayırıp yorumlayabilir, çözümleyebilir, tartışabilir ve geliştirebilir. | ||
3. Temel fotoğrafçılık ve mimari fotoğrafçılık alanlarında içgörü ve teknik kazanacak, mimari yapı ve eserleri teknik ve estetik çerçevede belge niteliğinde fotoğraflayabilecek ve fotoğrafçılık nosyon ve terimlerini kavrayarak teknik olarak kullanabilecektir. | ||
3.1. Mimari metinleri (yapıları) analitik eleştirel bir gözle çözümler, yorumlar ve belgeler. | ||
3.2. Mimari fotoğrafçılık hakkında içgörü kazanır. | ||
3.3. Mimari metinleri (yapıları) bilimsel, sanatsal ya da mesleki faaliyetlerinde teknik terminolojiyle yorumlar, pazarlama estetiği açısından etkin mimari fotoğrafi belgelemeleri yapar. | ||
3.4. Kitle iletişimi, medya, halkla ilişkiler, tanıtım, pazarlama, ürün/kod ekimi ve reklam faaliyetleri açısından fotoğrafinin önemini kavrar ve mimari fotoğrafide özgün metinler yaratır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması. | |
2 | 2. Mimari fotoğrafçılığın tarihçesi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi | |
3 | 3. Mimari fotoğrafın teleolojisi ve gelişmiş belgeleme | |
4 | 4. Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumunda efektif ileri yapılandırmalar | |
5 | 5. Dijital fotoğraf makineleri ve Belgelemedeki Entegre İşlevleri | |
6 | 6. Efektif komponentlerin ileri düzey kullanımları ve Tematik Ölçümler | |
7 | 7. İleri Işıklandırma yöntem ve teknikleri | |
8 | 8. İleri Düzey Çekim Yöntemi Belirleme | |
9 | 9. İleri Düzey Çekim teknikleri I | |
10 | 10. İleri Düzey Çekim Teknikeri II | |
11 | 11. İleri Düzey Çekim teknikleri III | |
12 | 12. Maket Fotoğrafları, 3D efekt, Sorun Giderme | |
13 | 13. Mimari metinlerin (yapı/eserlerin) çözümlenmesi ve belgelenmesi | |
14 | 14. Fotografik mimari belgelemenin sanatsal önemi ve reklam, tanıtım ve pazarlamada kitle iletişimsel ticari işlevi. |
Kaynak |
Öğretim Üyesine Ait Ders Notları. |
Kamburoğlu, Ö. (2016). Tüm Yönleriyle Mimari Fotoğraf, 1.b., Say Yay., İstanbul. Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Temel Prensipleri, 1.b., Say Yay., Istanbul. Kamburoğlu, Ö. (2013). A’dan Z’ye Fotoğraf, 4.b., Say Yay., Istanbul. Kılıç, L. (2002). Fotoğrafa Başlarken, 1.b., Dost Yay., Eskişehir. Vardar, B. (2012). Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri, 3.bs., Beta Yay., İstanbul. Kamburoğlu, Ö. (2012). Dijital Fotoğrafta Yaratıcı Teknikler, 2.b., Say Yay., Istanbul. Ertan, G. (1994). Fotoğraf Terimleri Sözlüğü, 1.b., Afa Yay., İstanbul. Fener, S. (2012). HD Sinematografi, 1.b., Antrakt Sinema Kitapları, Istanbul. Foss, B. (2012) Sinema ve TV’de Anlatım Teknikleri ve Dramatürji, 2.b., Hayalperest Yay. Istanbul. Brown, B. (2014). Sinematografi: Kuram ve Uygulama, 4.b., Hil Yay., İstanbul. Sontag, S. (2011). Fotoğraf Üzerine, 1.b., Agora Yay., İstanbul. Kuban, D. (2002). Mimarlık Kavramları, Yay. No.:4, Yapı Endüstri Merkezi Yay., İstanbul. Turani, A. (2015). Sanat Terimleri Sözlüğü, 16.b., Remzi Kitavbevi, İstanbul. Loos, A. (2015). Mimarlık Üzerine, 2.b., Janus Yay., İstanbul. Boudon, Philippe (2015). Mimari Mekân Üzerine: Mimarlık Epistemolojisi Üzerine Deneme, 1.b., Janus Yay., İstanbul. Stavrides, S. (2016). Kentsel Heterotopya: Özgürleşme Mekânı Olarak Eşikler Kentine Doğru, 1.b., Sel Yay., İstanbul. Kuban, D. (2015). Sanat, Mimarlık, Toplum Kültürü Üzerine Makaleler, 1.b., C.I, Boyut Yay., İstanbul. Freud, S. (1999). Sanat ve Edebiyat, 1.b., Payel Yay., İstanbul. Clark, T. (2011). Sanat ve Propaganda, 2.b., Ayrıntı Yay., İstanbul. Benjamin, W. (2012). Fotoğrafın Kısa Tarihi: Teknik araçlarla yeniden-üretim (çoğaltma) çağında sanat eseri, 1.b., Agora Yay., İstanbul. Derman, İ. (2009). Fotoğraf ve Gerçeklik, 1.b., Hayalbaz Yay., Istanbul. Eroğlu, Özkan (2013). Bir Resme Nasıl Bakmalıyız, 1.b., Tekhne Yay., İstanbul. Barrett, T. (2012). Fotoğrafı Eleştirmek, 2.b., Hayalperest Yay., Istanbul. Sartori, G. (2004). Görmenin İktidarı, 1.b., Karakutu Yay., İstanbul. Berger, J. (2016). Görme Biçimleri, Metis Yay, İstanbul. Kızıler, R. (2012). Jacques Derrida ile Birlikte Pera Peras Poros, Türkiye İş Bankası Yay., İstanbul. Zeytinoğlu, E., Akay, A. (2013). Pisuarın Bir Dekonstrüksiyonu, 1.b., Minör Yay., İstanbul. Kandinsky, W. (2013). Sanatta Ruhsallık Üzerine, 1.b., Altıikikırkbeş Yay., Istanbul. Gezgin, S., (1994). Basında Fotoğrafçılık, Der Yay: 154, İstanbul. Küçükerdoğan, B. (2010). Sinemada Kurgu ve Eisenstein, 1.b., Hayalperest Yay., Istanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FOTOĞRAFLA BELGELEME II | MRS2245420 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve UĞUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mimari fotoğrafinin temel ilke, teknik ve kavramlarını öğrenen öğrencilerin mimari fotoğrafi ve belgeleme faaliyetlerinde daha ileri teknik ve estetik aşamaya gelmelerini sağlamak, elde ettikleri ileri bilgiler ve teknikler aracılığıyla mimari yapı ve eserleri fotoğrafik açıdan belli bir tema ve ileti inşa edecek biçimde estetik çerçevede nasıl kompoze edebilecekleri ve yapılandırabileceklerini göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,2. Mimari fotoğrafçılığın tarihçesi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi,3. Mimari fotoğrafın teleolojisi ve gelişmiş belgeleme,4. Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumunda efektif ileri yapılandırmalar,5. Dijital fotoğraf makineleri ve Belgelemedeki Entegre İşlevleri,6. Efektif komponentlerin ileri düzey kullanımları ve Tematik Ölçümler,7. İleri Işıklandırma yöntem ve teknikleri,8. İleri Düzey Çekim Yöntemi Belirleme,9. İleri Düzey Çekim teknikleri I,10. İleri Düzey Çekim Teknikeri II,11. İleri Düzey Çekim teknikleri III,12. Maket Fotoğrafları, 3D efekt, Sorun Giderme,13. Mimari metinlerin (yapı/eserlerin) çözümlenmesi ve belgelenmesi,14. Fotografik mimari belgelemenin sanatsal önemi ve reklam, tanıtım ve pazarlamada kitle iletişimsel ticari işlevi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler; | ||
1. Fotoğrafik süreci gelişmiş bir estetik ve teknikle yorumlayabilecektir. | ||
1.1. Mimari fotoğrafinin çağdaş işlevlerini kavrar. | ||
1.2. Temel fotoğrafik belgeleme öğelerini ayırd eder ve sınıflandırır. | ||
1.3. Fotoğrafik Tematik süreci açıklar ve örnekler. | ||
2. Optik tematiği yapılandırabilecektir. Kamera ve ışık ekipmanları ve aksesuarlarını teknik olarak optimum bir biçimde kompoze edebilecektir. | ||
2.1. Temel ışık ve kamera ekipmanlarını tematik çerçevede kullanabilir. | ||
2.2. Doğru ekipmanları optimum bir biçimde kullanarak, Uygun perspektif ve doğal/yapay ışık ortamında tematik kurgulayıp fotoğrafik belge kompoze edebilir. | ||
2.3. Görsel bir metni (mimari yapı veya fotoğrafik temayı) analitik bileşenlerine yetkin bir biçimde teknik ve estetik açıdan ayırıp yorumlayabilir, çözümleyebilir, tartışabilir ve geliştirebilir. | ||
3. Temel fotoğrafçılık ve mimari fotoğrafçılık alanlarında içgörü ve teknik kazanacak, mimari yapı ve eserleri teknik ve estetik çerçevede belge niteliğinde fotoğraflayabilecek ve fotoğrafçılık nosyon ve terimlerini kavrayarak teknik olarak kullanabilecektir. | ||
3.1. Mimari metinleri (yapıları) analitik eleştirel bir gözle çözümler, yorumlar ve belgeler. | ||
3.2. Mimari fotoğrafçılık hakkında içgörü kazanır. | ||
3.3. Mimari metinleri (yapıları) bilimsel, sanatsal ya da mesleki faaliyetlerinde teknik terminolojiyle yorumlar, pazarlama estetiği açısından etkin mimari fotoğrafi belgelemeleri yapar. | ||
3.4. Kitle iletişimi, medya, halkla ilişkiler, tanıtım, pazarlama, ürün/kod ekimi ve reklam faaliyetleri açısından fotoğrafinin önemini kavrar ve mimari fotoğrafide özgün metinler yaratır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması. | |
2 | 2. Mimari fotoğrafçılığın tarihçesi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi | |
3 | 3. Mimari fotoğrafın teleolojisi ve gelişmiş belgeleme | |
4 | 4. Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumunda efektif ileri yapılandırmalar | |
5 | 5. Dijital fotoğraf makineleri ve Belgelemedeki Entegre İşlevleri | |
6 | 6. Efektif komponentlerin ileri düzey kullanımları ve Tematik Ölçümler | |
7 | 7. İleri Işıklandırma yöntem ve teknikleri | |
8 | 8. İleri Düzey Çekim Yöntemi Belirleme | |
9 | 9. İleri Düzey Çekim teknikleri I | |
10 | 10. İleri Düzey Çekim Teknikeri II | |
11 | 11. İleri Düzey Çekim teknikleri III | |
12 | 12. Maket Fotoğrafları, 3D efekt, Sorun Giderme | |
13 | 13. Mimari metinlerin (yapı/eserlerin) çözümlenmesi ve belgelenmesi | |
14 | 14. Fotografik mimari belgelemenin sanatsal önemi ve reklam, tanıtım ve pazarlamada kitle iletişimsel ticari işlevi. |
Kaynak |
Öğretim Üyesine Ait Ders Notları. |
Kamburoğlu, Ö. (2016). Tüm Yönleriyle Mimari Fotoğraf, 1.b., Say Yay., İstanbul. Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Temel Prensipleri, 1.b., Say Yay., Istanbul. Kamburoğlu, Ö. (2013). A’dan Z’ye Fotoğraf, 4.b., Say Yay., Istanbul. Kılıç, L. (2002). Fotoğrafa Başlarken, 1.b., Dost Yay., Eskişehir. Vardar, B. (2012). Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri, 3.bs., Beta Yay., İstanbul. Kamburoğlu, Ö. (2012). Dijital Fotoğrafta Yaratıcı Teknikler, 2.b., Say Yay., Istanbul. Ertan, G. (1994). Fotoğraf Terimleri Sözlüğü, 1.b., Afa Yay., İstanbul. Fener, S. (2012). HD Sinematografi, 1.b., Antrakt Sinema Kitapları, Istanbul. Foss, B. (2012) Sinema ve TV’de Anlatım Teknikleri ve Dramatürji, 2.b., Hayalperest Yay. Istanbul. Brown, B. (2014). Sinematografi: Kuram ve Uygulama, 4.b., Hil Yay., İstanbul. Sontag, S. (2011). Fotoğraf Üzerine, 1.b., Agora Yay., İstanbul. Kuban, D. (2002). Mimarlık Kavramları, Yay. No.:4, Yapı Endüstri Merkezi Yay., İstanbul. Turani, A. (2015). Sanat Terimleri Sözlüğü, 16.b., Remzi Kitavbevi, İstanbul. Loos, A. (2015). Mimarlık Üzerine, 2.b., Janus Yay., İstanbul. Boudon, Philippe (2015). Mimari Mekân Üzerine: Mimarlık Epistemolojisi Üzerine Deneme, 1.b., Janus Yay., İstanbul. Stavrides, S. (2016). Kentsel Heterotopya: Özgürleşme Mekânı Olarak Eşikler Kentine Doğru, 1.b., Sel Yay., İstanbul. Kuban, D. (2015). Sanat, Mimarlık, Toplum Kültürü Üzerine Makaleler, 1.b., C.I, Boyut Yay., İstanbul. Freud, S. (1999). Sanat ve Edebiyat, 1.b., Payel Yay., İstanbul. Clark, T. (2011). Sanat ve Propaganda, 2.b., Ayrıntı Yay., İstanbul. Benjamin, W. (2012). Fotoğrafın Kısa Tarihi: Teknik araçlarla yeniden-üretim (çoğaltma) çağında sanat eseri, 1.b., Agora Yay., İstanbul. Derman, İ. (2009). Fotoğraf ve Gerçeklik, 1.b., Hayalbaz Yay., Istanbul. Eroğlu, Özkan (2013). Bir Resme Nasıl Bakmalıyız, 1.b., Tekhne Yay., İstanbul. Barrett, T. (2012). Fotoğrafı Eleştirmek, 2.b., Hayalperest Yay., Istanbul. Sartori, G. (2004). Görmenin İktidarı, 1.b., Karakutu Yay., İstanbul. Berger, J. (2016). Görme Biçimleri, Metis Yay, İstanbul. Kızıler, R. (2012). Jacques Derrida ile Birlikte Pera Peras Poros, Türkiye İş Bankası Yay., İstanbul. Zeytinoğlu, E., Akay, A. (2013). Pisuarın Bir Dekonstrüksiyonu, 1.b., Minör Yay., İstanbul. Kandinsky, W. (2013). Sanatta Ruhsallık Üzerine, 1.b., Altıikikırkbeş Yay., Istanbul. Gezgin, S., (1994). Basında Fotoğrafçılık, Der Yay: 154, İstanbul. Küçükerdoğan, B. (2010). Sinemada Kurgu ve Eisenstein, 1.b., Hayalperest Yay., Istanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |