Bu ders ile öğrenci, Şantiyenin ne olduğunu, terimlerini, imalatların yürütülmesi, hakediş ve kesin hesap işleri ve kabul işlemlerine yapabilecek ve/veya yaptırabilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Genel Tanımlar, takım çalışmasının önemi, Proje Müdürünün Sorumlulukları, İş Programı; sözleşmeyi anlamak, iş programındaki önemli kırılımların konuşulması.,Şantiye kurulumu, Şantiye tipleri.,Şantiyede yer alacak disiplinlerin belirlenmesi, koordinasyonu, Şantiyede İmalat Hazırlığı,İmalat Ekipleri/ Alt yüklenici kavramı.,Aplikasyon Çalışmaları,Hafriyat İşleri,Şantiye Defterleri ve ofis çalışmaları,İmalat Kontrolü, gecikmeler için önlemler, düzeltmeler, hak iddiaları.,Aktif Şantiye ziyareti planlama,Geçici ve kesin kabul; as- built projeler.,Şantiyelerde kullanılacak teknolojik yönetim sistemleri hakkında bilgi verilmesi.,Şantiye demobilizasyon işleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Şantiye kurulumunu yapabilir.
12, 13, 6, 9
A, E
2. Şantiye yönetim kadrosunun oluşturulmasına katkı verebilir.
12, 13, 6, 9
A, E
3. Şantiyeyi imalat yapabilir duruma getirebilir.
12, 13, 6, 9
A, E
4. İmalatların onaylı iş programına uygun şekilde yapılmasını yürütebilir ve/veya denetleyebilir.
12, 13, 6, 9
A, E
5. Hakedişleri düzenleyebilecek, Kesin hesabı düzenleyip inceletebilecek ve/veya inceleyecek, kabul işlemlerini yürütebilir.
12, 13, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Genel Tanımlar, takım çalışmasının önemi, Proje Müdürünün Sorumlulukları
2
İş Programı; sözleşmeyi anlamak, iş programındaki önemli kırılımların konuşulması.
3
Şantiye kurulumu, Şantiye tipleri.
4
Şantiyede yer alacak disiplinlerin belirlenmesi, koordinasyonu, Şantiyede İmalat Hazırlığı
5
İmalat Ekipleri/ Alt yüklenici kavramı.
6
Aplikasyon Çalışmaları
7
Hafriyat İşleri
8
Şantiye Defterleri ve ofis çalışmaları
10
İmalat Kontrolü, gecikmeler için önlemler, düzeltmeler, hak iddiaları.
11
Aktif Şantiye ziyareti planlama
12
Geçici ve kesin kabul; as- built projeler.
13
Şantiyelerde kullanılacak teknolojik yönetim sistemleri hakkında bilgi verilmesi.
14
Şantiye demobilizasyon işleri.
Kaynak
Ders notları dersin öğretim görevlisi tarafından verilecektir.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
6
84
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
3
6
18
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
8
8
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
8
8
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
146
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ŞANTİYE ORGANİZASYONU
MRS2161050
Güz Dönemi
2+0
2
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU
Dersin Yardımcıları
Öğr. Gör. Bengü Yoğurtçu
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenci, Şantiyenin ne olduğunu, terimlerini, imalatların yürütülmesi, hakediş ve kesin hesap işleri ve kabul işlemlerine yapabilecek ve/veya yaptırabilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Genel Tanımlar, takım çalışmasının önemi, Proje Müdürünün Sorumlulukları, İş Programı; sözleşmeyi anlamak, iş programındaki önemli kırılımların konuşulması.,Şantiye kurulumu, Şantiye tipleri.,Şantiyede yer alacak disiplinlerin belirlenmesi, koordinasyonu, Şantiyede İmalat Hazırlığı,İmalat Ekipleri/ Alt yüklenici kavramı.,Aplikasyon Çalışmaları,Hafriyat İşleri,Şantiye Defterleri ve ofis çalışmaları,İmalat Kontrolü, gecikmeler için önlemler, düzeltmeler, hak iddiaları.,Aktif Şantiye ziyareti planlama,Geçici ve kesin kabul; as- built projeler.,Şantiyelerde kullanılacak teknolojik yönetim sistemleri hakkında bilgi verilmesi.,Şantiye demobilizasyon işleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Şantiye kurulumunu yapabilir.
12, 13, 6, 9
A, E
2. Şantiye yönetim kadrosunun oluşturulmasına katkı verebilir.
12, 13, 6, 9
A, E
3. Şantiyeyi imalat yapabilir duruma getirebilir.
12, 13, 6, 9
A, E
4. İmalatların onaylı iş programına uygun şekilde yapılmasını yürütebilir ve/veya denetleyebilir.
12, 13, 6, 9
A, E
5. Hakedişleri düzenleyebilecek, Kesin hesabı düzenleyip inceletebilecek ve/veya inceleyecek, kabul işlemlerini yürütebilir.
12, 13, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Genel Tanımlar, takım çalışmasının önemi, Proje Müdürünün Sorumlulukları
2
İş Programı; sözleşmeyi anlamak, iş programındaki önemli kırılımların konuşulması.
3
Şantiye kurulumu, Şantiye tipleri.
4
Şantiyede yer alacak disiplinlerin belirlenmesi, koordinasyonu, Şantiyede İmalat Hazırlığı
5
İmalat Ekipleri/ Alt yüklenici kavramı.
6
Aplikasyon Çalışmaları
7
Hafriyat İşleri
8
Şantiye Defterleri ve ofis çalışmaları
10
İmalat Kontrolü, gecikmeler için önlemler, düzeltmeler, hak iddiaları.
11
Aktif Şantiye ziyareti planlama
12
Geçici ve kesin kabul; as- built projeler.
13
Şantiyelerde kullanılacak teknolojik yönetim sistemleri hakkında bilgi verilmesi.
14
Şantiye demobilizasyon işleri.
Kaynak
Ders notları dersin öğretim görevlisi tarafından verilecektir.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.