Temel geometrik biçimlerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, kesit, görünüş, perspektif
ile ilgili el becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim,Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi,1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi,1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği,1/20 kapı ve pencere detay çizimi,Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri,Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri,1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi,1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu çizim elde edebilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Yapıya ait detay çizimlerini okuyabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi
2
Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim
3
Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi
4
Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim
5
Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi
6
Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi
7
1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi
8
1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği
9
1/20 kapı ve pencere detay çizimi
10
Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi
11
Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri
12
Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri
13
1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi
14
1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi
Kaynak
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul
Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York
Dersi veren öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
6
84
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
160
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEKNİK RESİM II
MRS1261020
Bahar Dönemi
2+2
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU, Öğr.Gör. Merve UĞUR
Temel geometrik biçimlerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, kesit, görünüş, perspektif
ile ilgili el becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim,Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi,1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi,1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği,1/20 kapı ve pencere detay çizimi,Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri,Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri,1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi,1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu çizim elde edebilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Yapıya ait detay çizimlerini okuyabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi
2
Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim
3
Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi
4
Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim
5
Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi
6
Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi
7
1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi
8
1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği
9
1/20 kapı ve pencere detay çizimi
10
Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi
11
Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri
12
Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri
13
1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi
14
1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi
Kaynak
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul
Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York
Dersi veren öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.