Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RÖLÖVE II | MRS1261080 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özlem REİSOĞLU UÇARKUŞ |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Esra Yavuz |
Dersin Amacı | Taşınmaz kültür varlıklarının TC Kültür Bak. K.T.V.K.G.M. standartlarına göre envanter föylerinin hazırlanması; farklı ölçüm teknikleri kullanılarak bir yapının rölövesinin alınması; yapısal durumuna göre tahribatlarının saptanması ve araştırma dosyasının hazırlanmasının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rölöve ders kapsamının açıklanması, Taşınmaz kültür varlıkları, Sit alanı, mimari miras envanteri gibi tanım ve kavramların, koruma ilke ve kriterler kapsamında tartışılması,Envanter föyü hazırlanmasına yönelik teknik ve yöntemlerin öğretilmesi. Lejand oluşturma sistematiğinin açıklanması. Sit sınırı, ada, parsel ve harita bilgilerinin ayrıntılandırılması, İstanbul Tarihi Yarımada sit alanında çalışma bölgelerinin tanımlanması, harita üzerinde çalışma alan sınırlarının belirlenmesi,Dersin, Envanter çalışması yapılacak alanda uygulamalı olarak gerçekleştirilmesi,Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması,Sit alanında hazırlanan envanter föyleri ve araştırma dosyasının sunumu ve teslimi,Rölöve ölçüm tekniklerinin açıklanması (klasik rölöve / fotogrametrik rölöve/ 3 boyutlu lazer tarama cihazları ile rölöve alım teknikleri),Nivo, lazer metre, çelik şerit metre, su terazisi, profil tarağı benzeri ölçme aletleri kullanarak örnek yapıda bireysel olarak, rölöve çalışmasının yapılması, seçilen yağının kotlarına göre kroki çizimlerinin yapılması, fotoğraf ile tespitlerinin hazırlanması,Rölöve alımı için alanda çalışma (kotlara göre plan çizimleri).,Rölöve alımı için alanda çalışma (kotlara göre plan çizimleri),Fotoğraftan ölçü alma tekniğinin öğretilmesi, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (kesit ve görünüşlerin çıkartılması),Eski eser yapı üzerinde tahribatların belirlenmesi ve lejand çalışmasının yapılması, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (plan, kesit, görünüşler),Eski eser yapı üzerinde tahribatların belirlenmesi ve lejand çalışmasının yapılması, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (plan, kesit, görünüşler),1. ara teslim (araştırma dosyası, fotoğraf albümü, rölöve analiz raporu, 1/50 ölçekli rölöve, analitik rölöve),Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması,1/10, 1/5 ve 1/2 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartları uygulanarak, NOKTA DETAY çizimlerinin hazırlanması, Ölçümü alınan yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kentsel Sit alanlarının belirlendiği ölçekli haritaları okumayı öğrenir. | 14, 2, 5, 8, 9 | A, E, F |
Taşınmaz kültür varlığını tanımlayan envanter föylerini T.C. Kültür Bak. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Genel. Müd. standartları çerçevesinde hazırlar. | 14, 5, 8, 9 | A, F |
Tarihi çevre bilincinin kazanılması için yapılması gerekenleri formüle eder. | 16, 5, 6, 9 | A, E |
Restorasyon ve koruma ile ilgili araştırma, analiz ve rölöve tekniklerini kavrar. | 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rölöve ders kapsamının açıklanması, Taşınmaz kültür varlıkları, Sit alanı, mimari miras envanteri gibi tanım ve kavramların, koruma ilke ve kriterler kapsamında tartışılması | |
2 | Envanter föyü hazırlanmasına yönelik teknik ve yöntemlerin öğretilmesi. Lejand oluşturma sistematiğinin açıklanması. Sit sınırı, ada, parsel ve harita bilgilerinin ayrıntılandırılması, İstanbul Tarihi Yarımada sit alanında çalışma bölgelerinin tanımlanması, harita üzerinde çalışma alan sınırlarının belirlenmesi | |
3 | Dersin, Envanter çalışması yapılacak alanda uygulamalı olarak gerçekleştirilmesi | |
4 | Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması | |
5 | Sit alanında hazırlanan envanter föyleri ve araştırma dosyasının sunumu ve teslimi | |
6 | Rölöve ölçüm tekniklerinin açıklanması (klasik rölöve / fotogrametrik rölöve/ 3 boyutlu lazer tarama cihazları ile rölöve alım teknikleri) | |
7 | Nivo, lazer metre, çelik şerit metre, su terazisi, profil tarağı benzeri ölçme aletleri kullanarak örnek yapıda bireysel olarak, rölöve çalışmasının yapılması, seçilen yağının kotlarına göre kroki çizimlerinin yapılması, fotoğraf ile tespitlerinin hazırlanması | |
8 | Rölöve alımı için alanda çalışma (kotlara göre plan çizimleri). | |
9 | Rölöve alımı için alanda çalışma (kotlara göre plan çizimleri) | |
10 | Fotoğraftan ölçü alma tekniğinin öğretilmesi, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (kesit ve görünüşlerin çıkartılması) | |
11 | Eski eser yapı üzerinde tahribatların belirlenmesi ve lejand çalışmasının yapılması, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (plan, kesit, görünüşler) | |
12 | Eski eser yapı üzerinde tahribatların belirlenmesi ve lejand çalışmasının yapılması, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (plan, kesit, görünüşler) | |
13 | 1. ara teslim (araştırma dosyası, fotoğraf albümü, rölöve analiz raporu, 1/50 ölçekli rölöve, analitik rölöve) | |
14 | Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması | |
15 | 1/10, 1/5 ve 1/2 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartları uygulanarak, NOKTA DETAY çizimlerinin hazırlanması, Ölçümü alınan yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından karşılanacaktır. |
Madran, E, Özgönül, N. 2007; Taşınmaz Kültür Mirasın Korunması; İlkeler, mevzuat, yöntem ve uygulamalar. Mimarlar Odası Sürekli Mesleki Gelişim Merkezi Yayınları. İstanbul. Binan, Can. 1996; Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğü’nden Günümüze Düşünsel Gelşmenin Uluslararası Evrim Süreci, Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlıık Fakültesi Yayını, İstanbul. Glover, P. 1999; Building Surveys, Architectural Press. Kuban, D. 2000; Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu; Kuram ve Uygulama, Yapı-endüstri merkezi yayınları, İstanbul. ICOMOS, 1999; Guide to Recording Historic Buildings, Architectural Press. Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, T.C. Kültür Bakanlığı, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü, 1996;Yayın no: 1806, Ankara. Uluengin, B., 2002; Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi. Uluengin, F., ULUENGİN B., ULUENGİN B., 2001; Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi. Şahinler, O., Kızıl, F., Mimarlıkta Teknik Resim. İzgi, U. Pencereler. Binan, M., Kapılar. Binan, M., Kapılar. Ahunbay, Z., 1996; Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın, İstanbul. Akozan, F., 1997; Türkiye’de Tarihi Anıtları Koruma Teşkilatı ve Kanunlar, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını, No: 47, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | X | |||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | X | |||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | ||||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 4 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 1 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RÖLÖVE II | MRS1261080 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özlem REİSOĞLU UÇARKUŞ |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Esra Yavuz |
Dersin Amacı | Taşınmaz kültür varlıklarının TC Kültür Bak. K.T.V.K.G.M. standartlarına göre envanter föylerinin hazırlanması; farklı ölçüm teknikleri kullanılarak bir yapının rölövesinin alınması; yapısal durumuna göre tahribatlarının saptanması ve araştırma dosyasının hazırlanmasının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rölöve ders kapsamının açıklanması, Taşınmaz kültür varlıkları, Sit alanı, mimari miras envanteri gibi tanım ve kavramların, koruma ilke ve kriterler kapsamında tartışılması,Envanter föyü hazırlanmasına yönelik teknik ve yöntemlerin öğretilmesi. Lejand oluşturma sistematiğinin açıklanması. Sit sınırı, ada, parsel ve harita bilgilerinin ayrıntılandırılması, İstanbul Tarihi Yarımada sit alanında çalışma bölgelerinin tanımlanması, harita üzerinde çalışma alan sınırlarının belirlenmesi,Dersin, Envanter çalışması yapılacak alanda uygulamalı olarak gerçekleştirilmesi,Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması,Sit alanında hazırlanan envanter föyleri ve araştırma dosyasının sunumu ve teslimi,Rölöve ölçüm tekniklerinin açıklanması (klasik rölöve / fotogrametrik rölöve/ 3 boyutlu lazer tarama cihazları ile rölöve alım teknikleri),Nivo, lazer metre, çelik şerit metre, su terazisi, profil tarağı benzeri ölçme aletleri kullanarak örnek yapıda bireysel olarak, rölöve çalışmasının yapılması, seçilen yağının kotlarına göre kroki çizimlerinin yapılması, fotoğraf ile tespitlerinin hazırlanması,Rölöve alımı için alanda çalışma (kotlara göre plan çizimleri).,Rölöve alımı için alanda çalışma (kotlara göre plan çizimleri),Fotoğraftan ölçü alma tekniğinin öğretilmesi, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (kesit ve görünüşlerin çıkartılması),Eski eser yapı üzerinde tahribatların belirlenmesi ve lejand çalışmasının yapılması, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (plan, kesit, görünüşler),Eski eser yapı üzerinde tahribatların belirlenmesi ve lejand çalışmasının yapılması, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (plan, kesit, görünüşler),1. ara teslim (araştırma dosyası, fotoğraf albümü, rölöve analiz raporu, 1/50 ölçekli rölöve, analitik rölöve),Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması,1/10, 1/5 ve 1/2 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartları uygulanarak, NOKTA DETAY çizimlerinin hazırlanması, Ölçümü alınan yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kentsel Sit alanlarının belirlendiği ölçekli haritaları okumayı öğrenir. | 14, 2, 5, 8, 9 | A, E, F |
Taşınmaz kültür varlığını tanımlayan envanter föylerini T.C. Kültür Bak. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Genel. Müd. standartları çerçevesinde hazırlar. | 14, 5, 8, 9 | A, F |
Tarihi çevre bilincinin kazanılması için yapılması gerekenleri formüle eder. | 16, 5, 6, 9 | A, E |
Restorasyon ve koruma ile ilgili araştırma, analiz ve rölöve tekniklerini kavrar. | 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rölöve ders kapsamının açıklanması, Taşınmaz kültür varlıkları, Sit alanı, mimari miras envanteri gibi tanım ve kavramların, koruma ilke ve kriterler kapsamında tartışılması | |
2 | Envanter föyü hazırlanmasına yönelik teknik ve yöntemlerin öğretilmesi. Lejand oluşturma sistematiğinin açıklanması. Sit sınırı, ada, parsel ve harita bilgilerinin ayrıntılandırılması, İstanbul Tarihi Yarımada sit alanında çalışma bölgelerinin tanımlanması, harita üzerinde çalışma alan sınırlarının belirlenmesi | |
3 | Dersin, Envanter çalışması yapılacak alanda uygulamalı olarak gerçekleştirilmesi | |
4 | Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması | |
5 | Sit alanında hazırlanan envanter föyleri ve araştırma dosyasının sunumu ve teslimi | |
6 | Rölöve ölçüm tekniklerinin açıklanması (klasik rölöve / fotogrametrik rölöve/ 3 boyutlu lazer tarama cihazları ile rölöve alım teknikleri) | |
7 | Nivo, lazer metre, çelik şerit metre, su terazisi, profil tarağı benzeri ölçme aletleri kullanarak örnek yapıda bireysel olarak, rölöve çalışmasının yapılması, seçilen yağının kotlarına göre kroki çizimlerinin yapılması, fotoğraf ile tespitlerinin hazırlanması | |
8 | Rölöve alımı için alanda çalışma (kotlara göre plan çizimleri). | |
9 | Rölöve alımı için alanda çalışma (kotlara göre plan çizimleri) | |
10 | Fotoğraftan ölçü alma tekniğinin öğretilmesi, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (kesit ve görünüşlerin çıkartılması) | |
11 | Eski eser yapı üzerinde tahribatların belirlenmesi ve lejand çalışmasının yapılması, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (plan, kesit, görünüşler) | |
12 | Eski eser yapı üzerinde tahribatların belirlenmesi ve lejand çalışmasının yapılması, Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması (plan, kesit, görünüşler) | |
13 | 1. ara teslim (araştırma dosyası, fotoğraf albümü, rölöve analiz raporu, 1/50 ölçekli rölöve, analitik rölöve) | |
14 | Ölçümü gerçekleştirilen yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması | |
15 | 1/10, 1/5 ve 1/2 ölçekli çizim tekniğinin gerekli standartları uygulanarak, NOKTA DETAY çizimlerinin hazırlanması, Ölçümü alınan yapının çizimleri üzerinde iyileştirme ve geliştirme yapılması |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından karşılanacaktır. |
Madran, E, Özgönül, N. 2007; Taşınmaz Kültür Mirasın Korunması; İlkeler, mevzuat, yöntem ve uygulamalar. Mimarlar Odası Sürekli Mesleki Gelişim Merkezi Yayınları. İstanbul. Binan, Can. 1996; Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğü’nden Günümüze Düşünsel Gelşmenin Uluslararası Evrim Süreci, Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlıık Fakültesi Yayını, İstanbul. Glover, P. 1999; Building Surveys, Architectural Press. Kuban, D. 2000; Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu; Kuram ve Uygulama, Yapı-endüstri merkezi yayınları, İstanbul. ICOMOS, 1999; Guide to Recording Historic Buildings, Architectural Press. Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, T.C. Kültür Bakanlığı, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü, 1996;Yayın no: 1806, Ankara. Uluengin, B., 2002; Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi. Uluengin, F., ULUENGİN B., ULUENGİN B., 2001; Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi. Şahinler, O., Kızıl, F., Mimarlıkta Teknik Resim. İzgi, U. Pencereler. Binan, M., Kapılar. Binan, M., Kapılar. Ahunbay, Z., 1996; Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın, İstanbul. Akozan, F., 1997; Türkiye’de Tarihi Anıtları Koruma Teşkilatı ve Kanunlar, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını, No: 47, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | X | |||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | X | |||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | ||||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |