Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ İLERİ ÇİZİM TEKNİKLERİ | MRS1261040 | Bahar Dönemi | 1+1 | 1,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Ferdane Esra Tanrıkulu |
Dersin Amacı | Bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilme yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; AutoCAD ile tanışma AutoCAD kullanıcı arabirimi, çizim penceresi, dosya sekmeleri, komut satırı, uygulama mönüsü, komut vermek, veri girmek ,Temel işlevler, çizime başlamak Dosya açmak, seçmek, kaydetmek, farklı kaydetmek, dosya ithali ve ihracı, ekranı görebilmek ve ekranda gezinmek, çizim sınırını belirlemek, nesen yakalamak ve kenetlemek, çizim ayarları, koordinat kullanımı ,İki boyutlu çizim araçları Çizgi, bileşik çizgi, çoklu çizgi, ışın, dikdörtgen, çokgen, çember, yay, elips, eğri, nokta ,Nesneleri seçmek ve düzenlemek Tekli ve çoklu seçim, seçim penceresi, nesneleri gruplama, düzenleme komutları, sil, taşı, kopyala, döndür, kırp, köşe yuvarla, birleştir ,Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları ,Nesne özellikleri, çizgiler, renkler ve katmanlar Özellik eşleme ve değiştirme, çizgi tipleri, çizgi kalınlığı, nesne renkleri, katmanlarla çalışma ve katman yönetimi ,Tarama ve metin eklemek Taramanın uygulanması, tarama desenin ölçeği, açısı, metin oluşturma, paragraflı metin, metinlerin hizalanması, metin üzerinde genel düzenlemeler ,Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin ,Tablo oluşturma ve ölçülendirme Tablo çizme, tablo tipi ve düzenleme, ölçü verme, ölçü tipi, ölçü düzenleme Sınıf içi uygulama/ölçü verme ,Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme ,Blok nesneleri ve pafta ile çalışma, çizimi kâğıda dökme Blok oluşturma, blok çağırma, blokları düzenleme, pafta düzeni, ekranı pencerelere bölme, ortamlar arası geçiş, Yazdırma seçenekleri, çıktı ölçeği ayarları Sınıf içi uygulama ,Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme, blok nesneleri, pafta ile çalışma ,Final projesi,Final projesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknik çizim kurallarını kavrayabilir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Temel teknik bilgilerin kullanılarak bilgisayar ortamında teknik çizim oluşturabilir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Bilgisayar ortamında oluşturulan teknik çizimlerin çıktısını alabilir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | AutoCAD ile tanışma AutoCAD kullanıcı arabirimi, çizim penceresi, dosya sekmeleri, komut satırı, uygulama mönüsü, komut vermek, veri girmek | |
2 | Temel işlevler, çizime başlamak Dosya açmak, seçmek, kaydetmek, farklı kaydetmek, dosya ithali ve ihracı, ekranı görebilmek ve ekranda gezinmek, çizim sınırını belirlemek, nesen yakalamak ve kenetlemek, çizim ayarları, koordinat kullanımı | |
3 | İki boyutlu çizim araçları Çizgi, bileşik çizgi, çoklu çizgi, ışın, dikdörtgen, çokgen, çember, yay, elips, eğri, nokta | |
4 | Nesneleri seçmek ve düzenlemek Tekli ve çoklu seçim, seçim penceresi, nesneleri gruplama, düzenleme komutları, sil, taşı, kopyala, döndür, kırp, köşe yuvarla, birleştir | |
5 | Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları | |
6 | Nesne özellikleri, çizgiler, renkler ve katmanlar Özellik eşleme ve değiştirme, çizgi tipleri, çizgi kalınlığı, nesne renkleri, katmanlarla çalışma ve katman yönetimi | |
7 | Tarama ve metin eklemek Taramanın uygulanması, tarama desenin ölçeği, açısı, metin oluşturma, paragraflı metin, metinlerin hizalanması, metin üzerinde genel düzenlemeler | |
8 | Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin | |
9 | Tablo oluşturma ve ölçülendirme Tablo çizme, tablo tipi ve düzenleme, ölçü verme, ölçü tipi, ölçü düzenleme Sınıf içi uygulama/ölçü verme | |
10 | Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme | |
11 | Blok nesneleri ve pafta ile çalışma, çizimi kâğıda dökme Blok oluşturma, blok çağırma, blokları düzenleme, pafta düzeni, ekranı pencerelere bölme, ortamlar arası geçiş, Yazdırma seçenekleri, çıktı ölçeği ayarları Sınıf içi uygulama | |
12 | Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme, blok nesneleri, pafta ile çalışma | |
13 | Final projesi | |
14 | Final projesi |
Kaynak |
M. Ş. Demiryürek, Autocad 2015, Kodlab |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 6 | 84 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ İLERİ ÇİZİM TEKNİKLERİ | MRS1261040 | Bahar Dönemi | 1+1 | 1,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Ferdane Esra Tanrıkulu |
Dersin Amacı | Bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilme yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; AutoCAD ile tanışma AutoCAD kullanıcı arabirimi, çizim penceresi, dosya sekmeleri, komut satırı, uygulama mönüsü, komut vermek, veri girmek ,Temel işlevler, çizime başlamak Dosya açmak, seçmek, kaydetmek, farklı kaydetmek, dosya ithali ve ihracı, ekranı görebilmek ve ekranda gezinmek, çizim sınırını belirlemek, nesen yakalamak ve kenetlemek, çizim ayarları, koordinat kullanımı ,İki boyutlu çizim araçları Çizgi, bileşik çizgi, çoklu çizgi, ışın, dikdörtgen, çokgen, çember, yay, elips, eğri, nokta ,Nesneleri seçmek ve düzenlemek Tekli ve çoklu seçim, seçim penceresi, nesneleri gruplama, düzenleme komutları, sil, taşı, kopyala, döndür, kırp, köşe yuvarla, birleştir ,Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları ,Nesne özellikleri, çizgiler, renkler ve katmanlar Özellik eşleme ve değiştirme, çizgi tipleri, çizgi kalınlığı, nesne renkleri, katmanlarla çalışma ve katman yönetimi ,Tarama ve metin eklemek Taramanın uygulanması, tarama desenin ölçeği, açısı, metin oluşturma, paragraflı metin, metinlerin hizalanması, metin üzerinde genel düzenlemeler ,Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin ,Tablo oluşturma ve ölçülendirme Tablo çizme, tablo tipi ve düzenleme, ölçü verme, ölçü tipi, ölçü düzenleme Sınıf içi uygulama/ölçü verme ,Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme ,Blok nesneleri ve pafta ile çalışma, çizimi kâğıda dökme Blok oluşturma, blok çağırma, blokları düzenleme, pafta düzeni, ekranı pencerelere bölme, ortamlar arası geçiş, Yazdırma seçenekleri, çıktı ölçeği ayarları Sınıf içi uygulama ,Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme, blok nesneleri, pafta ile çalışma ,Final projesi,Final projesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknik çizim kurallarını kavrayabilir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Temel teknik bilgilerin kullanılarak bilgisayar ortamında teknik çizim oluşturabilir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Bilgisayar ortamında oluşturulan teknik çizimlerin çıktısını alabilir. | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | AutoCAD ile tanışma AutoCAD kullanıcı arabirimi, çizim penceresi, dosya sekmeleri, komut satırı, uygulama mönüsü, komut vermek, veri girmek | |
2 | Temel işlevler, çizime başlamak Dosya açmak, seçmek, kaydetmek, farklı kaydetmek, dosya ithali ve ihracı, ekranı görebilmek ve ekranda gezinmek, çizim sınırını belirlemek, nesen yakalamak ve kenetlemek, çizim ayarları, koordinat kullanımı | |
3 | İki boyutlu çizim araçları Çizgi, bileşik çizgi, çoklu çizgi, ışın, dikdörtgen, çokgen, çember, yay, elips, eğri, nokta | |
4 | Nesneleri seçmek ve düzenlemek Tekli ve çoklu seçim, seçim penceresi, nesneleri gruplama, düzenleme komutları, sil, taşı, kopyala, döndür, kırp, köşe yuvarla, birleştir | |
5 | Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları | |
6 | Nesne özellikleri, çizgiler, renkler ve katmanlar Özellik eşleme ve değiştirme, çizgi tipleri, çizgi kalınlığı, nesne renkleri, katmanlarla çalışma ve katman yönetimi | |
7 | Tarama ve metin eklemek Taramanın uygulanması, tarama desenin ölçeği, açısı, metin oluşturma, paragraflı metin, metinlerin hizalanması, metin üzerinde genel düzenlemeler | |
8 | Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin | |
9 | Tablo oluşturma ve ölçülendirme Tablo çizme, tablo tipi ve düzenleme, ölçü verme, ölçü tipi, ölçü düzenleme Sınıf içi uygulama/ölçü verme | |
10 | Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme | |
11 | Blok nesneleri ve pafta ile çalışma, çizimi kâğıda dökme Blok oluşturma, blok çağırma, blokları düzenleme, pafta düzeni, ekranı pencerelere bölme, ortamlar arası geçiş, Yazdırma seçenekleri, çıktı ölçeği ayarları Sınıf içi uygulama | |
12 | Sınıf içi uygulama İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme, blok nesneleri, pafta ile çalışma | |
13 | Final projesi | |
14 | Final projesi |
Kaynak |
M. Ş. Demiryürek, Autocad 2015, Kodlab |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |