Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan derste sanat tarihini dönem ve akımlarıyla
tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki
tüm gelişmeler incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tarih öncesi çağlarda sanat,Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı,Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik),Rönesans sanatı,Barok ve Rokoko sanatları,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Ders kapsamında yapılacak gezi,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau),Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları),Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları), Ders kapsamında yapılacak gezi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1- Öğrencinin ilkçağlardan günümüze sanatı ve sanatın tarihi hakkında derinlemesine ve kapsamlı bilgi edinmesini sağlayacak.
14, 16, 9
A, E
2- Sanat tarihinin ele alınan dönemlerine dair bilgileri hatırlayacak.
14, 16, 9
A, E
3- Farklı dönemler ve eserler arasında bağlantı kuracak.
14, 9
A, E
4- Sanat tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini tanıyacak.
14, 9
A, E
5- Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümleyecek.
14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tarih öncesi çağlarda sanat
2
Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı
3
Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik)
4
Rönesans sanatı
5
Barok ve Rokoko sanatları
6
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm)
7
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm)
8
Ders kapsamında yapılacak gezi
9
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm)
10
Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik)
11
Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau)
12
Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları)
13
Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları)
14
Ders kapsamında yapılacak gezi
Kaynak
Ders notları derste verilecektir.
E. H. Gombrich;Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 2002.
M. Hollingsworth; Dünya Sanat Tarihi, 2009.
Honour H.,Fleming J.; A World History of Art, 1999.
Roth, Leland M.; Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2002.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
12
24
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
28
28
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
28
28
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SANAT TARİHİ
MRS2245180
Bahar Dönemi
2+0
2
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Zeynep Emel EKİM
Dersin Yardımcıları
Yrd. Doç Dr. Hande Yılmaz
Dersin Amacı
Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan derste sanat tarihini dönem ve akımlarıyla
tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki
tüm gelişmeler incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tarih öncesi çağlarda sanat,Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı,Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik),Rönesans sanatı,Barok ve Rokoko sanatları,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm),Ders kapsamında yapılacak gezi,Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik),Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau),Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları),Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları), Ders kapsamında yapılacak gezi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1- Öğrencinin ilkçağlardan günümüze sanatı ve sanatın tarihi hakkında derinlemesine ve kapsamlı bilgi edinmesini sağlayacak.
14, 16, 9
A, E
2- Sanat tarihinin ele alınan dönemlerine dair bilgileri hatırlayacak.
14, 16, 9
A, E
3- Farklı dönemler ve eserler arasında bağlantı kuracak.
14, 9
A, E
4- Sanat tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini tanıyacak.
14, 9
A, E
5- Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümleyecek.
14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tarih öncesi çağlarda sanat
2
Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı
3
Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik)
4
Rönesans sanatı
5
Barok ve Rokoko sanatları
6
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm)
7
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm)
8
Ders kapsamında yapılacak gezi
9
Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm)
10
Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik)
11
Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau)
12
Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları)
13
Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları)
14
Ders kapsamında yapılacak gezi
Kaynak
Ders notları derste verilecektir.
E. H. Gombrich;Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 2002.
M. Hollingsworth; Dünya Sanat Tarihi, 2009.
Honour H.,Fleming J.; A World History of Art, 1999.
Roth, Leland M.; Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2002.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.