Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU, Öğr.Gör. Merve UĞUR
Dersin Yardımcıları
Öğr. Gör. Merve Uğur
Dersin Amacı
Temel geometrik biçimler ve motiflerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, görünüş, kesit ve detay çizimleri ile ilgili el becerileri geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması,Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması,Çizgi çizme çalışması ,Geometrik çizimler,Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma,Örüntü çalışması,Doku çalışması,İzdüşüm ve görünüş,Görünüş çizimi,Görünüş çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan-kesit-görünüş çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Bezeme motif çizimleri oluşturabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması
2
Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması
3
Çizgi çizme çalışması
4
Geometrik çizimler
5
Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma
6
Örüntü çalışması
7
Doku çalışması
8
İzdüşüm ve görünüş
9
Görünüş çizimi
10
Görünüş çizimi
11
Plan - kesit çizimi
12
Plan - kesit çizimi
13
Plan - kesit çizimi
14
Plan-kesit-görünüş çalışması
Kaynak
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996).
Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
5
70
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
181
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(181/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEKNİK RESİM I
MRS1160990
Güz Dönemi
2+2
3
6
Ders Programı
( A ) Pazartesi 09:00-09:45
( A ) Pazartesi 10:00-10:45
( A ) Pazartesi 11:00-11:45
( A ) Pazartesi 12:00-12:45
( B ) Pazartesi 09:00-09:45
( B ) Pazartesi 10:00-10:45
( B ) Pazartesi 11:00-11:45
( B ) Pazartesi 12:00-12:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU, Öğr.Gör. Merve UĞUR
Dersin Yardımcıları
Öğr. Gör. Merve Uğur
Dersin Amacı
Temel geometrik biçimler ve motiflerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, görünüş, kesit ve detay çizimleri ile ilgili el becerileri geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması,Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması,Çizgi çizme çalışması ,Geometrik çizimler,Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma,Örüntü çalışması,Doku çalışması,İzdüşüm ve görünüş,Görünüş çizimi,Görünüş çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan-kesit-görünüş çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Bezeme motif çizimleri oluşturabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir.
14, 6, 8, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması
2
Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması
3
Çizgi çizme çalışması
4
Geometrik çizimler
5
Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma
6
Örüntü çalışması
7
Doku çalışması
8
İzdüşüm ve görünüş
9
Görünüş çizimi
10
Görünüş çizimi
11
Plan - kesit çizimi
12
Plan - kesit çizimi
13
Plan - kesit çizimi
14
Plan-kesit-görünüş çalışması
Kaynak
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996).
Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.