Bu dersin amacı, öğrencinin, Yunan ve Roma mitolojisinde yer alan belli başlı tanrıları, fonksiyonlarını ve onların güzel sanatlar ve edebiyattaki sembollerini tanımlamasını, teşhis etmesini ve hikâyeleri özetlemesini, mitolojik hikâyelerin gündelik kullanımlarını idrak etmesini, anlamlarını analiz etmesini, değişik güncel kullanımları karşılaştırmasını ve değerlendirmesini ve yeni kullanımlar için önermede bulunmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mit nedir? İnsan neden mitlere ihtiyaç duyar?,Mitlerin amaçları,Yunan mitolojisinde yaratılış,Dünyanın ve insanın yaradılışı
,İki büyük yeryüzü tanrısı,İlk Kahramanlar,Aşk ve serüven öyküleri
,Dört büyük serüven (Phaeton, Pegasos ve Bellerophon)
,Dört büyük serüven (Otos ve Ephialtes, Daidalos),Altın Postun Aranışı
,Atreus Soyu
,Thebai Soyu
,Perseus, Theseus
,Herakles, Atalante
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1- Mitleri yorumlayıp, bu mitlerin Antik Yunan kültüründeki işlevlerini saptamak.
2- Mitsel sembolleri, benzerlerikleri ve metaforları çözmek.
3- Bu mitlerin Batı edebiyatında nasıl kullanıldığını kavramak.
4- Bu mitleri üretmiş olan Antik Yunan kültürüne hakim olmak.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mit nedir? İnsan neden mitlere ihtiyaç duyar?
2
Mitlerin amaçları
3
Yunan mitolojisinde yaratılış
4
Dünyanın ve insanın yaradılışı
5
İki büyük yeryüzü tanrısı
6
İlk Kahramanlar
7
Aşk ve serüven öyküleri
8
Dört büyük serüven (Phaeton, Pegasos ve Bellerophon)
9
Dört büyük serüven (Otos ve Ephialtes, Daidalos)
10
Altın Postun Aranışı
11
Atreus Soyu
12
Thebai Soyu
13
Perseus, Theseus
14
Herakles, Atalante
Kaynak
Colette Estin and Helene Laporte. Yunan ve Roma Mitolojisi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
20
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
10
10
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
14
2
28
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
2
28
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MİTOLOJİ
MRS2213786
Bahar Dönemi
2+0
2
5
Ders Programı
Cuma 20:30-21:15
Cuma 21:30-22:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Dr. Erkan Recep SAĞNAK
Dersin Yardımcıları
Erkan Sağnak (31. md)
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin, Yunan ve Roma mitolojisinde yer alan belli başlı tanrıları, fonksiyonlarını ve onların güzel sanatlar ve edebiyattaki sembollerini tanımlamasını, teşhis etmesini ve hikâyeleri özetlemesini, mitolojik hikâyelerin gündelik kullanımlarını idrak etmesini, anlamlarını analiz etmesini, değişik güncel kullanımları karşılaştırmasını ve değerlendirmesini ve yeni kullanımlar için önermede bulunmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mit nedir? İnsan neden mitlere ihtiyaç duyar?,Mitlerin amaçları,Yunan mitolojisinde yaratılış,Dünyanın ve insanın yaradılışı
,İki büyük yeryüzü tanrısı,İlk Kahramanlar,Aşk ve serüven öyküleri
,Dört büyük serüven (Phaeton, Pegasos ve Bellerophon)
,Dört büyük serüven (Otos ve Ephialtes, Daidalos),Altın Postun Aranışı
,Atreus Soyu
,Thebai Soyu
,Perseus, Theseus
,Herakles, Atalante
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1- Mitleri yorumlayıp, bu mitlerin Antik Yunan kültüründeki işlevlerini saptamak.
2- Mitsel sembolleri, benzerlerikleri ve metaforları çözmek.
3- Bu mitlerin Batı edebiyatında nasıl kullanıldığını kavramak.
4- Bu mitleri üretmiş olan Antik Yunan kültürüne hakim olmak.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mit nedir? İnsan neden mitlere ihtiyaç duyar?
2
Mitlerin amaçları
3
Yunan mitolojisinde yaratılış
4
Dünyanın ve insanın yaradılışı
5
İki büyük yeryüzü tanrısı
6
İlk Kahramanlar
7
Aşk ve serüven öyküleri
8
Dört büyük serüven (Phaeton, Pegasos ve Bellerophon)
9
Dört büyük serüven (Otos ve Ephialtes, Daidalos)
10
Altın Postun Aranışı
11
Atreus Soyu
12
Thebai Soyu
13
Perseus, Theseus
14
Herakles, Atalante
Kaynak
Colette Estin and Helene Laporte. Yunan ve Roma Mitolojisi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.