Tarihi Merkezlerde bütünleşik, fiziksel, sosyal içerikli korunması amaçlanmış kurul onaylı yapıların ve sokakların rölöve, restitüsyon,restorasyon evreleri, karşılaşılan sorunlar
Dersin İçeriği
Bu ders; Sivil Mimarlık örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri, Sivil Mimarlık Örneği karşılaşılan sorunlar,Tarihi Yapılara yönelik inceleme,Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri,Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri,Anıtsal yapılar örneği karşılaşılan sorunlar ,Tarihi Yapılar Alan İncelemesi,Sokak sağlıklaştırma örneği rölöve evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restitüsyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon ve uygulama evreleri,Tarihi Yapılara yönelik inceleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sit Alanında yapılan incelemeler sonucunda tarihi çevre bilinci artar.
Tarihi yapıların değerlendirme kritiklerini öğrenir.
Tarihi yapıların analiz tekniklerini kavrar.
Tarihi yapıların iç mekan düzenlemelerinde bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sivil Mimarlık örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
2
Sivil Mimarlık Örneği karşılaşılan sorunlar
3
Tarihi Yapılara yönelik inceleme
4
Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
5
Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
6
Anıtsal yapılar örneği karşılaşılan sorunlar
7
Tarihi Yapılar Alan İncelemesi
8
Sokak sağlıklaştırma örneği rölöve evreleri
9
Sokak sağlıklaştırma örneği restitüsyon evreleri
10
Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
11
Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
12
Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
13
Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon ve uygulama evreleri
14
Tarihi Yapılara yönelik inceleme
Kaynak
Kuban D. (2000) Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu- Kuram ve Uygulama, YEM,İstanbul
Ahunbay Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon , YEM,İstanbul
Kuban D. (2011) Osmanlı Mimarisi, YEM,İstanbul
Kuban D. (2011) Mimar Sinan yapıları, YEM,İstanbul
Cesar M. (1977) Anadolu öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık,İş Bankası Yay.
Cesar M. (1983) Typical Commercıal Buildings of the Ottoman Classical Period,İş Bankası Yay.
Cansever T.(2015) İstanbul'u Anlamak, Timaş yay.,İstanbul
Erder C. (1971) Tarihi Çevre Bilinci
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
20
40
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
20
40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON ÖRNEKLERİ
MRS2266160
Bahar Dönemi
2+0
2
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Nazan YAMAÇ
Dersin Yardımcıları
Öğr. Gör. Nazan GÜÇLÜ YAMAÇ
Dersin Amacı
Tarihi Merkezlerde bütünleşik, fiziksel, sosyal içerikli korunması amaçlanmış kurul onaylı yapıların ve sokakların rölöve, restitüsyon,restorasyon evreleri, karşılaşılan sorunlar
Dersin İçeriği
Bu ders; Sivil Mimarlık örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri, Sivil Mimarlık Örneği karşılaşılan sorunlar,Tarihi Yapılara yönelik inceleme,Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri,Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri,Anıtsal yapılar örneği karşılaşılan sorunlar ,Tarihi Yapılar Alan İncelemesi,Sokak sağlıklaştırma örneği rölöve evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restitüsyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon ve uygulama evreleri,Tarihi Yapılara yönelik inceleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sit Alanında yapılan incelemeler sonucunda tarihi çevre bilinci artar.
Tarihi yapıların değerlendirme kritiklerini öğrenir.
Tarihi yapıların analiz tekniklerini kavrar.
Tarihi yapıların iç mekan düzenlemelerinde bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sivil Mimarlık örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
2
Sivil Mimarlık Örneği karşılaşılan sorunlar
3
Tarihi Yapılara yönelik inceleme
4
Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
5
Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
6
Anıtsal yapılar örneği karşılaşılan sorunlar
7
Tarihi Yapılar Alan İncelemesi
8
Sokak sağlıklaştırma örneği rölöve evreleri
9
Sokak sağlıklaştırma örneği restitüsyon evreleri
10
Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
11
Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
12
Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
13
Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon ve uygulama evreleri
14
Tarihi Yapılara yönelik inceleme
Kaynak
Kuban D. (2000) Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu- Kuram ve Uygulama, YEM,İstanbul
Ahunbay Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon , YEM,İstanbul
Kuban D. (2011) Osmanlı Mimarisi, YEM,İstanbul
Kuban D. (2011) Mimar Sinan yapıları, YEM,İstanbul
Cesar M. (1977) Anadolu öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık,İş Bankası Yay.
Cesar M. (1983) Typical Commercıal Buildings of the Ottoman Classical Period,İş Bankası Yay.
Cansever T.(2015) İstanbul'u Anlamak, Timaş yay.,İstanbul
Erder C. (1971) Tarihi Çevre Bilinci
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.