Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri,
iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi
bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar,İletişim Sürecinin Özellikleri,İletişim Türleri,İletişimde Engeller,İletişim ve Çatışma,Konuşma ve Dinleme,Kültür ve İletişim,İletişim Modelleri,Yarı yıl Sınavı,Grup İletişimi,Örgütsel İletişim,İkna Edici İletişim,Sözsüz İletişim,Beden Dili; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1.İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
2.İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir.
4.İletişimi etkin bir şekilde kullanır.
13.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.
3. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
5. İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar.
6. Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.
7. Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler.
8. Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar.
9. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler.
10. Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olurlar.
11. Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.
12. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İletişim ile İlgili Temel Kavramlar
2
İletişim Sürecinin Özellikleri
3
İletişim Türleri
4
İletişimde Engeller
5
İletişim ve Çatışma
6
Konuşma ve Dinleme
7
Kültür ve İletişim
8
İletişim Modelleri
9
Yarı yıl Sınavı
10
Grup İletişimi
11
Örgütsel İletişim
12
İkna Edici İletişim
13
Sözsüz İletişim
14
Beden Dili
Kaynak
1. Öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları.
2.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
3.Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
4.Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011.
5.Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000.
6.Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996.
7.Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
8.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010.
9.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008.
10. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
20
40
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ
MRS2245340
Bahar Dönemi
2+0
2
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Betül KOÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri,
iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi
bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar,İletişim Sürecinin Özellikleri,İletişim Türleri,İletişimde Engeller,İletişim ve Çatışma,Konuşma ve Dinleme,Kültür ve İletişim,İletişim Modelleri,Yarı yıl Sınavı,Grup İletişimi,Örgütsel İletişim,İkna Edici İletişim,Sözsüz İletişim,Beden Dili; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1.İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
2.İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir.
4.İletişimi etkin bir şekilde kullanır.
13.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.
3. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
5. İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar.
6. Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.
7. Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler.
8. Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar.
9. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler.
10. Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olurlar.
11. Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.
12. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İletişim ile İlgili Temel Kavramlar
2
İletişim Sürecinin Özellikleri
3
İletişim Türleri
4
İletişimde Engeller
5
İletişim ve Çatışma
6
Konuşma ve Dinleme
7
Kültür ve İletişim
8
İletişim Modelleri
9
Yarı yıl Sınavı
10
Grup İletişimi
11
Örgütsel İletişim
12
İkna Edici İletişim
13
Sözsüz İletişim
14
Beden Dili
Kaynak
1. Öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları.
2.Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
3.Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015.
4.Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011.
5.Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000.
6.Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996.
7.Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005
8.Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010.
9.Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008.
10. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.