Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE II | İNG1212000 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır?,11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Geçmiş Zaman diliminde olan olayları aktarır. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Gemiş Zamanda fiillerin nasıl çekimlendiğini açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metnin geçmiş zaman içeren cümlelerini tespit eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
2. Gelecek zamanda eylemleri açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.1 Geleceğe dönük planlarını listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metinde anlatılan gelecek zaman eylemlerini değerlendirir. | 16, 37, 6, 9 | A |
3. İhtimal, zorunluluk gibi durumlara özgü cümleleri formüle eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Zorunlu durumlarda ne yapması gerektiğini temel seviyede sözlü ve yazılı olarak açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.2 Günlük planlarını basit fiiller eşliğinde listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
4. Kişileri dış görünüş ya da özelliklerine göre karşılaştırır. | 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Kişileri uygun sıfatlar kullanarak tasvir eder. | 37 | A |
4.2 Okuduğu CEFR A1 seviyedeki metinlerde geçen karakterlerin özelliklerini özetler. | 37 | A |
5. Günlük hayatta teknoloji ile ilgili olan nesnelerin işlevlerini özetler. | 37, 9 | A |
5.1 Cep telefonu, Bilgisayar gibi aletlerin özelliklerini sözlük yardımıyla listeler. | 37 | A |
5.2 Teknolojik cihazları birbiriyle karşılaştırır. | 14, 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
2 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
3 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
4 | 9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
5 | 9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
6 | 9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
7 | 10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır? | Unit 10: 112-129 |
8 | 11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
9 | 12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
10 | 13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
11 | 14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 136 |
12 | 15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.142 |
13 | 16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 150 |
14 | 16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.155 |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE II | İNG1212000 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır?,11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Geçmiş Zaman diliminde olan olayları aktarır. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Gemiş Zamanda fiillerin nasıl çekimlendiğini açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metnin geçmiş zaman içeren cümlelerini tespit eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
2. Gelecek zamanda eylemleri açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.1 Geleceğe dönük planlarını listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metinde anlatılan gelecek zaman eylemlerini değerlendirir. | 16, 37, 6, 9 | A |
3. İhtimal, zorunluluk gibi durumlara özgü cümleleri formüle eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Zorunlu durumlarda ne yapması gerektiğini temel seviyede sözlü ve yazılı olarak açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.2 Günlük planlarını basit fiiller eşliğinde listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
4. Kişileri dış görünüş ya da özelliklerine göre karşılaştırır. | 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Kişileri uygun sıfatlar kullanarak tasvir eder. | 37 | A |
4.2 Okuduğu CEFR A1 seviyedeki metinlerde geçen karakterlerin özelliklerini özetler. | 37 | A |
5. Günlük hayatta teknoloji ile ilgili olan nesnelerin işlevlerini özetler. | 37, 9 | A |
5.1 Cep telefonu, Bilgisayar gibi aletlerin özelliklerini sözlük yardımıyla listeler. | 37 | A |
5.2 Teknolojik cihazları birbiriyle karşılaştırır. | 14, 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
2 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
3 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
4 | 9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
5 | 9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
6 | 9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
7 | 10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır? | Unit 10: 112-129 |
8 | 11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
9 | 12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
10 | 13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
11 | 14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 136 |
12 | 15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.142 |
13 | 16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 150 |
14 | 16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.155 |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | ||||||
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |