Öğrencilere temel matematiksel kavramların kazandırılması, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi, sayısal mantık sorularını anlamlandırması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sayılar,Sayılarda dört işlem,Tam sayılar,Köklü sayılar,Rasyonel sayılar,Üslü sayılar,Sayı problemleri,Yaş problemleri,Yüzde problemleri,Hız problemleri,Sayısal mantık,Sayısal mantık problemleri,Üçgenler,Çokgenler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sayıları tanır
12, 16, 6
A, E, G
Problemleri çözer
12, 16, 6, 9
A, E, G
Denklem ve eşitsizlikleri çözer
12, 16, 6, 9
A, E, G
Geometrik kavramları tanır
12, 16, 6, 9
A, G
Sayısal mantık sorularını çözer
12, 16, 6, 9
A, E, G
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sayılar
2
Sayılarda dört işlem
3
Tam sayılar
4
Köklü sayılar
5
Rasyonel sayılar
6
Üslü sayılar
7
Sayı problemleri
8
Yaş problemleri
9
Yüzde problemleri
10
Hız problemleri
11
Sayısal mantık
12
Sayısal mantık problemleri
13
Üçgenler
14
Çokgenler
Kaynak
ders notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
14
14
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
6
6
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
4
11
44
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
14
14
Performans Görevi, Bakım Planı
1
9
9
Toplam İş Yükü (Saat)
150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MATEMATİK
MRS2212223
Bahar Dönemi
2+0
2
5
Ders Programı
Çarşamba 14:30-15:15
Çarşamba 15:30-16:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Büşranur ŞERAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilere temel matematiksel kavramların kazandırılması, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi, sayısal mantık sorularını anlamlandırması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sayılar,Sayılarda dört işlem,Tam sayılar,Köklü sayılar,Rasyonel sayılar,Üslü sayılar,Sayı problemleri,Yaş problemleri,Yüzde problemleri,Hız problemleri,Sayısal mantık,Sayısal mantık problemleri,Üçgenler,Çokgenler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sayıları tanır
12, 16, 6
A, E, G
Problemleri çözer
12, 16, 6, 9
A, E, G
Denklem ve eşitsizlikleri çözer
12, 16, 6, 9
A, E, G
Geometrik kavramları tanır
12, 16, 6, 9
A, G
Sayısal mantık sorularını çözer
12, 16, 6, 9
A, E, G
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sayılar
2
Sayılarda dört işlem
3
Tam sayılar
4
Köklü sayılar
5
Rasyonel sayılar
6
Üslü sayılar
7
Sayı problemleri
8
Yaş problemleri
9
Yüzde problemleri
10
Hız problemleri
11
Sayısal mantık
12
Sayısal mantık problemleri
13
Üçgenler
14
Çokgenler
Kaynak
ders notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.