Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
3 BOYUTLU MODELLEME VE ANİMASYON I-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fahrettin Doğan TEKİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fahrettin Doğan TEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, mimari bir çizimin, parçadan bütüne giderek tüm projeyi seçilen modelleme programında modelleyebilmesini, 3 boyutlu render alabilmesini, Autocad çizimini modele dönüştürebilmesini sağlamak ve model içinde ve çevresinde kamera ile gezinme, kısa film çekebilme bilgisini kazandırabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 3B modelleme araçlarına giriş ,Seçilen modelleme programının ara yüzünün tanıtılması,Seçilen modelleme programının temel komutların öğretilmesi ve uygulanması,Seçilen modelleme programında mimari elemanların çizilmesi ve modellenmesi,Modellenen mimari elemanların katmanlara ayrılması ve malzeme atanması,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması,Ara Sınav,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi,3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi,3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi,Render programı içinde temel ayarların yapılması ve render alınması,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2- Modelleme tekniklerini ve araçlarını kullanarak etkili dijital modeller oluşturur.
1- Farklı modelleme türlerini özelliklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir.
3- 3 Boyutlu görüntü oluşturma araçlarını kullanarak özgün tasarımlar yapar.
4- 3B modelleri etkili biçimde ayrıntılandırmak için etkileşimli 3B boyama ve yüzey şekillendirme araçlarını kullanır.
5- Ders kapsamında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalar yaparak teorik ve uygulamalı bilgileri ilişkilendirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
13B modelleme araçlarına giriş
2Seçilen modelleme programının ara yüzünün tanıtılması
3Seçilen modelleme programının temel komutların öğretilmesi ve uygulanması
4Seçilen modelleme programında mimari elemanların çizilmesi ve modellenmesi
5Modellenen mimari elemanların katmanlara ayrılması ve malzeme atanması
6Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması
7Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması
8Ara Sınav
9Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi
10Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi
113 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi
123 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi
13Render programı içinde temel ayarların yapılması ve render alınması
14Genel Sınav
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler6212
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12828
Genel Sınav ve Hazırlığı12828
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
3 BOYUTLU MODELLEME VE ANİMASYON I-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fahrettin Doğan TEKİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fahrettin Doğan TEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, mimari bir çizimin, parçadan bütüne giderek tüm projeyi seçilen modelleme programında modelleyebilmesini, 3 boyutlu render alabilmesini, Autocad çizimini modele dönüştürebilmesini sağlamak ve model içinde ve çevresinde kamera ile gezinme, kısa film çekebilme bilgisini kazandırabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 3B modelleme araçlarına giriş ,Seçilen modelleme programının ara yüzünün tanıtılması,Seçilen modelleme programının temel komutların öğretilmesi ve uygulanması,Seçilen modelleme programında mimari elemanların çizilmesi ve modellenmesi,Modellenen mimari elemanların katmanlara ayrılması ve malzeme atanması,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması,Ara Sınav,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi,3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi,3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi,Render programı içinde temel ayarların yapılması ve render alınması,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2- Modelleme tekniklerini ve araçlarını kullanarak etkili dijital modeller oluşturur.
1- Farklı modelleme türlerini özelliklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir.
3- 3 Boyutlu görüntü oluşturma araçlarını kullanarak özgün tasarımlar yapar.
4- 3B modelleri etkili biçimde ayrıntılandırmak için etkileşimli 3B boyama ve yüzey şekillendirme araçlarını kullanır.
5- Ders kapsamında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalar yaparak teorik ve uygulamalı bilgileri ilişkilendirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
13B modelleme araçlarına giriş
2Seçilen modelleme programının ara yüzünün tanıtılması
3Seçilen modelleme programının temel komutların öğretilmesi ve uygulanması
4Seçilen modelleme programında mimari elemanların çizilmesi ve modellenmesi
5Modellenen mimari elemanların katmanlara ayrılması ve malzeme atanması
6Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması
7Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması
8Ara Sınav
9Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi
10Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi
113 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi
123 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi
13Render programı içinde temel ayarların yapılması ve render alınması
14Genel Sınav
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00