Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİş Güvenliği kavramının dünyadaki ve Ülkemizdeki tarihsel gelişimi, bugün ki iş güvenliği uygulamaları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; İş Güvenliğinin tarihsel gelişimi,İş güvenliği kavram ve kapsamı,İş Güvenliği ile ilgili uluslararası kuruluşlar ve görevleri,İş Güvenliği ile ilgili ulusal kuruluşlar ve görevleri,İş Sağlığı ve Güvenliği kültürü,Ulusal ve uluslar arası sözleşmeler.,Tehlike tanımları, çeşitleri, tehlike avı,İş kazasının genel ve hukuki tanımı,Kaza teorileri ve nedenleri, ramak kala, bird teoremi, domino teoremi, iş kazası soruşturma ve raporlama örnek çalışması, İş kazası istatistiki değerlendirme yöntemleri, dünyada ülkemizde iş kazası istatistiki yorumları, yöntem ve değerlendirmeler,İş kazası maliyetleri, örnek iş kazası inceleme ve kayıtlama çalışmaları,Meslek hastalığının genel ve hukuki yönden tanımı,Meslek hastalığının nedenleri ve alınabilecek teknik önlemler,İş kazası, Meslek hastalığı durumlarında hukuki sorumlulukların tanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İş Güvenliğinin tarihsel gelişimini özetleyebilecektir.13, 14, 16, 5, 9A
2. İş Güvenliği ile ilgili Genel tanımları özetleyebilecektir.13, 14, 16, 5, 9A
3. Türkiye ve dünyadaki İş güvenliği ile ilgili kurumları ve görevleri özetleyebilecektir.13, 14, 16, 5, 9A
4. İş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri ve korunma yöntemleri özetleyebilecektir.13, 14, 16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İş Güvenliğinin tarihsel gelişimi
2İş güvenliği kavram ve kapsamı
3İş Güvenliği ile ilgili uluslararası kuruluşlar ve görevleri
4İş Güvenliği ile ilgili ulusal kuruluşlar ve görevleri
5İş Sağlığı ve Güvenliği kültürü
6Ulusal ve uluslar arası sözleşmeler.
7Tehlike tanımları, çeşitleri, tehlike avı
8İş kazasının genel ve hukuki tanımı
9Kaza teorileri ve nedenleri, ramak kala, bird teoremi, domino teoremi, iş kazası soruşturma ve raporlama örnek çalışması
10 İş kazası istatistiki değerlendirme yöntemleri, dünyada ülkemizde iş kazası istatistiki yorumları, yöntem ve değerlendirmeler
11İş kazası maliyetleri, örnek iş kazası inceleme ve kayıtlama çalışmaları
12Meslek hastalığının genel ve hukuki yönden tanımı
13Meslek hastalığının nedenleri ve alınabilecek teknik önlemler
14İş kazası, Meslek hastalığı durumlarında hukuki sorumlulukların tanımı
Kaynak
Gerektiğinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
Dr. Ercüment N. DİZDAR İş Güvenliği Kitabı, İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİş Güvenliği kavramının dünyadaki ve Ülkemizdeki tarihsel gelişimi, bugün ki iş güvenliği uygulamaları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; İş Güvenliğinin tarihsel gelişimi,İş güvenliği kavram ve kapsamı,İş Güvenliği ile ilgili uluslararası kuruluşlar ve görevleri,İş Güvenliği ile ilgili ulusal kuruluşlar ve görevleri,İş Sağlığı ve Güvenliği kültürü,Ulusal ve uluslar arası sözleşmeler.,Tehlike tanımları, çeşitleri, tehlike avı,İş kazasının genel ve hukuki tanımı,Kaza teorileri ve nedenleri, ramak kala, bird teoremi, domino teoremi, iş kazası soruşturma ve raporlama örnek çalışması, İş kazası istatistiki değerlendirme yöntemleri, dünyada ülkemizde iş kazası istatistiki yorumları, yöntem ve değerlendirmeler,İş kazası maliyetleri, örnek iş kazası inceleme ve kayıtlama çalışmaları,Meslek hastalığının genel ve hukuki yönden tanımı,Meslek hastalığının nedenleri ve alınabilecek teknik önlemler,İş kazası, Meslek hastalığı durumlarında hukuki sorumlulukların tanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İş Güvenliğinin tarihsel gelişimini özetleyebilecektir.13, 14, 16, 5, 9A
2. İş Güvenliği ile ilgili Genel tanımları özetleyebilecektir.13, 14, 16, 5, 9A
3. Türkiye ve dünyadaki İş güvenliği ile ilgili kurumları ve görevleri özetleyebilecektir.13, 14, 16, 5, 9A
4. İş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri ve korunma yöntemleri özetleyebilecektir.13, 14, 16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İş Güvenliğinin tarihsel gelişimi
2İş güvenliği kavram ve kapsamı
3İş Güvenliği ile ilgili uluslararası kuruluşlar ve görevleri
4İş Güvenliği ile ilgili ulusal kuruluşlar ve görevleri
5İş Sağlığı ve Güvenliği kültürü
6Ulusal ve uluslar arası sözleşmeler.
7Tehlike tanımları, çeşitleri, tehlike avı
8İş kazasının genel ve hukuki tanımı
9Kaza teorileri ve nedenleri, ramak kala, bird teoremi, domino teoremi, iş kazası soruşturma ve raporlama örnek çalışması
10 İş kazası istatistiki değerlendirme yöntemleri, dünyada ülkemizde iş kazası istatistiki yorumları, yöntem ve değerlendirmeler
11İş kazası maliyetleri, örnek iş kazası inceleme ve kayıtlama çalışmaları
12Meslek hastalığının genel ve hukuki yönden tanımı
13Meslek hastalığının nedenleri ve alınabilecek teknik önlemler
14İş kazası, Meslek hastalığı durumlarında hukuki sorumlulukların tanımı
Kaynak
Gerektiğinde öğrenci ile paylaşılacaktır.
Dr. Ercüment N. DİZDAR İş Güvenliği Kitabı, İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00