Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNİK RESİM I-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Cansu GÜNAL, Öğr. Gör. Şennur Baylar Kızılkaya
Dersin AmacıTemel geometrik biçimler ve motiflerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, görünüş, kesit ve detay çizimleri ile ilgili el becerileri geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması,Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması,Çizgi çizme çalışması ,Geometrik çizimler,Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma,Örüntü çalışması,Doku çalışması,İzdüşüm ve görünüş,Görünüş çizimi,Görünüş çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan-kesit-görünüş çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Bezeme motif çizimleri oluşturabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması
2Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması
3Çizgi çizme çalışması
4Geometrik çizimler
5Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma
6Örüntü çalışması
7Doku çalışması
8İzdüşüm ve görünüş
9Görünüş çizimi
10Görünüş çizimi
11Plan - kesit çizimi
12Plan - kesit çizimi
13Plan - kesit çizimi
14Plan-kesit-görünüş çalışması
Kaynak
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)181
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(181/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNİK RESİM I-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Cansu GÜNAL, Öğr. Gör. Şennur Baylar Kızılkaya
Dersin AmacıTemel geometrik biçimler ve motiflerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, görünüş, kesit ve detay çizimleri ile ilgili el becerileri geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması,Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması,Çizgi çizme çalışması ,Geometrik çizimler,Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma,Örüntü çalışması,Doku çalışması,İzdüşüm ve görünüş,Görünüş çizimi,Görünüş çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan - kesit çizimi,Plan-kesit-görünüş çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Bezeme motif çizimleri oluşturabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders araç gereçlerinin tanıtılması
2Serbest el ile yazı yazma çalışmaları ve araç gereç kullanımı ve pafta düzeni oluşturulması
3Çizgi çizme çalışması
4Geometrik çizimler
5Çizim döndürme, ölçeklendirme, aynalama, taşıma yöntemleri ile örüntü oluşturma
6Örüntü çalışması
7Doku çalışması
8İzdüşüm ve görünüş
9Görünüş çizimi
10Görünüş çizimi
11Plan - kesit çizimi
12Plan - kesit çizimi
13Plan - kesit çizimi
14Plan-kesit-görünüş çalışması
Kaynak
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00