Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
1863'TEN GÜNÜMÜZE MODERN VE ÇAĞDAŞ SANAT-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye Hande Yılmaz
Dersin Amacı19.yüzyıl sonu ile ortaya çıkan yeni sanat algısının ortaya çıkış nedenlerini ortaya koymak. 20 yüzyıl’ın bunalımları ve sanat arasındaki bağlantıları anlaşılır kılmak, modern ve güncel sanat arasındaki bağlantı ve farkları tanımlayabilmek. Modernism ve Postmodernist sanat anlayışını öğrencinin anlayabileceği bir üslupta tanıtabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlenimcilik,Post izlenimcilik,Ekspresyonizm,Kübizm,Fütürizm,Konstrüktivizm,Dadaizm,Sürrealizm,Bauhaus,Soyut Ekspresyonizm,Çağdaş Sanat,Çağdaş Sanat,Kavramsal Sanat,Kavramsal Sanat; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sanat tarihi ile ilgili kavramları açıklayabilecektir.9A, E
Sanat eserlerini karşılaştırarak inceleyebilecektir.9A, E
Sanat eserinin biçimsel özelliklerinden yola çıkarak ait olduğu sanat dönemini ifade eder.9A, E
Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz ederek kendi cümleleriyle ifade eder. 9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlenimcilik
2Post izlenimcilik
3Ekspresyonizm
4Kübizm
5Fütürizm
6Konstrüktivizm
7Dadaizm
8Sürrealizm
9Bauhaus
10Soyut Ekspresyonizm
11Çağdaş Sanat
12Çağdaş Sanat
13Kavramsal Sanat
14Kavramsal Sanat
Kaynak
-Gegen Klimt, Vienna 1903 Bisanz, Hans, Bisanz-Parakken Marian, Brandstatter, Christian, Vienne: Fin de Siecle, Wien, 2011 Blaukopf, Kurt, Gustav Mahler, öder, der zeitgenosse der zukunft, Vienna 1968 Clark, Robert Judson, 'Olbrich and Vienna', Kunst in Hessen und am Mittelrhein, 1967, heft 7, pp. 27-51 Freud, Sigmund, Psikanaliz üzerine beş konferans ve psikanalize toplu bakış, istanbul, 2015 Fischer, Wolfgang, 'Kokoschka's early work', Studio International, clxxxi, no. 929 (January 1971), pp. 4-5 Geretsegger, H. and Peintner, M., Otto Wagner, London 1970 Hevesi, L, Acht Jahre Secession, Vienna 1906 —Altkunst—Nneukunst, Vienna 1909 Hodin, J. P., Kokoschka, the Artist and his time, London 1966 Hoffmann, Josef, 'selbstbiographie', Ver Sacrum, Neue Folge, jg. 1972, Pp. 105-23 Janik, N. and Toulmin, S., Wittgenstein’s Vienna, London 1973 Kokoschka, Oskar, Mein Leben, Munich 1971 Kulka, H., Adolf Loos, das werk des architekten, Vienna 1931 Leopold, Rudolf, Egon Schiele, Paintings, Watercolours, drawings, London 1973 Lévéque, J.J., Klimt, Kokoschka, Schiele, Paris 2005 Mahler, Alma, Gustav Mahler, Memories and Letters, enlarged edition ed D. Mitchell, London 1973 Morton Frederic, A Nervous Splendour, Vienna:1888-1889, New York 1979 Münz, L and Künstler, G., Adolf Loos, London, 1966 Novotny, F and Dobai, J., Gustav Klimt— oeuvre-katalog, Salzburg 1967 Mrazek,W and Feuchtmüller, R., Kunst in Oesterreich, 1860-1918, Vienna, 1964 ROESSLER, a. ed., Brief e und Prosa von Egon Schiele, Vienna 1921 Egon Schiele, drawings and watercolours 1909-1918, London (Marlborough fine art) 1969 Egon Schiele, the third london exhibition, organized and introduced by Wolfgang Fischer, London (fischer fine art) 1972

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)144
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
1863'TEN GÜNÜMÜZE MODERN VE ÇAĞDAŞ SANAT-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye Hande Yılmaz
Dersin Amacı19.yüzyıl sonu ile ortaya çıkan yeni sanat algısının ortaya çıkış nedenlerini ortaya koymak. 20 yüzyıl’ın bunalımları ve sanat arasındaki bağlantıları anlaşılır kılmak, modern ve güncel sanat arasındaki bağlantı ve farkları tanımlayabilmek. Modernism ve Postmodernist sanat anlayışını öğrencinin anlayabileceği bir üslupta tanıtabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlenimcilik,Post izlenimcilik,Ekspresyonizm,Kübizm,Fütürizm,Konstrüktivizm,Dadaizm,Sürrealizm,Bauhaus,Soyut Ekspresyonizm,Çağdaş Sanat,Çağdaş Sanat,Kavramsal Sanat,Kavramsal Sanat; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sanat tarihi ile ilgili kavramları açıklayabilecektir.9A, E
Sanat eserlerini karşılaştırarak inceleyebilecektir.9A, E
Sanat eserinin biçimsel özelliklerinden yola çıkarak ait olduğu sanat dönemini ifade eder.9A, E
Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz ederek kendi cümleleriyle ifade eder. 9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlenimcilik
2Post izlenimcilik
3Ekspresyonizm
4Kübizm
5Fütürizm
6Konstrüktivizm
7Dadaizm
8Sürrealizm
9Bauhaus
10Soyut Ekspresyonizm
11Çağdaş Sanat
12Çağdaş Sanat
13Kavramsal Sanat
14Kavramsal Sanat
Kaynak
-Gegen Klimt, Vienna 1903 Bisanz, Hans, Bisanz-Parakken Marian, Brandstatter, Christian, Vienne: Fin de Siecle, Wien, 2011 Blaukopf, Kurt, Gustav Mahler, öder, der zeitgenosse der zukunft, Vienna 1968 Clark, Robert Judson, 'Olbrich and Vienna', Kunst in Hessen und am Mittelrhein, 1967, heft 7, pp. 27-51 Freud, Sigmund, Psikanaliz üzerine beş konferans ve psikanalize toplu bakış, istanbul, 2015 Fischer, Wolfgang, 'Kokoschka's early work', Studio International, clxxxi, no. 929 (January 1971), pp. 4-5 Geretsegger, H. and Peintner, M., Otto Wagner, London 1970 Hevesi, L, Acht Jahre Secession, Vienna 1906 —Altkunst—Nneukunst, Vienna 1909 Hodin, J. P., Kokoschka, the Artist and his time, London 1966 Hoffmann, Josef, 'selbstbiographie', Ver Sacrum, Neue Folge, jg. 1972, Pp. 105-23 Janik, N. and Toulmin, S., Wittgenstein’s Vienna, London 1973 Kokoschka, Oskar, Mein Leben, Munich 1971 Kulka, H., Adolf Loos, das werk des architekten, Vienna 1931 Leopold, Rudolf, Egon Schiele, Paintings, Watercolours, drawings, London 1973 Lévéque, J.J., Klimt, Kokoschka, Schiele, Paris 2005 Mahler, Alma, Gustav Mahler, Memories and Letters, enlarged edition ed D. Mitchell, London 1973 Morton Frederic, A Nervous Splendour, Vienna:1888-1889, New York 1979 Münz, L and Künstler, G., Adolf Loos, London, 1966 Novotny, F and Dobai, J., Gustav Klimt— oeuvre-katalog, Salzburg 1967 Mrazek,W and Feuchtmüller, R., Kunst in Oesterreich, 1860-1918, Vienna, 1964 ROESSLER, a. ed., Brief e und Prosa von Egon Schiele, Vienna 1921 Egon Schiele, drawings and watercolours 1909-1918, London (Marlborough fine art) 1969 Egon Schiele, the third london exhibition, organized and introduced by Wolfgang Fischer, London (fischer fine art) 1972

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00