Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARLIK KAVRAMLARI-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMimari tasarımda, biçim, kütleler, boşluklar, oran, ölçek gibi temel kavramların tanınması.
Dersin İçeriğiBu ders; FİZİKSEL ÇEVRE,GENEL YAPI KAVRAMI,ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK,TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI,GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,YAPI VE BEZEME,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Temel mimarlık kavramlarını tanır. 2-Mimarlık kavramları ile ilgili önemli kaynakları (dergiler, kitaplar vb.) tanır. 3-Temel mimarlık kavramları ile ilgili eleştirel bakış açısı kazanır. 4-Fiziksel çevre ve insan gereksinimleri arasındaki ilişkiyi yorumlar. 5-Sunum yapma becerisi gelişir.10, 16, 19, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1FİZİKSEL ÇEVRE
2GENEL YAPI KAVRAMI
3ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK
4TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI
5GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ
6GELENEKSEL STRÜKTÜR
7GELENEKSEL STRÜKTÜR
8GELENEKSEL STRÜKTÜR
9YAPI VE BEZEME
10GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK
11GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK
12ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK
13ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK
14ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR)
Kaynak
Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları, Yem Yayınları, 2010 D. Hasol, Mimarlık Denince, Yem Yayınları, 2019
ARCAN, Enis Faik ve Fikret EVCİ (1999). Mimari Tasarıma Yaklaşım 1: Bina Bilgisi Çalışmaları. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu. BIELEFELD, Bert ve Sebastian EL KHOULI (2010). Adım Adım Tasarım Fikirleri. İstanbul: YEM Yayınları. CHING, Francis D. K. (2008). İç Mekan Tasarımı Resimli. İstanbul: YEM Yayınları. CHING, Francis D. K. (2004). Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul: YEM Yayınları. HASOL, Doğan (1998). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: YEM Yayınları. JOMAKKA, Kari, vd. (2012). Adım Adım Tasarım Yöntemleri. İstanbul: YEM Yayınları. KUBAN, Doğan (2016). Mimarlık Kavramları. İstanbul: YEM Yayınları. ONAT, Esen (2010). Mimarlık, Form ve Geometri. Ankara: Efil Yayınevi. RASMUSSEN, Steen Eiler (2010). Yaşanan Mimari. İstanbul: Remzi Kitabevi. SOYGENİŞ, Sema (2015). Mimarlık Düşünmek Düşlemek. İstanbul: YEM Yayınları. YÜREKLİ, Ferhan (2016). Mimarlık Mimarlığımız. İstanbul: YEM Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARLIK KAVRAMLARI-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMimari tasarımda, biçim, kütleler, boşluklar, oran, ölçek gibi temel kavramların tanınması.
Dersin İçeriğiBu ders; FİZİKSEL ÇEVRE,GENEL YAPI KAVRAMI,ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK,TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI,GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,YAPI VE BEZEME,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Temel mimarlık kavramlarını tanır. 2-Mimarlık kavramları ile ilgili önemli kaynakları (dergiler, kitaplar vb.) tanır. 3-Temel mimarlık kavramları ile ilgili eleştirel bakış açısı kazanır. 4-Fiziksel çevre ve insan gereksinimleri arasındaki ilişkiyi yorumlar. 5-Sunum yapma becerisi gelişir.10, 16, 19, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1FİZİKSEL ÇEVRE
2GENEL YAPI KAVRAMI
3ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK
4TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI
5GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ
6GELENEKSEL STRÜKTÜR
7GELENEKSEL STRÜKTÜR
8GELENEKSEL STRÜKTÜR
9YAPI VE BEZEME
10GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK
11GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK
12ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK
13ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK
14ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR)
Kaynak
Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları, Yem Yayınları, 2010 D. Hasol, Mimarlık Denince, Yem Yayınları, 2019
ARCAN, Enis Faik ve Fikret EVCİ (1999). Mimari Tasarıma Yaklaşım 1: Bina Bilgisi Çalışmaları. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu. BIELEFELD, Bert ve Sebastian EL KHOULI (2010). Adım Adım Tasarım Fikirleri. İstanbul: YEM Yayınları. CHING, Francis D. K. (2008). İç Mekan Tasarımı Resimli. İstanbul: YEM Yayınları. CHING, Francis D. K. (2004). Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul: YEM Yayınları. HASOL, Doğan (1998). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: YEM Yayınları. JOMAKKA, Kari, vd. (2012). Adım Adım Tasarım Yöntemleri. İstanbul: YEM Yayınları. KUBAN, Doğan (2016). Mimarlık Kavramları. İstanbul: YEM Yayınları. ONAT, Esen (2010). Mimarlık, Form ve Geometri. Ankara: Efil Yayınevi. RASMUSSEN, Steen Eiler (2010). Yaşanan Mimari. İstanbul: Remzi Kitabevi. SOYGENİŞ, Sema (2015). Mimarlık Düşünmek Düşlemek. İstanbul: YEM Yayınları. YÜREKLİ, Ferhan (2016). Mimarlık Mimarlığımız. İstanbul: YEM Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00