Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARLIK TARİHİ II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersin YardımcılarıYrd. Doç. Dr. Hande Yılmaz
Dersin AmacıMimarlıktaki genel kavramlar ve bu kavramların ışığında Prehistorik devirden başlayarak 20. yüzyıl mimarlığının sonuna kadar kadar olan dönemde ortaya konan mimarlık ürünlerini yorumlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Mimarlığın icadı: Mağaralardan kentlere, Homo Sapiens Evleri, Neolitik yerleşimler, İlk kentler..,Mısır Mimarlığı: Mısır’ ın kültürü, tarihi. Mısır köyleri ve evleri, Tapınaklar..,Eski Yunan Mimarlığı: Yunan kent planlaması, Ev mimarisi, Kamusal Yapılar, Yunan Tapınağı.,Roma Mimarlığı: Roma tarihi, kent planlaması, Roma tapınağı, Ev mimarisi, Kamu yapıları,Erken Hristiyan ve Bizans Mimarlığı,Gezi- Tarihi Yarımada daki bazı müze ve tarihi yapılar,Erken Ortaçağ Mimarlığı: Ortaçağ ev mimarisi ve kaleler, şatolar, Ortaçağ manastırları,kiliseler,Erken Ortaçağ Mimarlığı: Ortaçağ ev mimarisi ve kaleler, şatolar, Ortaçağ manastırları,kiliseler..,Gotik Mimari: Kentin yeniden doğuşu, Gotik Katedraller, Ahşap Çatılı Kiliseler, Geç Gotik Mimarisi,Rönesans ve Maniyerist Mimari: İdeal biçim ve merkezi planlı kilise, Konut mimarisi..,Barok ve Rokoko Mimarlığı,Aydınlanma Çağı ve 20. yüzyılda mimarlık,Aydınlanma Çağı ve 20. yüzyılda mimarlık,Ders kapsamında yapılacak gezi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Mimarlık ve kent gelişiminin ilkelerini, sosyal, kültürel tarih gelişimi içinde yorumlayabilir ve değerlendirebilir.14, 16, 5, 9A, E
2-Mimarlık ve kent tasarımı konularında karşılaştırma yapabilir.14, 16, 5, 9A, E
Dersin içeriğinde yer alan mimari gelişmeleri kronolojik açıdan birbirleriyle ilişkilendirir. 16, 9A
Dersin içeriğinde yer alan önemli mimari anıtların ve eserlerin mimari özelliklerini tanımlar ve açıklar. 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mimarlığın icadı: Mağaralardan kentlere, Homo Sapiens Evleri, Neolitik yerleşimler, İlk kentler..
2Mısır Mimarlığı: Mısır’ ın kültürü, tarihi. Mısır köyleri ve evleri, Tapınaklar..
3Eski Yunan Mimarlığı: Yunan kent planlaması, Ev mimarisi, Kamusal Yapılar, Yunan Tapınağı.
4Roma Mimarlığı: Roma tarihi, kent planlaması, Roma tapınağı, Ev mimarisi, Kamu yapıları
5Erken Hristiyan ve Bizans Mimarlığı
6Gezi- Tarihi Yarımada daki bazı müze ve tarihi yapılar
7Erken Ortaçağ Mimarlığı: Ortaçağ ev mimarisi ve kaleler, şatolar, Ortaçağ manastırları,kiliseler
8Erken Ortaçağ Mimarlığı: Ortaçağ ev mimarisi ve kaleler, şatolar, Ortaçağ manastırları,kiliseler..
9Gotik Mimari: Kentin yeniden doğuşu, Gotik Katedraller, Ahşap Çatılı Kiliseler, Geç Gotik Mimarisi
10Rönesans ve Maniyerist Mimari: İdeal biçim ve merkezi planlı kilise, Konut mimarisi..
11Barok ve Rokoko Mimarlığı
12Aydınlanma Çağı ve 20. yüzyılda mimarlık
13Aydınlanma Çağı ve 20. yüzyılda mimarlık
14Ders kapsamında yapılacak gezi
Kaynak
Ders notu derste verilecektir.
Kuban Doğan, Mimarlık Kavramları, Çevre Yayınları, İstanbul, 1980., Chıng Francis D.K., Mimarlık, Biçim Mekan ve Düzen, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul, 2002. Mimarlık Tarihi Ders Notları I, Mimarlık Vakfı İktisadi İşletmesi, İstanbul, 2012. E. H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12224
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12224
Genel Sınav ve Hazırlığı12224
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARLIK TARİHİ II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersin YardımcılarıYrd. Doç. Dr. Hande Yılmaz
Dersin AmacıMimarlıktaki genel kavramlar ve bu kavramların ışığında Prehistorik devirden başlayarak 20. yüzyıl mimarlığının sonuna kadar kadar olan dönemde ortaya konan mimarlık ürünlerini yorumlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Mimarlığın icadı: Mağaralardan kentlere, Homo Sapiens Evleri, Neolitik yerleşimler, İlk kentler..,Mısır Mimarlığı: Mısır’ ın kültürü, tarihi. Mısır köyleri ve evleri, Tapınaklar..,Eski Yunan Mimarlığı: Yunan kent planlaması, Ev mimarisi, Kamusal Yapılar, Yunan Tapınağı.,Roma Mimarlığı: Roma tarihi, kent planlaması, Roma tapınağı, Ev mimarisi, Kamu yapıları,Erken Hristiyan ve Bizans Mimarlığı,Gezi- Tarihi Yarımada daki bazı müze ve tarihi yapılar,Erken Ortaçağ Mimarlığı: Ortaçağ ev mimarisi ve kaleler, şatolar, Ortaçağ manastırları,kiliseler,Erken Ortaçağ Mimarlığı: Ortaçağ ev mimarisi ve kaleler, şatolar, Ortaçağ manastırları,kiliseler..,Gotik Mimari: Kentin yeniden doğuşu, Gotik Katedraller, Ahşap Çatılı Kiliseler, Geç Gotik Mimarisi,Rönesans ve Maniyerist Mimari: İdeal biçim ve merkezi planlı kilise, Konut mimarisi..,Barok ve Rokoko Mimarlığı,Aydınlanma Çağı ve 20. yüzyılda mimarlık,Aydınlanma Çağı ve 20. yüzyılda mimarlık,Ders kapsamında yapılacak gezi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Mimarlık ve kent gelişiminin ilkelerini, sosyal, kültürel tarih gelişimi içinde yorumlayabilir ve değerlendirebilir.14, 16, 5, 9A, E
2-Mimarlık ve kent tasarımı konularında karşılaştırma yapabilir.14, 16, 5, 9A, E
Dersin içeriğinde yer alan mimari gelişmeleri kronolojik açıdan birbirleriyle ilişkilendirir. 16, 9A
Dersin içeriğinde yer alan önemli mimari anıtların ve eserlerin mimari özelliklerini tanımlar ve açıklar. 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mimarlığın icadı: Mağaralardan kentlere, Homo Sapiens Evleri, Neolitik yerleşimler, İlk kentler..
2Mısır Mimarlığı: Mısır’ ın kültürü, tarihi. Mısır köyleri ve evleri, Tapınaklar..
3Eski Yunan Mimarlığı: Yunan kent planlaması, Ev mimarisi, Kamusal Yapılar, Yunan Tapınağı.
4Roma Mimarlığı: Roma tarihi, kent planlaması, Roma tapınağı, Ev mimarisi, Kamu yapıları
5Erken Hristiyan ve Bizans Mimarlığı
6Gezi- Tarihi Yarımada daki bazı müze ve tarihi yapılar
7Erken Ortaçağ Mimarlığı: Ortaçağ ev mimarisi ve kaleler, şatolar, Ortaçağ manastırları,kiliseler
8Erken Ortaçağ Mimarlığı: Ortaçağ ev mimarisi ve kaleler, şatolar, Ortaçağ manastırları,kiliseler..
9Gotik Mimari: Kentin yeniden doğuşu, Gotik Katedraller, Ahşap Çatılı Kiliseler, Geç Gotik Mimarisi
10Rönesans ve Maniyerist Mimari: İdeal biçim ve merkezi planlı kilise, Konut mimarisi..
11Barok ve Rokoko Mimarlığı
12Aydınlanma Çağı ve 20. yüzyılda mimarlık
13Aydınlanma Çağı ve 20. yüzyılda mimarlık
14Ders kapsamında yapılacak gezi
Kaynak
Ders notu derste verilecektir.
Kuban Doğan, Mimarlık Kavramları, Çevre Yayınları, İstanbul, 1980., Chıng Francis D.K., Mimarlık, Biçim Mekan ve Düzen, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul, 2002. Mimarlık Tarihi Ders Notları I, Mimarlık Vakfı İktisadi İşletmesi, İstanbul, 2012. E. H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00