Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TARİHİ YAPILARDA STRÜKTÜREL PROBLEMLER-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sevgi SIRMA
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Sevgi Sırma
Dersin AmacıTarihi yapılarda kullanılmış olan geleneksel strüktürel sistemler, teknikleri ve malzemeleri; bu tekniklerin tanımlı mimari dönem ve stillerle ilişkileri; strüktürel bozulma türleri ve sebepleri; strüktürel bozulmaların saptanmasına yönelik teknik ve yöntemler; strüktürel sistemlerin problemlerinin giderilmesinde ve iyileştirilmesinde kullanılan yöntemler bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması,Giriş, Strüktür kavramı ve ,Geleneksel Yapılarda Kullanılan Malzemeler Ve Özellikleri,Yığma yapılarda strüktürel elemanlar; Doğrusal elemanlar (sütun,ayak, duvar vb.), eğrisel elemanlar (kemerler, tonozlar, kubbeler).,Teknik arazi gezisi ,Yapısal dengesizlikler, malzeme bozulmaları.,Hasar Tespit Yöntemleri,Yığma yapılarda strüktürel sağlamlaştırma teknikleri ,Teknik arazi gezisi ,Malzeme‐zemin‐strüktür bozulma analizleri.,Strüktürel bozulmanın iyileştirilmesinde kullanılacak yöntemler ,Strüktürel bozulma analizleri ve restorasyon teknikleri.,Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama A lıştırmaları,Teknik arazi gezisi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tarihi yapılarda kullanılmış olan geleneksel strüktürel sistemler, teknikleri ve malzemeleri ile ilgili konularda bilgi ve kavrayışa sahip olacaktır.10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 8, 9A, D, E
3. Strüktürel sistemlerin problemlerinin giderilmesinde ve iyileştirilmesinde kullanılan yöntemler için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanacaktır.10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 5, 9A, D, E
2. Strüktürel bozulma türleri ve sebepleri; strüktürel bozulmaların saptanmasına yönelik teknik ve yöntemler ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olacaktır.10, 12, 13, 14, 16, 19, 8, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması
2Giriş, Strüktür kavramı ve
3Geleneksel Yapılarda Kullanılan Malzemeler Ve Özellikleri
4Yığma yapılarda strüktürel elemanlar; Doğrusal elemanlar (sütun,ayak, duvar vb.), eğrisel elemanlar (kemerler, tonozlar, kubbeler).
5Teknik arazi gezisi
6Yapısal dengesizlikler, malzeme bozulmaları.
7Hasar Tespit Yöntemleri
8Yığma yapılarda strüktürel sağlamlaştırma teknikleri
9Teknik arazi gezisi
10Malzeme‐zemin‐strüktür bozulma analizleri.
11Strüktürel bozulmanın iyileştirilmesinde kullanılacak yöntemler
12Strüktürel bozulma analizleri ve restorasyon teknikleri.
13Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama A lıştırmaları
14Teknik arazi gezisi
Kaynak
Ders sunuları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)28
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(28/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TARİHİ YAPILARDA STRÜKTÜREL PROBLEMLER-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sevgi SIRMA
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Sevgi Sırma
Dersin AmacıTarihi yapılarda kullanılmış olan geleneksel strüktürel sistemler, teknikleri ve malzemeleri; bu tekniklerin tanımlı mimari dönem ve stillerle ilişkileri; strüktürel bozulma türleri ve sebepleri; strüktürel bozulmaların saptanmasına yönelik teknik ve yöntemler; strüktürel sistemlerin problemlerinin giderilmesinde ve iyileştirilmesinde kullanılan yöntemler bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması,Giriş, Strüktür kavramı ve ,Geleneksel Yapılarda Kullanılan Malzemeler Ve Özellikleri,Yığma yapılarda strüktürel elemanlar; Doğrusal elemanlar (sütun,ayak, duvar vb.), eğrisel elemanlar (kemerler, tonozlar, kubbeler).,Teknik arazi gezisi ,Yapısal dengesizlikler, malzeme bozulmaları.,Hasar Tespit Yöntemleri,Yığma yapılarda strüktürel sağlamlaştırma teknikleri ,Teknik arazi gezisi ,Malzeme‐zemin‐strüktür bozulma analizleri.,Strüktürel bozulmanın iyileştirilmesinde kullanılacak yöntemler ,Strüktürel bozulma analizleri ve restorasyon teknikleri.,Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama A lıştırmaları,Teknik arazi gezisi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tarihi yapılarda kullanılmış olan geleneksel strüktürel sistemler, teknikleri ve malzemeleri ile ilgili konularda bilgi ve kavrayışa sahip olacaktır.10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 8, 9A, D, E
3. Strüktürel sistemlerin problemlerinin giderilmesinde ve iyileştirilmesinde kullanılan yöntemler için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanacaktır.10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 5, 9A, D, E
2. Strüktürel bozulma türleri ve sebepleri; strüktürel bozulmaların saptanmasına yönelik teknik ve yöntemler ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olacaktır.10, 12, 13, 14, 16, 19, 8, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması
2Giriş, Strüktür kavramı ve
3Geleneksel Yapılarda Kullanılan Malzemeler Ve Özellikleri
4Yığma yapılarda strüktürel elemanlar; Doğrusal elemanlar (sütun,ayak, duvar vb.), eğrisel elemanlar (kemerler, tonozlar, kubbeler).
5Teknik arazi gezisi
6Yapısal dengesizlikler, malzeme bozulmaları.
7Hasar Tespit Yöntemleri
8Yığma yapılarda strüktürel sağlamlaştırma teknikleri
9Teknik arazi gezisi
10Malzeme‐zemin‐strüktür bozulma analizleri.
11Strüktürel bozulmanın iyileştirilmesinde kullanılacak yöntemler
12Strüktürel bozulma analizleri ve restorasyon teknikleri.
13Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama A lıştırmaları
14Teknik arazi gezisi
Kaynak
Ders sunuları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00