Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNİK RESİM II-Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şennur BAYLAR KIZILKAYA
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Cansu GÜNAL, Öğr. Gör. Şennur Baylar Kızılkaya
Dersin AmacıTemel geometrik biçimlerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, kesit, görünüş, perspektif ile ilgili el becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim,Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi,1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi,1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği,1/20 kapı ve pencere detay çizimi,Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri,Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri,1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi,1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu çizim elde edebilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Yapıya ait detay çizimlerini okuyabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi
2Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim
3Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi
4Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim
5Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi
6Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi
71/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi
81/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği
91/20 kapı ve pencere detay çizimi
10Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi
11Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri
12Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri
131/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi
141/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi
Kaynak
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York
Dersi veren öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14684
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)160
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNİK RESİM II-Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Esra YAVUZ ÖZTÜRK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şennur BAYLAR KIZILKAYA
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Cansu GÜNAL, Öğr. Gör. Şennur Baylar Kızılkaya
Dersin AmacıTemel geometrik biçimlerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, kesit, görünüş, perspektif ile ilgili el becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim,Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi,1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi,1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği,1/20 kapı ve pencere detay çizimi,Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri,Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri,1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi,1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çizim tekniklerini kavrayabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Teknik resim çıktılarını okuyabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Yapıların çeşitli ölçeklerde plan, görünüş ve kesitlerini çizebilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Projelerde ölçülendirme yapabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu çizim elde edebilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Yapıya ait detay çizimlerini okuyabilecektir.14, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi
2Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim
3Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin kavaliyer çizimi
4Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim
5Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi
6Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi
71/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi
81/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği
91/20 kapı ve pencere detay çizimi
10Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi
11Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri
12Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri
131/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi
141/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi
Kaynak
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York
Dersi veren öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00