Korunması gerekli kültür varlıklarımızdan bir yapının veya yapı grubunun mevcut durumunun 3 Boyutlu ve 2 boyutlu belgelenmesine yönelik belli ölçeklerde anlatılması için hazırlanan çizimlerinin (RÖLÖVE’sinin) yönetmelik ve standartlara uygun olarak hazırlanabilmesi becerisini kazanmak.
Bu amaca yönelik, İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım bilgisi ve deneyimi ) ve fotoğraflama çalışmalarını takiben çiziminin yapılması, tarihsel araştırmaların yapılarak yapı yada yapı grubunun belgelenmesi, plan, kesit, görünüş ve detaylarının çizilmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1/Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu
lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması,Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi,3/Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Buyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Rölövesi alınan yapı veya yapı grubunun belgelenmesine yönelik, plan, kesit, görünüş, detaylarının çizilmesi, raporlarının hazırlanması.
10, 12, 13, 14, 16, 19, 5, 6, 8, 9
A, E
Ölçmede geleneksel, elektronik, optik araç gereçleri kullanarak ölçüm tekniklerini uygular.
16, 5, 8, 9
A, E, F
Alınan öçüleri plan, kesit, görünüş olarak ölçekli çizimlere dönüştürür.
16, 9
A, E, F
Rölöve, ölçme kavramının mimari restorasyon mesleğindeki yerini kavrar.
16, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1/Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu
lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması
2
Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi
3
3/Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Buyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı
4
Rölöve çalışması
5
Rölöve çalışması
6
Rölöve çalışması
7
Rölöve çalışması
8
Rölöve çalışması
9
Rölöve çalışması
10
Rölöve çalışması
11
Rölöve çalışması
12
Rölöve çalışması
13
Rölöve çalışması
14
Rölöve çalışması
Kaynak
Ders Notu derste verilecektir.
RESTORASYON - Prof. Dr. Zeynep AHUNBAY
YAPI - Sedat Hakkı ELDEM
TÜRK EVİ- Sedat Hakkı Eldem
MİMAR SİNAN YAPİLARİ - Ali Saim Ülgen
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
30
30
Proje Sunumu / Seminer
14
1
14
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
23
23
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
23
23
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
160
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Korunması gerekli kültür varlıklarımızdan bir yapının veya yapı grubunun mevcut durumunun 3 Boyutlu ve 2 boyutlu belgelenmesine yönelik belli ölçeklerde anlatılması için hazırlanan çizimlerinin (RÖLÖVE’sinin) yönetmelik ve standartlara uygun olarak hazırlanabilmesi becerisini kazanmak.
Bu amaca yönelik, İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım bilgisi ve deneyimi ) ve fotoğraflama çalışmalarını takiben çiziminin yapılması, tarihsel araştırmaların yapılarak yapı yada yapı grubunun belgelenmesi, plan, kesit, görünüş ve detaylarının çizilmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1/Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu
lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması,Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi,3/Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Buyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Rölövesi alınan yapı veya yapı grubunun belgelenmesine yönelik, plan, kesit, görünüş, detaylarının çizilmesi, raporlarının hazırlanması.
10, 12, 13, 14, 16, 19, 5, 6, 8, 9
A, E
Ölçmede geleneksel, elektronik, optik araç gereçleri kullanarak ölçüm tekniklerini uygular.
16, 5, 8, 9
A, E, F
Alınan öçüleri plan, kesit, görünüş olarak ölçekli çizimlere dönüştürür.
16, 9
A, E, F
Rölöve, ölçme kavramının mimari restorasyon mesleğindeki yerini kavrar.
16, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1/Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu
lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması
2
Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi
3
3/Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Buyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı
4
Rölöve çalışması
5
Rölöve çalışması
6
Rölöve çalışması
7
Rölöve çalışması
8
Rölöve çalışması
9
Rölöve çalışması
10
Rölöve çalışması
11
Rölöve çalışması
12
Rölöve çalışması
13
Rölöve çalışması
14
Rölöve çalışması
Kaynak
Ders Notu derste verilecektir.
RESTORASYON - Prof. Dr. Zeynep AHUNBAY
YAPI - Sedat Hakkı ELDEM
TÜRK EVİ- Sedat Hakkı Eldem
MİMAR SİNAN YAPİLARİ - Ali Saim Ülgen
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.