Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYAR DESTEKLİ İLERİ ÇİZİM TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi1+11,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Şennur BAYLAR KIZILKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şennur BAYLAR KIZILKAYA, Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Ferdane Esra Tanrıkulu
Dersin AmacıBilgisayar ortamında teknik çizim yapabilme yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; AutoCAD ile tanışma
AutoCAD kullanıcı arabirimi, çizim penceresi, dosya sekmeleri, komut satırı, uygulama mönüsü, komut vermek, veri girmek
,Temel işlevler, çizime başlamak
Dosya açmak, seçmek, kaydetmek, farklı kaydetmek, dosya ithali ve ihracı, ekranı görebilmek ve ekranda gezinmek, çizim sınırını belirlemek, nesen yakalamak ve kenetlemek, çizim ayarları, koordinat kullanımı
,İki boyutlu çizim araçları
Çizgi, bileşik çizgi, çoklu çizgi, ışın, dikdörtgen, çokgen, çember, yay, elips, eğri, nokta
,Nesneleri seçmek ve düzenlemek
Tekli ve çoklu seçim, seçim penceresi, nesneleri gruplama, düzenleme komutları, sil, taşı, kopyala, döndür, kırp, köşe yuvarla, birleştir
,Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları
,Nesne özellikleri, çizgiler, renkler ve katmanlar
Özellik eşleme ve değiştirme, çizgi tipleri, çizgi kalınlığı, nesne renkleri, katmanlarla çalışma ve katman yönetimi
,Tarama ve metin eklemek
Taramanın uygulanması, tarama desenin ölçeği, açısı, metin oluşturma, paragraflı metin, metinlerin hizalanması, metin üzerinde genel düzenlemeler
,Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin
,Tablo oluşturma ve ölçülendirme
Tablo çizme, tablo tipi ve düzenleme, ölçü verme, ölçü tipi, ölçü düzenleme
Sınıf içi uygulama/ölçü verme
,Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme
,Blok nesneleri ve pafta ile çalışma, çizimi kâğıda dökme
Blok oluşturma, blok çağırma, blokları düzenleme, pafta düzeni, ekranı pencerelere bölme, ortamlar arası geçiş, Yazdırma seçenekleri, çıktı ölçeği ayarları
Sınıf içi uygulama
,Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme, blok nesneleri, pafta ile çalışma
,Final projesi,Final projesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Teknik çizim kurallarını kavrayabilir.14, 6, 8, 9A, E
Temel teknik bilgilerin kullanılarak bilgisayar ortamında teknik çizim oluşturabilir.14, 6, 8, 9A, E
Bilgisayar ortamında oluşturulan teknik çizimlerin çıktısını alabilir.14, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1AutoCAD ile tanışma
AutoCAD kullanıcı arabirimi, çizim penceresi, dosya sekmeleri, komut satırı, uygulama mönüsü, komut vermek, veri girmek
2Temel işlevler, çizime başlamak
Dosya açmak, seçmek, kaydetmek, farklı kaydetmek, dosya ithali ve ihracı, ekranı görebilmek ve ekranda gezinmek, çizim sınırını belirlemek, nesen yakalamak ve kenetlemek, çizim ayarları, koordinat kullanımı
3İki boyutlu çizim araçları
Çizgi, bileşik çizgi, çoklu çizgi, ışın, dikdörtgen, çokgen, çember, yay, elips, eğri, nokta
4Nesneleri seçmek ve düzenlemek
Tekli ve çoklu seçim, seçim penceresi, nesneleri gruplama, düzenleme komutları, sil, taşı, kopyala, döndür, kırp, köşe yuvarla, birleştir
5Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları
6Nesne özellikleri, çizgiler, renkler ve katmanlar
Özellik eşleme ve değiştirme, çizgi tipleri, çizgi kalınlığı, nesne renkleri, katmanlarla çalışma ve katman yönetimi
7Tarama ve metin eklemek
Taramanın uygulanması, tarama desenin ölçeği, açısı, metin oluşturma, paragraflı metin, metinlerin hizalanması, metin üzerinde genel düzenlemeler
8Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin
9Tablo oluşturma ve ölçülendirme
Tablo çizme, tablo tipi ve düzenleme, ölçü verme, ölçü tipi, ölçü düzenleme
Sınıf içi uygulama/ölçü verme
10Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme
11Blok nesneleri ve pafta ile çalışma, çizimi kâğıda dökme
Blok oluşturma, blok çağırma, blokları düzenleme, pafta düzeni, ekranı pencerelere bölme, ortamlar arası geçiş, Yazdırma seçenekleri, çıktı ölçeği ayarları
Sınıf içi uygulama
12Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme, blok nesneleri, pafta ile çalışma
13Final projesi
14Final projesi
Kaynak
M. Ş. Demiryürek, Autocad 2015, Kodlab

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14684
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYAR DESTEKLİ İLERİ ÇİZİM TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi1+11,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Şennur BAYLAR KIZILKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şennur BAYLAR KIZILKAYA, Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Ferdane Esra Tanrıkulu
Dersin AmacıBilgisayar ortamında teknik çizim yapabilme yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; AutoCAD ile tanışma
AutoCAD kullanıcı arabirimi, çizim penceresi, dosya sekmeleri, komut satırı, uygulama mönüsü, komut vermek, veri girmek
,Temel işlevler, çizime başlamak
Dosya açmak, seçmek, kaydetmek, farklı kaydetmek, dosya ithali ve ihracı, ekranı görebilmek ve ekranda gezinmek, çizim sınırını belirlemek, nesen yakalamak ve kenetlemek, çizim ayarları, koordinat kullanımı
,İki boyutlu çizim araçları
Çizgi, bileşik çizgi, çoklu çizgi, ışın, dikdörtgen, çokgen, çember, yay, elips, eğri, nokta
,Nesneleri seçmek ve düzenlemek
Tekli ve çoklu seçim, seçim penceresi, nesneleri gruplama, düzenleme komutları, sil, taşı, kopyala, döndür, kırp, köşe yuvarla, birleştir
,Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları
,Nesne özellikleri, çizgiler, renkler ve katmanlar
Özellik eşleme ve değiştirme, çizgi tipleri, çizgi kalınlığı, nesne renkleri, katmanlarla çalışma ve katman yönetimi
,Tarama ve metin eklemek
Taramanın uygulanması, tarama desenin ölçeği, açısı, metin oluşturma, paragraflı metin, metinlerin hizalanması, metin üzerinde genel düzenlemeler
,Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin
,Tablo oluşturma ve ölçülendirme
Tablo çizme, tablo tipi ve düzenleme, ölçü verme, ölçü tipi, ölçü düzenleme
Sınıf içi uygulama/ölçü verme
,Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme
,Blok nesneleri ve pafta ile çalışma, çizimi kâğıda dökme
Blok oluşturma, blok çağırma, blokları düzenleme, pafta düzeni, ekranı pencerelere bölme, ortamlar arası geçiş, Yazdırma seçenekleri, çıktı ölçeği ayarları
Sınıf içi uygulama
,Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme, blok nesneleri, pafta ile çalışma
,Final projesi,Final projesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Teknik çizim kurallarını kavrayabilir.14, 6, 8, 9A, E
Temel teknik bilgilerin kullanılarak bilgisayar ortamında teknik çizim oluşturabilir.14, 6, 8, 9A, E
Bilgisayar ortamında oluşturulan teknik çizimlerin çıktısını alabilir.14, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1AutoCAD ile tanışma
AutoCAD kullanıcı arabirimi, çizim penceresi, dosya sekmeleri, komut satırı, uygulama mönüsü, komut vermek, veri girmek
2Temel işlevler, çizime başlamak
Dosya açmak, seçmek, kaydetmek, farklı kaydetmek, dosya ithali ve ihracı, ekranı görebilmek ve ekranda gezinmek, çizim sınırını belirlemek, nesen yakalamak ve kenetlemek, çizim ayarları, koordinat kullanımı
3İki boyutlu çizim araçları
Çizgi, bileşik çizgi, çoklu çizgi, ışın, dikdörtgen, çokgen, çember, yay, elips, eğri, nokta
4Nesneleri seçmek ve düzenlemek
Tekli ve çoklu seçim, seçim penceresi, nesneleri gruplama, düzenleme komutları, sil, taşı, kopyala, döndür, kırp, köşe yuvarla, birleştir
5Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları
6Nesne özellikleri, çizgiler, renkler ve katmanlar
Özellik eşleme ve değiştirme, çizgi tipleri, çizgi kalınlığı, nesne renkleri, katmanlarla çalışma ve katman yönetimi
7Tarama ve metin eklemek
Taramanın uygulanması, tarama desenin ölçeği, açısı, metin oluşturma, paragraflı metin, metinlerin hizalanması, metin üzerinde genel düzenlemeler
8Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin
9Tablo oluşturma ve ölçülendirme
Tablo çizme, tablo tipi ve düzenleme, ölçü verme, ölçü tipi, ölçü düzenleme
Sınıf içi uygulama/ölçü verme
10Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme
11Blok nesneleri ve pafta ile çalışma, çizimi kâğıda dökme
Blok oluşturma, blok çağırma, blokları düzenleme, pafta düzeni, ekranı pencerelere bölme, ortamlar arası geçiş, Yazdırma seçenekleri, çıktı ölçeği ayarları
Sınıf içi uygulama
12Sınıf içi uygulama
İki boyutlu çizim ve düzenleme araçları, katmanlar, çizgiler, tarama ve metin, ölçülendirme, blok nesneleri, pafta ile çalışma
13Final projesi
14Final projesi
Kaynak
M. Ş. Demiryürek, Autocad 2015, Kodlab

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00