Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KEŞİF METRAJ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sevgi SIRMA
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Sevgi Sırma
Dersin AmacıEski Eser Yapı maliyetinin çıkarılması ve proje başlangıcından restorasyon uygulaması bitimine kadar olan süreçteki keşif ve metraj hesaplamalarıve bu süreçte karşılaşılan yasa ve yönetmenlikler, ilgili raporlar ve ihaleler ile ilgili temel kavramları açıklayabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; İş Programı/ Dersin içeriği, dönem içi yürütülecek çalışmaların tanımlanması, ilgili kavramlar,Keşif Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması örnek uygulamalar,Keşif Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması örnek uygulamalar,Tarihi bir duvar Keşif ve Metrajı Hazırlanması,Tarihi bir duvar ın Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması,Birim Fiyat Ve Bedel Örnek Hakediş Hazırlama Formatları,Birim Fiyat Ve Bedel Örnek Hakediş Hazırlama Formatları,Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması,İhale Uygulama Yönetmelikleri Hakkında Yorumlar,4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu, Kamu İhale Genel Tebliği İle İlgili açıklamalar ve yorumlar,Hak ediş raporları, tamamlanmış işlerin teslimi, inşaat işlerinde iş güvenliği uygulamaları,Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyasının tamamlanması,Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası tamamlanması,Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası tamamlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eski Eser restorasyon yapımı ile yasa ve yönetmenlikler, birim fiyat analizi, ihale işleri, yapı üretim ve raporların hazırlanması ile ilgili temel kavramları açıklar. 12, 14, 16, 19, 5, 8, 9A
Metraj ve keşif yapar. Restorasyon işlerinde uygulama maliyetini çıkarır. 10, 12, 13, 14, 16, 19, 5, 8, 9A, E
Çalışma grubunun bir üyesi olarak birlikte çalışma yapabilme, bireysel beceri ve yetenekleri geliştirebilme kabiliyeti elde eder.10, 12, 14, 16, 19, 8, 9A
Geçici ve kesin kabul işlemleri hakkında bilgi sahibi olur.16, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İş Programı/ Dersin içeriği, dönem içi yürütülecek çalışmaların tanımlanması, ilgili kavramlar
2Keşif Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması örnek uygulamalar
3Keşif Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması örnek uygulamalar
4Tarihi bir duvar Keşif ve Metrajı Hazırlanması
5Tarihi bir duvar ın Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması
6Birim Fiyat Ve Bedel Örnek Hakediş Hazırlama Formatları
7Birim Fiyat Ve Bedel Örnek Hakediş Hazırlama Formatları
8Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması
9İhale Uygulama Yönetmelikleri Hakkında Yorumlar
104734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu, Kamu İhale Genel Tebliği İle İlgili açıklamalar ve yorumlar
11Hak ediş raporları, tamamlanmış işlerin teslimi, inşaat işlerinde iş güvenliği uygulamaları
12Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyasının tamamlanması
13Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası tamamlanması
14Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası tamamlanması
Kaynak
Ders notu derste verilecektir.
1. Pancarcı A. , Öcal M.Emin, Yapı İşletmesi ve Mal Olma, (1999), MEB, Ankara. 2. Gözü, Ş.Uğur, İnşaat Metraj ve Keşif İşi,(2006), Ve-Ga, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)82
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KEŞİF METRAJ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sevgi SIRMA
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Sevgi Sırma
Dersin AmacıEski Eser Yapı maliyetinin çıkarılması ve proje başlangıcından restorasyon uygulaması bitimine kadar olan süreçteki keşif ve metraj hesaplamalarıve bu süreçte karşılaşılan yasa ve yönetmenlikler, ilgili raporlar ve ihaleler ile ilgili temel kavramları açıklayabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; İş Programı/ Dersin içeriği, dönem içi yürütülecek çalışmaların tanımlanması, ilgili kavramlar,Keşif Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması örnek uygulamalar,Keşif Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması örnek uygulamalar,Tarihi bir duvar Keşif ve Metrajı Hazırlanması,Tarihi bir duvar ın Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması,Birim Fiyat Ve Bedel Örnek Hakediş Hazırlama Formatları,Birim Fiyat Ve Bedel Örnek Hakediş Hazırlama Formatları,Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması,İhale Uygulama Yönetmelikleri Hakkında Yorumlar,4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu, Kamu İhale Genel Tebliği İle İlgili açıklamalar ve yorumlar,Hak ediş raporları, tamamlanmış işlerin teslimi, inşaat işlerinde iş güvenliği uygulamaları,Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyasının tamamlanması,Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası tamamlanması,Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası tamamlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eski Eser restorasyon yapımı ile yasa ve yönetmenlikler, birim fiyat analizi, ihale işleri, yapı üretim ve raporların hazırlanması ile ilgili temel kavramları açıklar. 12, 14, 16, 19, 5, 8, 9A
Metraj ve keşif yapar. Restorasyon işlerinde uygulama maliyetini çıkarır. 10, 12, 13, 14, 16, 19, 5, 8, 9A, E
Çalışma grubunun bir üyesi olarak birlikte çalışma yapabilme, bireysel beceri ve yetenekleri geliştirebilme kabiliyeti elde eder.10, 12, 14, 16, 19, 8, 9A
Geçici ve kesin kabul işlemleri hakkında bilgi sahibi olur.16, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İş Programı/ Dersin içeriği, dönem içi yürütülecek çalışmaların tanımlanması, ilgili kavramlar
2Keşif Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması örnek uygulamalar
3Keşif Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması örnek uygulamalar
4Tarihi bir duvar Keşif ve Metrajı Hazırlanması
5Tarihi bir duvar ın Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması
6Birim Fiyat Ve Bedel Örnek Hakediş Hazırlama Formatları
7Birim Fiyat Ve Bedel Örnek Hakediş Hazırlama Formatları
8Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası Hazırlanması
9İhale Uygulama Yönetmelikleri Hakkında Yorumlar
104734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu, Kamu İhale Genel Tebliği İle İlgili açıklamalar ve yorumlar
11Hak ediş raporları, tamamlanmış işlerin teslimi, inşaat işlerinde iş güvenliği uygulamaları
12Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyasının tamamlanması
13Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası tamamlanması
14Tarihi küçük bir yapının Keşif ve Metraj Ve İhale Dosyası tamamlanması
Kaynak
Ders notu derste verilecektir.
1. Pancarcı A. , Öcal M.Emin, Yapı İşletmesi ve Mal Olma, (1999), MEB, Ankara. 2. Gözü, Ş.Uğur, İnşaat Metraj ve Keşif İşi,(2006), Ve-Ga, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00