Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ VE MESLEK ETİĞİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar,Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam,Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları,Çalışanların Etik Sorumlulukları,Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç,Örgütsel İletişimin Zorlukları,Ara Sınav,Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi,Milgram Deneyi ve İhbarcılık,Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven,Örgütsel Sinizm,Mobbing,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları,Genel Sınava Hazırlık; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar10, 12, 16, 3, 9A
Mesleki ahlak ilkelerini bilir10, 12, 16, 3, 9A
İşletmelerin etik sorumluluklarını sıralar10, 12, 16, 3, 9A
Çalışanların etik sorumluluklarını sıralar10, 12, 16, 3, 9A
Belirli örgütsel davranış konularını anlar10, 12, 16, 3, 9A
Örgütsel sinizm hakkında bilgi sahibi olur10, 12, 16, 3, 9A
Mobbing vakalarını değerlendirir10, 12, 16, 3, 9A
İşletmelerin sosyal sorumluluğunu tartışır10, 12, 16, 3, 9A
Milgram deneyini ve ihbarcılığın önemini anlar10, 12, 16, 3, 9A
Çatışma türleri ve çatışma yönetimi hakkında bilgi sahibi olur10, 12, 16, 3, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar
2Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam
3Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları
4Çalışanların Etik Sorumlulukları
5Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç
6Örgütsel İletişimin Zorlukları
7Ara Sınav
8Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi
9Milgram Deneyi ve İhbarcılık
10Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven
11Örgütsel Sinizm
12Mobbing
13İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları
14Genel Sınava Hazırlık
Kaynak
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ VE MESLEK ETİĞİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar,Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam,Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları,Çalışanların Etik Sorumlulukları,Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç,Örgütsel İletişimin Zorlukları,Ara Sınav,Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi,Milgram Deneyi ve İhbarcılık,Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven,Örgütsel Sinizm,Mobbing,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları,Genel Sınava Hazırlık; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar10, 12, 16, 3, 9A
Mesleki ahlak ilkelerini bilir10, 12, 16, 3, 9A
İşletmelerin etik sorumluluklarını sıralar10, 12, 16, 3, 9A
Çalışanların etik sorumluluklarını sıralar10, 12, 16, 3, 9A
Belirli örgütsel davranış konularını anlar10, 12, 16, 3, 9A
Örgütsel sinizm hakkında bilgi sahibi olur10, 12, 16, 3, 9A
Mobbing vakalarını değerlendirir10, 12, 16, 3, 9A
İşletmelerin sosyal sorumluluğunu tartışır10, 12, 16, 3, 9A
Milgram deneyini ve ihbarcılığın önemini anlar10, 12, 16, 3, 9A
Çatışma türleri ve çatışma yönetimi hakkında bilgi sahibi olur10, 12, 16, 3, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar
2Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam
3Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları
4Çalışanların Etik Sorumlulukları
5Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç
6Örgütsel İletişimin Zorlukları
7Ara Sınav
8Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi
9Milgram Deneyi ve İhbarcılık
10Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven
11Örgütsel Sinizm
12Mobbing
13İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları
14Genel Sınava Hazırlık
Kaynak
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00