Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RESTORASYON KİMYASI-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Berk KESKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Berk KESKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKonservasyonun kimyasal temellerini ve örnek inceleme metodlarını öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.h: Giriş, element, bileşik, molekül vb. temel kavramlar,2.h: Periyodik tablo ve özellikleri-I,3.h: Periyodik tablo ve özellikleri-II,4.h: Mol kavramı,5.h: Kimyasal reaksiyonlarda eşitleme,6.h: Bileşik isimlendirme, inorganik ve organik kimyanın malzeme açısından karşılaştırılması,7.h: Restorasyon kimyasalları I: asitler-bazlar, tuzlar ve mimari malzemeler ile etkişimi, bozulmalar,8.h: Restorasyon kimyasalları II: yapıştırıcılar, çözücüler, uçucular.,9.h: Restorasyon kimyasında örnek alma işlemleri, taş, metal ve ahşap numune hazırlama,10.h: Optik inceleme metodları, mikroyapılar,11.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları I: XRF, ICP, AAS,12.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları II: UV spektroskopisi, FTIR,13.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-I,14.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Restorasyon kimyasının temellerini açıklar.
1.1 Elementleri, bileşikleri tanır.
2. Restorasyon kimyasallarının yapısını açıklar.
2.1 Restorasyon kimyasında kullanılan çeşitli sıvıları tanımlar.
2.2 Mol kavramını, kimyasal reaksiyonları açıklar.
3. Konservasyon amaçlı malzeme incelemesinin temellerini açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.h: Giriş, element, bileşik, molekül vb. temel kavramlar
22.h: Periyodik tablo ve özellikleri-I
33.h: Periyodik tablo ve özellikleri-II
44.h: Mol kavramı
55.h: Kimyasal reaksiyonlarda eşitleme
66.h: Bileşik isimlendirme, inorganik ve organik kimyanın malzeme açısından karşılaştırılması
77.h: Restorasyon kimyasalları I: asitler-bazlar, tuzlar ve mimari malzemeler ile etkişimi, bozulmalar
88.h: Restorasyon kimyasalları II: yapıştırıcılar, çözücüler, uçucular.
99.h: Restorasyon kimyasında örnek alma işlemleri, taş, metal ve ahşap numune hazırlama
1010.h: Optik inceleme metodları, mikroyapılar
1111.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları I: XRF, ICP, AAS
1212.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları II: UV spektroskopisi, FTIR
1313.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-I
1414.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-II
Kaynak
1) Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring, Jeffry D. Madura, General Chemistry, Pearson, 2010. 2) Zvi Goffer, "Archaeological Chemistry", Wiley, 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)28
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(28/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RESTORASYON KİMYASI-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Berk KESKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Berk KESKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKonservasyonun kimyasal temellerini ve örnek inceleme metodlarını öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.h: Giriş, element, bileşik, molekül vb. temel kavramlar,2.h: Periyodik tablo ve özellikleri-I,3.h: Periyodik tablo ve özellikleri-II,4.h: Mol kavramı,5.h: Kimyasal reaksiyonlarda eşitleme,6.h: Bileşik isimlendirme, inorganik ve organik kimyanın malzeme açısından karşılaştırılması,7.h: Restorasyon kimyasalları I: asitler-bazlar, tuzlar ve mimari malzemeler ile etkişimi, bozulmalar,8.h: Restorasyon kimyasalları II: yapıştırıcılar, çözücüler, uçucular.,9.h: Restorasyon kimyasında örnek alma işlemleri, taş, metal ve ahşap numune hazırlama,10.h: Optik inceleme metodları, mikroyapılar,11.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları I: XRF, ICP, AAS,12.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları II: UV spektroskopisi, FTIR,13.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-I,14.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Restorasyon kimyasının temellerini açıklar.
1.1 Elementleri, bileşikleri tanır.
2. Restorasyon kimyasallarının yapısını açıklar.
2.1 Restorasyon kimyasında kullanılan çeşitli sıvıları tanımlar.
2.2 Mol kavramını, kimyasal reaksiyonları açıklar.
3. Konservasyon amaçlı malzeme incelemesinin temellerini açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.h: Giriş, element, bileşik, molekül vb. temel kavramlar
22.h: Periyodik tablo ve özellikleri-I
33.h: Periyodik tablo ve özellikleri-II
44.h: Mol kavramı
55.h: Kimyasal reaksiyonlarda eşitleme
66.h: Bileşik isimlendirme, inorganik ve organik kimyanın malzeme açısından karşılaştırılması
77.h: Restorasyon kimyasalları I: asitler-bazlar, tuzlar ve mimari malzemeler ile etkişimi, bozulmalar
88.h: Restorasyon kimyasalları II: yapıştırıcılar, çözücüler, uçucular.
99.h: Restorasyon kimyasında örnek alma işlemleri, taş, metal ve ahşap numune hazırlama
1010.h: Optik inceleme metodları, mikroyapılar
1111.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları I: XRF, ICP, AAS
1212.h: Restorasyon kimyasında kimyasal inceleme metodları II: UV spektroskopisi, FTIR
1313.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-I
1414.h: Mimari yapı örneklerinde olay çalışmalar-II
Kaynak
1) Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring, Jeffry D. Madura, General Chemistry, Pearson, 2010. 2) Zvi Goffer, "Archaeological Chemistry", Wiley, 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00