Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
3 BOYUTLU BELGELEME TEKNİKLERİ VE RÖLÖVE II-Bahar Dönemi1+11,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKorunması gerekli kültür varlıklarımızdan bir yapının veya yapı grubunun mevcut durumunun 3 Boyutlu ve 2 boyutlu belgelenmesine yönelik belli ölçeklerde anlatılması için hazırlanan çizimlerinin (RÖLÖVE’sinin) yönetmelik ve standartlara uygun olarak hazırlanabilmesi becerisini kazanmak. Bu amaca yönelik, İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım bilgisi ve deneyimi ) ve fotoğraflama çalışmalarını takiben çiziminin yapılması, tarihsel araştırmaların yapılarak yapı yada yapı grubunun belgelenmesi, plan, kesit, görünüş ve detaylarının çizilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması.,Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi,Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Boyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı tanıtımının yapılması. ,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rölövesi alınan yapı veya yapı grubunun belgelenmesine yönelik, plan, kesit, görünüş, detaylarının çizilmesi, raporlarının hazırlanması.
Ölçmede geleneksel, elektronik, optik araç gereçleri kullanarak ölçüm tekniklerini uygular.
Alınan ölçüleri plan, kesit, görünüş olarak ölçekli çizimlere dönüştürür.11, 14, 9F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması.
2Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi
3Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Boyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı tanıtımının yapılması.
4Rölöve çalışması
5Rölöve çalışması
6Rölöve çalışması
7Rölöve çalışması
8Rölöve çalışması
9Rölöve çalışması
10Rölöve çalışması
11Rölöve çalışması
12Rölöve çalışması
13Rölöve çalışması
14Genel sınav
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer14114
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12323
Genel Sınav ve Hazırlığı12323
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)160
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
3 BOYUTLU BELGELEME TEKNİKLERİ VE RÖLÖVE II-Bahar Dönemi1+11,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKorunması gerekli kültür varlıklarımızdan bir yapının veya yapı grubunun mevcut durumunun 3 Boyutlu ve 2 boyutlu belgelenmesine yönelik belli ölçeklerde anlatılması için hazırlanan çizimlerinin (RÖLÖVE’sinin) yönetmelik ve standartlara uygun olarak hazırlanabilmesi becerisini kazanmak. Bu amaca yönelik, İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım bilgisi ve deneyimi ) ve fotoğraflama çalışmalarını takiben çiziminin yapılması, tarihsel araştırmaların yapılarak yapı yada yapı grubunun belgelenmesi, plan, kesit, görünüş ve detaylarının çizilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması.,Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi,Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Boyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı tanıtımının yapılması. ,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Rölöve çalışması,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rölövesi alınan yapı veya yapı grubunun belgelenmesine yönelik, plan, kesit, görünüş, detaylarının çizilmesi, raporlarının hazırlanması.
Ölçmede geleneksel, elektronik, optik araç gereçleri kullanarak ölçüm tekniklerini uygular.
Alınan ölçüleri plan, kesit, görünüş olarak ölçekli çizimlere dönüştürür.11, 14, 9F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders içeriğinin belirlenmesi. Rölöve tanımı, tarihçesi, rölöve hazırlanmasına yönelik İleri Belgeleme Teknikleri (3 boyutlu belgeleme, 3 boyutlu lazer tarayıcı cihaz kullanım), geleneksel yöntemle rölöve alımında kullanılacak gereçlerin tanıtılması.
2Proje çalışma gruplarının belirlenmesi ve alan gezisi
3Rölövesi alınacak yapı ve bulunduğu yer ile ilgili tarihsel araştırmaların sunumu. 3 Boyutlu Belgeleme Lazer Tarama cihazı tanıtımının yapılması.
4Rölöve çalışması
5Rölöve çalışması
6Rölöve çalışması
7Rölöve çalışması
8Rölöve çalışması
9Rölöve çalışması
10Rölöve çalışması
11Rölöve çalışması
12Rölöve çalışması
13Rölöve çalışması
14Genel sınav
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
X
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
X
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
X
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00