Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÜNCEL KİMYASALLAR VE İLAÇLAR | İSG1211250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Sağlık bilimleri ve kimya alanlarında insanlık ve bilim tarihini değiştiren, bazı, ilaç, biyolojik makromolekül, kimyasal ara ürün veya benzeri seçilmiş yapıların, keşiflerinden başlayarak özellik, önem ve fonksiyonları hakkında genel bilgilerin vurgulanması ve aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Atomlar, moleküller, sentez ve hayatımızdaki kimyasalların önemi,Ürik asit, asetik asit, glukoz, aspirin, kafur, terpineol, tropinon,Haemin, kinin, morfin,Steroidler ve doğum kontrol,Striknin, penisilin ve antibiyotikler I,Antibiyotikler II,Prostoglandinler, lökotrienler ve analjezikler,Vitaminler ve beslenme destekleri,Fitoterapötikler,Santral Sinir Sistemi depresanları, stimülanları ve bağımlılık,Taxol, amfoterisin, siklosporin ve kanser ilaçları,Nükleik asitler ve enzimler,Sunum,Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kimyasalların hayatın her alanında gösterdikleri fonksiyonları ve önemini ifade eder. | 13, 16, 9 | A |
2. Mesleki alanında kullandığı kimyasal yapıları tanır. | 13, 16, 9 | A |
3. Kimyasal yapıları adlandırır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atomlar, moleküller, sentez ve hayatımızdaki kimyasalların önemi | Sunumlar |
2 | Ürik asit, asetik asit, glukoz, aspirin, kafur, terpineol, tropinon | Sunumlar |
3 | Haemin, kinin, morfin | Sunumlar |
4 | Steroidler ve doğum kontrol | Sunumlar |
5 | Striknin, penisilin ve antibiyotikler I | Sunumlar |
6 | Antibiyotikler II | Sunumlar |
7 | Prostoglandinler, lökotrienler ve analjezikler | Sunumlar |
8 | Vitaminler ve beslenme destekleri | Sunumlar |
9 | Fitoterapötikler | Sunumlar |
10 | Santral Sinir Sistemi depresanları, stimülanları ve bağımlılık | Sunumlar |
11 | Taxol, amfoterisin, siklosporin ve kanser ilaçları | Sunumlar |
12 | Nükleik asitler ve enzimler | Sunumlar |
13 | Sunum | Sunumlar |
14 | Sunum | Sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Molecules That Changed The World, K. C. Nicolaou, T. Montagnon, Wiley Publications, 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | ||||||
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(50/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÜNCEL KİMYASALLAR VE İLAÇLAR | İSG1211250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Sağlık bilimleri ve kimya alanlarında insanlık ve bilim tarihini değiştiren, bazı, ilaç, biyolojik makromolekül, kimyasal ara ürün veya benzeri seçilmiş yapıların, keşiflerinden başlayarak özellik, önem ve fonksiyonları hakkında genel bilgilerin vurgulanması ve aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Atomlar, moleküller, sentez ve hayatımızdaki kimyasalların önemi,Ürik asit, asetik asit, glukoz, aspirin, kafur, terpineol, tropinon,Haemin, kinin, morfin,Steroidler ve doğum kontrol,Striknin, penisilin ve antibiyotikler I,Antibiyotikler II,Prostoglandinler, lökotrienler ve analjezikler,Vitaminler ve beslenme destekleri,Fitoterapötikler,Santral Sinir Sistemi depresanları, stimülanları ve bağımlılık,Taxol, amfoterisin, siklosporin ve kanser ilaçları,Nükleik asitler ve enzimler,Sunum,Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kimyasalların hayatın her alanında gösterdikleri fonksiyonları ve önemini ifade eder. | 13, 16, 9 | A |
2. Mesleki alanında kullandığı kimyasal yapıları tanır. | 13, 16, 9 | A |
3. Kimyasal yapıları adlandırır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atomlar, moleküller, sentez ve hayatımızdaki kimyasalların önemi | Sunumlar |
2 | Ürik asit, asetik asit, glukoz, aspirin, kafur, terpineol, tropinon | Sunumlar |
3 | Haemin, kinin, morfin | Sunumlar |
4 | Steroidler ve doğum kontrol | Sunumlar |
5 | Striknin, penisilin ve antibiyotikler I | Sunumlar |
6 | Antibiyotikler II | Sunumlar |
7 | Prostoglandinler, lökotrienler ve analjezikler | Sunumlar |
8 | Vitaminler ve beslenme destekleri | Sunumlar |
9 | Fitoterapötikler | Sunumlar |
10 | Santral Sinir Sistemi depresanları, stimülanları ve bağımlılık | Sunumlar |
11 | Taxol, amfoterisin, siklosporin ve kanser ilaçları | Sunumlar |
12 | Nükleik asitler ve enzimler | Sunumlar |
13 | Sunum | Sunumlar |
14 | Sunum | Sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Molecules That Changed The World, K. C. Nicolaou, T. Montagnon, Wiley Publications, 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | ||||||
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |