Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞAL AFET VE KORUNMA YÖNTEMLERİ | İSG1115376 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif Naz ALADAĞ |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Öğrencilerin doğal afet ve doğal afet esnasında yapacakları hizmetlerle ilgili bilgi edinmeleri amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğal afet nedir?,Doğal afet türleri nelerdir? ,Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar. ,Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar. ,Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar,Dünyada ve Türkiye'de bilinen doğal afetler. ,Doğal afetler esnasında yaşanan sıkıntılar. ,Doğal Afetler Deprem ,Doğal Afetler Tsunami ,Doğal Afetler Sel ,Doğal Afetler Heyelan ,Doğal Afetler Çığ ,Doğal Afetler Hortum ,Doğal Afetler Volkanik Patlamalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nelerin doğal afet olduğunu listeler | 16, 9 | A, E |
Öğrenci doğal afet öncesi hazırlık konusunu anlatır. | 16, 9 | A, E |
Öğrenci doğal afet sonrası ne yapılacağını açıklar. | 16, 9 | A, E |
Öğrenci afet sonrasında yaşanan karmaşıklığı düzene sokmak konusunu aktarır. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal afet nedir? | sunumlar |
2 | Doğal afet türleri nelerdir? | sunumlar |
3 | Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar. | sunumlar |
4 | Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar. | sunumlar |
5 | Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar | sunumlar |
6 | Dünyada ve Türkiye'de bilinen doğal afetler. | sunumlar |
7 | Doğal afetler esnasında yaşanan sıkıntılar. | sunumlar |
8 | Doğal Afetler Deprem | sunumlar |
9 | Doğal Afetler Tsunami | sunumlar |
10 | Doğal Afetler Sel | sunumlar |
11 | Doğal Afetler Heyelan | sunumlar |
12 | Doğal Afetler Çığ | sunumlar |
13 | Doğal Afetler Hortum | sunumlar |
14 | Doğal Afetler Volkanik Patlamalar | sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Yok |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | X | |||||
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 2 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 55 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(55/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞAL AFET VE KORUNMA YÖNTEMLERİ | İSG1115376 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif Naz ALADAĞ |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Öğrencilerin doğal afet ve doğal afet esnasında yapacakları hizmetlerle ilgili bilgi edinmeleri amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğal afet nedir?,Doğal afet türleri nelerdir? ,Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar. ,Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar. ,Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar,Dünyada ve Türkiye'de bilinen doğal afetler. ,Doğal afetler esnasında yaşanan sıkıntılar. ,Doğal Afetler Deprem ,Doğal Afetler Tsunami ,Doğal Afetler Sel ,Doğal Afetler Heyelan ,Doğal Afetler Çığ ,Doğal Afetler Hortum ,Doğal Afetler Volkanik Patlamalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nelerin doğal afet olduğunu listeler | 16, 9 | A, E |
Öğrenci doğal afet öncesi hazırlık konusunu anlatır. | 16, 9 | A, E |
Öğrenci doğal afet sonrası ne yapılacağını açıklar. | 16, 9 | A, E |
Öğrenci afet sonrasında yaşanan karmaşıklığı düzene sokmak konusunu aktarır. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal afet nedir? | sunumlar |
2 | Doğal afet türleri nelerdir? | sunumlar |
3 | Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar. | sunumlar |
4 | Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar. | sunumlar |
5 | Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar | sunumlar |
6 | Dünyada ve Türkiye'de bilinen doğal afetler. | sunumlar |
7 | Doğal afetler esnasında yaşanan sıkıntılar. | sunumlar |
8 | Doğal Afetler Deprem | sunumlar |
9 | Doğal Afetler Tsunami | sunumlar |
10 | Doğal Afetler Sel | sunumlar |
11 | Doğal Afetler Heyelan | sunumlar |
12 | Doğal Afetler Çığ | sunumlar |
13 | Doğal Afetler Hortum | sunumlar |
14 | Doğal Afetler Volkanik Patlamalar | sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Yok |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir. | X | |||||
9 | Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |