Eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik yönü, çeşitli öğretim metotları ve bunların iş güvenliğine ne şekilde entegre edileceği konularında bilgiler kazandırmak. Öğrencilerde, işyerlerinde sağlık ve güvenli bir ortamı temin etmek, çalışanları bilgilendirmek ve alınacak tedbirleri öğretmek için gerekli ve yeterli becerileri geliştirmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Eğitimin tanımı ve alanı,Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme,Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri,Öğrenme psikolojisi,Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özellikleri,Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri,Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi,İş eğitimin yöneldiği risk grupları,Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri.,İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri,Sağlık eğitimi,Eğitim ve iletişim,İş güvenliği eğitiminde önemli konular,Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Eğitimin temel öğelerini tanımlar
16, 9
A, E
Yeni öğrenme materyalleri ve araç gereçlerini tanır
16, 9
A, E
Yetişkin eğitimin gereklerini ifade eder
16, 9
A, E
İşyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler.
16, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Eğitimin tanımı ve alanı
sunumlar
2
Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme
sunumlar
3
Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri
sunumlar
4
Öğrenme psikolojisi
sunumlar
5
Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özellikleri
sunumlar
6
Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri
sunumlar
7
Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi
sunumlar
8
İş eğitimin yöneldiği risk grupları
sunumlar
9
Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri.
sunumlar
10
İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri
sunumlar
11
Sağlık eğitimi
sunumlar
12
Eğitim ve iletişim
sunumlar
13
İş güvenliği eğitiminde önemli konular
sunumlar
14
Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamaları
sunumlar
Kaynak
Ders Sunumları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir.
X
9
Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
10
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
35
35
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİM METOTLARI
İSG2216810
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Salı 18:30-19:15
Salı 19:30-20:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Yok
Dersin Amacı
Eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik yönü, çeşitli öğretim metotları ve bunların iş güvenliğine ne şekilde entegre edileceği konularında bilgiler kazandırmak. Öğrencilerde, işyerlerinde sağlık ve güvenli bir ortamı temin etmek, çalışanları bilgilendirmek ve alınacak tedbirleri öğretmek için gerekli ve yeterli becerileri geliştirmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Eğitimin tanımı ve alanı,Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme,Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri,Öğrenme psikolojisi,Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özellikleri,Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri,Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi,İş eğitimin yöneldiği risk grupları,Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri.,İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri,Sağlık eğitimi,Eğitim ve iletişim,İş güvenliği eğitiminde önemli konular,Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Eğitimin temel öğelerini tanımlar
16, 9
A, E
Yeni öğrenme materyalleri ve araç gereçlerini tanır
16, 9
A, E
Yetişkin eğitimin gereklerini ifade eder
16, 9
A, E
İşyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler.
16, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Eğitimin tanımı ve alanı
sunumlar
2
Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme
sunumlar
3
Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri
sunumlar
4
Öğrenme psikolojisi
sunumlar
5
Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özellikleri
sunumlar
6
Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri
sunumlar
7
Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi
sunumlar
8
İş eğitimin yöneldiği risk grupları
sunumlar
9
Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri.
sunumlar
10
İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri
sunumlar
11
Sağlık eğitimi
sunumlar
12
Eğitim ve iletişim
sunumlar
13
İş güvenliği eğitiminde önemli konular
sunumlar
14
Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamaları
sunumlar
Kaynak
Ders Sunumları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir.
X
9
Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder.