İletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; İnsan ve iletişimin önemi,İletişimin öğeleri,İletişim çeşitleri,İçimizdeki Ben'ler,Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir,Etkin iletişim teknikleri,İletişim engelleri,İletişim engelleri,Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler,Atılgan davranış,Öfke ve kontrolü,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İletişimle ilgili temel kavramları açıklar.
16, 9
A
2. Kendisini ifade eder.
16, 9
A
3. Etkin iletişim tekniklerini açıklar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İnsan ve iletişimin önemi
Ders notlarının okunması
2
İletişimin öğeleri
Ders notlarının okunması
3
İletişim çeşitleri
Ders notlarının okunması
4
İçimizdeki Ben'ler
Ders notlarının okunması
5
Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir
Ders notlarının okunması
6
Etkin iletişim teknikleri
Ders notlarının okunması
7
İletişim engelleri
Ders notlarının okunması
8
İletişim engelleri
Ders notlarının okunması
9
Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler
Ders notlarının okunması
10
Atılgan davranış
Ders notlarının okunması
11
Öfke ve kontrolü
Ders notlarının okunması
12
Özel durumlarda iletişim
Ders notlarının okunması
13
Özel durumlarda iletişim
Ders notlarının okunması
14
Özel durumlarda iletişim
Ders notlarının okunması
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Okay A. Sağlık İletişimi, Der’in Yayınları, İstanbul, 2012.
Dökmen, Ü. (2004).”İletişim Çatışmaları ve Empati”, Sistem Yayıncılık, 27.Basım, İstanbul
Cüceloğlu D. (2002) "Yeniden insan insana", Remzi ofset yayıncılık. Ankara
Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim
Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri
Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir.
9
Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
3
2
6
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
11
11
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
51
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(51/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İLETİŞİM
İSG1124700
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Cuma 17:30-18:15
Cuma 18:30-19:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersin Yardımcıları
Yok
Dersin Amacı
İletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; İnsan ve iletişimin önemi,İletişimin öğeleri,İletişim çeşitleri,İçimizdeki Ben'ler,Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir,Etkin iletişim teknikleri,İletişim engelleri,İletişim engelleri,Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler,Atılgan davranış,Öfke ve kontrolü,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İletişimle ilgili temel kavramları açıklar.
16, 9
A
2. Kendisini ifade eder.
16, 9
A
3. Etkin iletişim tekniklerini açıklar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İnsan ve iletişimin önemi
Ders notlarının okunması
2
İletişimin öğeleri
Ders notlarının okunması
3
İletişim çeşitleri
Ders notlarının okunması
4
İçimizdeki Ben'ler
Ders notlarının okunması
5
Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir
Ders notlarının okunması
6
Etkin iletişim teknikleri
Ders notlarının okunması
7
İletişim engelleri
Ders notlarının okunması
8
İletişim engelleri
Ders notlarının okunması
9
Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler
Ders notlarının okunması
10
Atılgan davranış
Ders notlarının okunması
11
Öfke ve kontrolü
Ders notlarının okunması
12
Özel durumlarda iletişim
Ders notlarının okunması
13
Özel durumlarda iletişim
Ders notlarının okunması
14
Özel durumlarda iletişim
Ders notlarının okunması
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Okay A. Sağlık İletişimi, Der’in Yayınları, İstanbul, 2012.
Dökmen, Ü. (2004).”İletişim Çatışmaları ve Empati”, Sistem Yayıncılık, 27.Basım, İstanbul
Cüceloğlu D. (2002) "Yeniden insan insana", Remzi ofset yayıncılık. Ankara
Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim
Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri
Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir.
9
Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder.