Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİM METOTLARI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Zekeriya ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Zekeriya ÇELİK
Dersin YardımcılarıYok
Dersin AmacıEğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik yönü, çeşitli öğretim metotları ve bunların iş güvenliğine ne şekilde entegre edileceği konularında bilgiler kazandırmak. Öğrencilerde, işyerlerinde sağlık ve güvenli bir ortamı temin etmek, çalışanları bilgilendirmek ve alınacak tedbirleri öğretmek için gerekli ve yeterli becerileri geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitimin tanımı ve alanı,Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme,Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri,Öğrenme psikolojisi,Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özellikleri,Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri,Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi,İş eğitimin yöneldiği risk grupları,Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri.,İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri,Sağlık eğitimi,Eğitim ve iletişim,İş güvenliği eğitiminde önemli konular,Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitimin temel öğelerini tanımlar16, 9A, E
Yeni öğrenme materyalleri ve araç gereçlerini tanır16, 9A, E
Yetişkin eğitimin gereklerini ifade eder16, 9A, E
İşyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler. 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitimin tanımı ve alanısunumlar
2Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirmesunumlar
3Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerisunumlar
4Öğrenme psikolojisisunumlar
5Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özelliklerisunumlar
6Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim tekniklerisunumlar
7Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemisunumlar
8İş eğitimin yöneldiği risk gruplarısunumlar
9Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri.sunumlar
10İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örneklerisunumlar
11Sağlık eğitimisunumlar
12Eğitim ve iletişimsunumlar
13İş güvenliği eğitiminde önemli konularsunumlar
14Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamalarısunumlar
Kaynak
Ders Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir.
X
9
Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ GÜVENLİĞİ EĞİTİM METOTLARI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Zekeriya ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Zekeriya ÇELİK
Dersin YardımcılarıYok
Dersin AmacıEğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik yönü, çeşitli öğretim metotları ve bunların iş güvenliğine ne şekilde entegre edileceği konularında bilgiler kazandırmak. Öğrencilerde, işyerlerinde sağlık ve güvenli bir ortamı temin etmek, çalışanları bilgilendirmek ve alınacak tedbirleri öğretmek için gerekli ve yeterli becerileri geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitimin tanımı ve alanı,Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme,Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri,Öğrenme psikolojisi,Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özellikleri,Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim teknikleri,Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi,İş eğitimin yöneldiği risk grupları,Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri.,İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örnekleri,Sağlık eğitimi,Eğitim ve iletişim,İş güvenliği eğitiminde önemli konular,Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitimin temel öğelerini tanımlar16, 9A, E
Yeni öğrenme materyalleri ve araç gereçlerini tanır16, 9A, E
Yetişkin eğitimin gereklerini ifade eder16, 9A, E
İşyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler. 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitimin tanımı ve alanısunumlar
2Eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirmesunumlar
3Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerisunumlar
4Öğrenme psikolojisisunumlar
5Yetişkin eğitiminde ilkeler, yetişkin öğrenme gücü, yetişkinin öğrenme açısından özelliklerisunumlar
6Eğitimin araçları, görsel, İşitsel, Görsel işitsel, İnteraktif eğitim tekniklerisunumlar
7Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemisunumlar
8İş eğitimin yöneldiği risk gruplarısunumlar
9Eski ve yeni kanunlarda çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri.sunumlar
10İş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna iyi uygulama örneklerisunumlar
11Sağlık eğitimisunumlar
12Eğitim ve iletişimsunumlar
13İş güvenliği eğitiminde önemli konularsunumlar
14Yetişkin eğitimi etkinlikleri ve uygulamalarısunumlar
Kaynak
Ders Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında Eğitim programları düzenleyebilir.
X
9
Öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili ve Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır ve uygulanmasına rehberlik eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:55Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:56