Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | İNŞ1160980 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ömer ÖZÇAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Güvenliği kavramının dünyadaki ve Ülkemizdeki tarihsel gelişimi, bugün ki iş güvenliği uygulamaları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü,,Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler,Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları,,Güvenlik ve sağlık işaretleri,Kişisel koruyucu donanım kullanımı,,İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması,,İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar,Meslek hastalıklarının sebepleri,İşyeri temizliği ve düzeni,,Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması,,Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri,,İlkyardım. tütün ve tütün ürünlerinin zararları ve pasif etkilenim.,Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri,,Elle kaldırma ve taşıma,Ekranlı araçlarla çalışma,,Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,Tahliye ve kurtarma,İş ekipmanlarının güvenli kullanımı,,Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş Güvenliğinin tarihsel gelişimini özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
2. İş Güvenliği ile ilgili Genel tanımları özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
3. Türkiye ve dünyadaki İş güvenliği ile ilgili kurumları ve görevleri özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
4. İş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri ve korunma yöntemleri özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü, | |
2 | Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler,Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları, | |
3 | Güvenlik ve sağlık işaretleri,Kişisel koruyucu donanım kullanımı, | |
4 | İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması, | |
5 | İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar | |
6 | Meslek hastalıklarının sebepleri,İşyeri temizliği ve düzeni, | |
7 | Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması, | |
8 | Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri, | |
9 | İlkyardım. tütün ve tütün ürünlerinin zararları ve pasif etkilenim. | |
10 | Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri, | |
11 | Elle kaldırma ve taşıma,Ekranlı araçlarla çalışma, | |
12 | Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,Tahliye ve kurtarma | |
13 | İş ekipmanlarının güvenli kullanımı, | |
14 | Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri. |
Kaynak |
Gerektiğinde öğrenci ile paylaşılacaktır. |
Dr. Ercüment N. DİZDAR İş Güvenliği Kitabı, İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | X | |||||
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | X | |||||
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | X | |||||
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | X | |||||
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | İNŞ1160980 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ömer ÖZÇAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş Güvenliği kavramının dünyadaki ve Ülkemizdeki tarihsel gelişimi, bugün ki iş güvenliği uygulamaları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü,,Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler,Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları,,Güvenlik ve sağlık işaretleri,Kişisel koruyucu donanım kullanımı,,İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması,,İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar,Meslek hastalıklarının sebepleri,İşyeri temizliği ve düzeni,,Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması,,Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri,,İlkyardım. tütün ve tütün ürünlerinin zararları ve pasif etkilenim.,Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri,,Elle kaldırma ve taşıma,Ekranlı araçlarla çalışma,,Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,Tahliye ve kurtarma,İş ekipmanlarının güvenli kullanımı,,Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş Güvenliğinin tarihsel gelişimini özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
2. İş Güvenliği ile ilgili Genel tanımları özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
3. Türkiye ve dünyadaki İş güvenliği ile ilgili kurumları ve görevleri özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
4. İş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri ve korunma yöntemleri özetleyebilecektir. | 13, 14, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği genel kuralları ve güvenlik kültürü, | |
2 | Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler,Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları, | |
3 | Güvenlik ve sağlık işaretleri,Kişisel koruyucu donanım kullanımı, | |
4 | İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri ile tekniklerinin uygulanması, | |
5 | İş kazası ve meslek hastalığından doğan hukuki sonuçlar | |
6 | Meslek hastalıklarının sebepleri,İşyeri temizliği ve düzeni, | |
7 | Hastalıktan korunma prensipleri ve korunma tekniklerinin uygulanması, | |
8 | Biyolojik ve psikososyal risk etmenleri, | |
9 | İlkyardım. tütün ve tütün ürünlerinin zararları ve pasif etkilenim. | |
10 | Kimyasal, fiziksel ve ergonomik risk etmenleri, | |
11 | Elle kaldırma ve taşıma,Ekranlı araçlarla çalışma, | |
12 | Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,Tahliye ve kurtarma | |
13 | İş ekipmanlarının güvenli kullanımı, | |
14 | Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri. |
Kaynak |
Gerektiğinde öğrenci ile paylaşılacaktır. |
Dr. Ercüment N. DİZDAR İş Güvenliği Kitabı, İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | X | |||||
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | X | |||||
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | X | |||||
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | X | |||||
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |