Bu ders ile öğrenciye, çevredeki uygun su kaynaklarının tespit edilmesi ve kullanılabilir hale getirilmesi için gerekli çalışmaların öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Giriş ve genel tanımlar,2. Çevre sağlığı ve insan sağlığı,3. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü,4. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları,5. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı,6. Suların derlenmesi (kaptaj),7. Suların İletilmesi,8. İletim hatlarındaki sanat yapıları,9. Suların arıtılması,10. Suların biriktirlmesi,11. Su dağıtım sistemleri,12. Atık su yönetimi ve çevre,13. Çevresel parametreler,14. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu ders sonunda öğrenci;
1. Su tüketimi kavramını açıklayabilecektir.
14, 16, 19, 37, 9
A
2. Su kaynaklarını açıklayarak, sınıflandırabilecektir.
14, 16, 19, 9
A
3. Su temini kavramını açıklayabilecektir.
13, 14, 16, 19, 9
A
4. Su temini yöntemlerini açıklayabilecektir.
13, 16, 19, 9
A
5. Proje kriterlerini açıklayabilecektir.
12, 13, 14, 2, 6, 9
A
6. Çevre ve çevre sağlığı ile ilgili bilgileri açıklayabilecektir.
13, 14, 16, 19, 9
A
7. Çevre ve çevre sağlığı kriterlerini açıklayabilecektir.
13, 14, 16, 19, 9
A
8. Çevresel parametreleri değerlendirebilecektir.
13, 14, 16, 19, 9
A
9. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
14, 16, 19, 9
A
10. Çevre sağlığı tesisleri hakkında bilgi verebilecektir.
13, 14, 16, 19, 37, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Giriş ve genel tanımlar
2
2. Çevre sağlığı ve insan sağlığı
3
3. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü
4
4. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları
5
5. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı
6
6. Suların derlenmesi (kaptaj)
7
7. Suların İletilmesi
8
8. İletim hatlarındaki sanat yapıları
9
9. Suların arıtılması
10
10. Suların biriktirlmesi
11
11. Su dağıtım sistemleri
12
12. Atık su yönetimi ve çevre
13
13. Çevresel parametreler
14
14. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki
Kaynak
Ders Sunuları
Muslu, Y., “Çözümlü Problemlerle Su Temini ve Çevre Sağlığı”, Dördüncü Baskı, Su Vakfı Yayınları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
3
Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır.
4
Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir.
X
5
Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir.
X
8
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
9
Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
11
Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar.
12
Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
10
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
16
16
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
16
16
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SU TEMİNİ VE İLETİMİ
İNŞ2244420
Bahar Dönemi
3+0
3
4
Ders Programı
Perşembe 13:30-14:15
Perşembe 14:30-15:15
Perşembe 15:30-16:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Özge KARABAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenciye, çevredeki uygun su kaynaklarının tespit edilmesi ve kullanılabilir hale getirilmesi için gerekli çalışmaların öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Giriş ve genel tanımlar,2. Çevre sağlığı ve insan sağlığı,3. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü,4. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları,5. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı,6. Suların derlenmesi (kaptaj),7. Suların İletilmesi,8. İletim hatlarındaki sanat yapıları,9. Suların arıtılması,10. Suların biriktirlmesi,11. Su dağıtım sistemleri,12. Atık su yönetimi ve çevre,13. Çevresel parametreler,14. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu ders sonunda öğrenci;
1. Su tüketimi kavramını açıklayabilecektir.
14, 16, 19, 37, 9
A
2. Su kaynaklarını açıklayarak, sınıflandırabilecektir.
14, 16, 19, 9
A
3. Su temini kavramını açıklayabilecektir.
13, 14, 16, 19, 9
A
4. Su temini yöntemlerini açıklayabilecektir.
13, 16, 19, 9
A
5. Proje kriterlerini açıklayabilecektir.
12, 13, 14, 2, 6, 9
A
6. Çevre ve çevre sağlığı ile ilgili bilgileri açıklayabilecektir.
13, 14, 16, 19, 9
A
7. Çevre ve çevre sağlığı kriterlerini açıklayabilecektir.
13, 14, 16, 19, 9
A
8. Çevresel parametreleri değerlendirebilecektir.
13, 14, 16, 19, 9
A
9. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
14, 16, 19, 9
A
10. Çevre sağlığı tesisleri hakkında bilgi verebilecektir.
13, 14, 16, 19, 37, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Giriş ve genel tanımlar
2
2. Çevre sağlığı ve insan sağlığı
3
3. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü
4
4. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları
5
5. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı
6
6. Suların derlenmesi (kaptaj)
7
7. Suların İletilmesi
8
8. İletim hatlarındaki sanat yapıları
9
9. Suların arıtılması
10
10. Suların biriktirlmesi
11
11. Su dağıtım sistemleri
12
12. Atık su yönetimi ve çevre
13
13. Çevresel parametreler
14
14. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki
Kaynak
Ders Sunuları
Muslu, Y., “Çözümlü Problemlerle Su Temini ve Çevre Sağlığı”, Dördüncü Baskı, Su Vakfı Yayınları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
3
Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır.
4
Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir.
X
5
Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir.
X
8
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
9
Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
11
Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar.
12
Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar.