Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKET ATÖLYESİ | İNŞ2114982 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; örnek bir mimari plana göre ölçekli maket oluşturulması, arazi maketi yapılması, çatı konstrüksiyon tasarımına göre ölçekli bir maketin oluşturulması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanım ve Mimarlıkta ve Mühendislik Alanında Maketin Kullanımı,Maket yapımında kullanılan malzemeler hakkında genel bilgi verilmesi ve maket malzemesi alışverişi,Makette Ölçek Kavramı Bu Ölçeklerin Uygulama Alanları 1/500 Arazi Çalışma maketleri ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Maket uygulamaları aracılığı ile üç boyutlu düşünmeyi öğrenir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Maket yapmak icin gerekli olan farklı türde malzemelerin kullanımının mümkün olacağını anlayabilir. Geri dönüşüme uygun kumaş, sünger gibi malzemeler de maket yapım aşamasında kullanılarak sürdürülebilir ilkesine uygun olabilecek örnek uygulamalar öğrenci tarafından yürütülmektedir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Farklı yapım teknolojileri, dış ve iç cephe kaplama malzemeleri ve sistemleri, geri dönüştürülmüş malzemelerinin kullanımı ve renk uyumu konusunda bilgi ve fikir sahibi olunacaktır. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Tasarımın temeli olan düşünsel ifade oluşabilir ve aynı zamanda kendini sunum yoluyla sözlü olarak ifade etme becerisi gelişebilir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Grup çalışması sayesinde ekip olmayı deneyimleyebilir. | 10, 16, 19, 5, 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanım ve Mimarlıkta ve Mühendislik Alanında Maketin Kullanımı | |
2 | Maket yapımında kullanılan malzemeler hakkında genel bilgi verilmesi ve maket malzemesi alışverişi | |
3 | Makette Ölçek Kavramı Bu Ölçeklerin Uygulama Alanları 1/500 Arazi Çalışma maketleri | |
4 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
5 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
6 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
7 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
8 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
9 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
10 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
11 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
12 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
13 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
14 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | ||||||
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | ||||||
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | X | |||||
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | ||||||
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKET ATÖLYESİ | İNŞ2114982 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; örnek bir mimari plana göre ölçekli maket oluşturulması, arazi maketi yapılması, çatı konstrüksiyon tasarımına göre ölçekli bir maketin oluşturulması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanım ve Mimarlıkta ve Mühendislik Alanında Maketin Kullanımı,Maket yapımında kullanılan malzemeler hakkında genel bilgi verilmesi ve maket malzemesi alışverişi,Makette Ölçek Kavramı Bu Ölçeklerin Uygulama Alanları 1/500 Arazi Çalışma maketleri ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Maket uygulamaları aracılığı ile üç boyutlu düşünmeyi öğrenir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Maket yapmak icin gerekli olan farklı türde malzemelerin kullanımının mümkün olacağını anlayabilir. Geri dönüşüme uygun kumaş, sünger gibi malzemeler de maket yapım aşamasında kullanılarak sürdürülebilir ilkesine uygun olabilecek örnek uygulamalar öğrenci tarafından yürütülmektedir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Farklı yapım teknolojileri, dış ve iç cephe kaplama malzemeleri ve sistemleri, geri dönüştürülmüş malzemelerinin kullanımı ve renk uyumu konusunda bilgi ve fikir sahibi olunacaktır. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Tasarımın temeli olan düşünsel ifade oluşabilir ve aynı zamanda kendini sunum yoluyla sözlü olarak ifade etme becerisi gelişebilir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Grup çalışması sayesinde ekip olmayı deneyimleyebilir. | 10, 16, 19, 5, 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanım ve Mimarlıkta ve Mühendislik Alanında Maketin Kullanımı | |
2 | Maket yapımında kullanılan malzemeler hakkında genel bilgi verilmesi ve maket malzemesi alışverişi | |
3 | Makette Ölçek Kavramı Bu Ölçeklerin Uygulama Alanları 1/500 Arazi Çalışma maketleri | |
4 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
5 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
6 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
7 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
8 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
9 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
10 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
11 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
12 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
13 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
14 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | ||||||
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | ||||||
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | X | |||||
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | ||||||
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |