Dersin Amacı Mimari tasarım bağlamında mekan kavramının ve tefriş boyutları ile mekan ilişkisinin anlaşılması, çeşitli yöntemlerle optimize edilmiş mimari çözümlere ulaşılması, analitik düşünce ilkelerinin pekiştirilmesi , üç boyutlu tasarım düşüncesinin geliştirilmesi , malzeme -maliyet arasındaki ilişkinin kavranması
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders içeriğinin anlatılması ve Mimari tasarım kavramının açıklanması ve örneklenmesi ,Örnek bir mimari kat planı üzerinden stüdyo/1+1/2+1 daire modülünün seçilmesi ve mimari tasarım kararlarının alınarak çizime başlanması ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Mimari tasarım kriterlerine uygun olarak kendi tasarladığı 2+1 nitelikte bir konutun projelendirilebilir.
12, 6, 9
F, H
Tasarım gücü becerisini geliştirebilir.
10, 12, 6, 9
F, H
Yaratıcılık edinimi sağlanabilir.
10, 12, 6, 9
F, H
Maket tasarımı aracılığıyla 3 boyutlu düşünme yeteneği gelişebilir.
10, 12, 6, 9
F, H
Bir yapıya ait elektromekanit tesisat sistemleri hakkında teknik bilgiye sahip olabilir.
10, 12, 6, 9
F, H
Tasarımda insan ergonomisinin önemini anlayabilir.
10, 12, 6, 9
F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders içeriğinin anlatılması ve Mimari tasarım kavramının açıklanması ve örneklenmesi
2
Örnek bir mimari kat planı üzerinden stüdyo/1+1/2+1 daire modülünün seçilmesi ve mimari tasarım kararlarının alınarak çizime başlanması
3
Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi
4
Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi
5
Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi
6
Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi
7
Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi
8
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
9
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
10
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
11
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
12
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
13
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
14
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
Kaynak
Neufert Yapı tasarımı,Ernst Neufert,Beta Yayınları, Çeviri;Burhan Çiçek,
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır.
X
4
Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir.
X
5
Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir.
X
8
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
9
Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
11
Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar.
12
Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MİMARİ PROJE
İNŞ2277120
Bahar Dönemi
3+0
3
4
Ders Programı
Çarşamba 13:30-14:15
Çarşamba 14:30-15:15
Çarşamba 15:30-16:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin Amacı Mimari tasarım bağlamında mekan kavramının ve tefriş boyutları ile mekan ilişkisinin anlaşılması, çeşitli yöntemlerle optimize edilmiş mimari çözümlere ulaşılması, analitik düşünce ilkelerinin pekiştirilmesi , üç boyutlu tasarım düşüncesinin geliştirilmesi , malzeme -maliyet arasındaki ilişkinin kavranması
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders içeriğinin anlatılması ve Mimari tasarım kavramının açıklanması ve örneklenmesi ,Örnek bir mimari kat planı üzerinden stüdyo/1+1/2+1 daire modülünün seçilmesi ve mimari tasarım kararlarının alınarak çizime başlanması ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ,Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Mimari tasarım kriterlerine uygun olarak kendi tasarladığı 2+1 nitelikte bir konutun projelendirilebilir.
12, 6, 9
F, H
Tasarım gücü becerisini geliştirebilir.
10, 12, 6, 9
F, H
Yaratıcılık edinimi sağlanabilir.
10, 12, 6, 9
F, H
Maket tasarımı aracılığıyla 3 boyutlu düşünme yeteneği gelişebilir.
10, 12, 6, 9
F, H
Bir yapıya ait elektromekanit tesisat sistemleri hakkında teknik bilgiye sahip olabilir.
10, 12, 6, 9
F, H
Tasarımda insan ergonomisinin önemini anlayabilir.
10, 12, 6, 9
F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders içeriğinin anlatılması ve Mimari tasarım kavramının açıklanması ve örneklenmesi
2
Örnek bir mimari kat planı üzerinden stüdyo/1+1/2+1 daire modülünün seçilmesi ve mimari tasarım kararlarının alınarak çizime başlanması
3
Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi
4
Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi
5
Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi
6
Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi
7
Seçilen modül üzerinde kendi mimari tasarımını yapması ve yürütücü tarafından kontrol edilmesi
8
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
9
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
10
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
11
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
12
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
13
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
14
Tamamlanan mimari tasarımın maketi ve/veya banyo, mutfak uygulama çizimlerinin yapılması
Kaynak
Neufert Yapı tasarımı,Ernst Neufert,Beta Yayınları, Çeviri;Burhan Çiçek,
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır.
X
4
Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir.
X
5
Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir.
X
8
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
9
Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
11
Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar.
12
Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar.