Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ MATEMATİK-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar - Sayı Basamakları ,Bölme Bölüneblme - Asal Sayılar - Ebob Ekok,Faktöriyel - Rasyonel Sayılar ,Çarpanlara Ayırma - Denklemler,Basit Eşitsizlikler - Mutlak Değer ,Üslü Sayılar - Köklü Sayılar ,Oran - Orantı - Problemler,Arasınav,Kümeler - İşlem - Modüler Aritmetik - Fonksiyon,Permütasyon - Kombinasyon - Olasılık ,Sayısal Mantık ,Sayısal Mantık Problemleri,Geometrik Kavramlar,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sayıları kavrar ve açıklar. 12, 16, 6, 9A, D, E, G
2. Rasyonel sayıları ve mutlak değeri çözer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
3. Fonksiyonlarla işlem yapar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
4. Denklem sistemlerini çözer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
5. Problemleri kavrar ve çözer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
6. Yeni nesil soruları tanımlar ve çözer. 12, 16, 6, 9A, D, E, G
7. Geometrik kavramları anlar ve çözer. 12, 16, 6, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Kavramlar - Sayı Basamakları
2Bölme Bölüneblme - Asal Sayılar - Ebob Ekok
3Faktöriyel - Rasyonel Sayılar
4Çarpanlara Ayırma - Denklemler
5Basit Eşitsizlikler - Mutlak Değer
6Üslü Sayılar - Köklü Sayılar
7Oran - Orantı - Problemler
8Arasınav
9Kümeler - İşlem - Modüler Aritmetik - Fonksiyon
10Permütasyon - Kombinasyon - Olasılık
11Sayısal Mantık
12Sayısal Mantık Problemleri
13Geometrik Kavramlar
14Final
Kaynak
Mahmut KARTAL, Yalçın KARAGÖZ, Zafer KARTAL, "Temel Matematik Cilt 2", Nobel Akademik Yayıncılık, 3.Baskı, ISBN:978-605-133-952-8

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır.
4
Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir.
X
5
Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir.
X
8
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
9
Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
11
Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar.
X
12
Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12222
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ MATEMATİK-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar - Sayı Basamakları ,Bölme Bölüneblme - Asal Sayılar - Ebob Ekok,Faktöriyel - Rasyonel Sayılar ,Çarpanlara Ayırma - Denklemler,Basit Eşitsizlikler - Mutlak Değer ,Üslü Sayılar - Köklü Sayılar ,Oran - Orantı - Problemler,Arasınav,Kümeler - İşlem - Modüler Aritmetik - Fonksiyon,Permütasyon - Kombinasyon - Olasılık ,Sayısal Mantık ,Sayısal Mantık Problemleri,Geometrik Kavramlar,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sayıları kavrar ve açıklar. 12, 16, 6, 9A, D, E, G
2. Rasyonel sayıları ve mutlak değeri çözer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
3. Fonksiyonlarla işlem yapar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
4. Denklem sistemlerini çözer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
5. Problemleri kavrar ve çözer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
6. Yeni nesil soruları tanımlar ve çözer. 12, 16, 6, 9A, D, E, G
7. Geometrik kavramları anlar ve çözer. 12, 16, 6, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Kavramlar - Sayı Basamakları
2Bölme Bölüneblme - Asal Sayılar - Ebob Ekok
3Faktöriyel - Rasyonel Sayılar
4Çarpanlara Ayırma - Denklemler
5Basit Eşitsizlikler - Mutlak Değer
6Üslü Sayılar - Köklü Sayılar
7Oran - Orantı - Problemler
8Arasınav
9Kümeler - İşlem - Modüler Aritmetik - Fonksiyon
10Permütasyon - Kombinasyon - Olasılık
11Sayısal Mantık
12Sayısal Mantık Problemleri
13Geometrik Kavramlar
14Final
Kaynak
Mahmut KARTAL, Yalçın KARAGÖZ, Zafer KARTAL, "Temel Matematik Cilt 2", Nobel Akademik Yayıncılık, 3.Baskı, ISBN:978-605-133-952-8

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır.
4
Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir.
X
5
Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir.
X
8
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
9
Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
11
Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar.
X
12
Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:24Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:26