Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SU TEMİNİ VE İLETİMİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye, çevredeki uygun su kaynaklarının tespit edilmesi ve kullanılabilir hale getirilmesi için gerekli çalışmaların öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Giriş ve genel tanımlar,2. Çevre sağlığı ve insan sağlığı,3. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü,4. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları,5. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı,6. Suların derlenmesi (kaptaj),7. Suların İletilmesi,8. İletim hatlarındaki sanat yapıları,9. Suların arıtılması,10. Suların biriktirlmesi,11. Su dağıtım sistemleri,12. Atık su yönetimi ve çevre,13. Çevresel parametreler,14. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sonunda öğrenci;
1. Su tüketimi kavramını açıklayabilecektir.14, 16, 19, 37, 9A
2. Su kaynaklarını açıklayarak, sınıflandırabilecektir.14, 16, 19, 9A
3. Su temini kavramını açıklayabilecektir.13, 14, 16, 19, 9A
4. Su temini yöntemlerini açıklayabilecektir.13, 16, 19, 9A
5. Proje kriterlerini açıklayabilecektir.12, 13, 14, 2, 6, 9A
6. Çevre ve çevre sağlığı ile ilgili bilgileri açıklayabilecektir.13, 14, 16, 19, 9A
7. Çevre ve çevre sağlığı kriterlerini açıklayabilecektir.13, 14, 16, 19, 9A
8. Çevresel parametreleri değerlendirebilecektir.13, 14, 16, 19, 9A
9. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.14, 16, 19, 9A
10. Çevre sağlığı tesisleri hakkında bilgi verebilecektir.13, 14, 16, 19, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Giriş ve genel tanımlar
22. Çevre sağlığı ve insan sağlığı
33. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü
44. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları
55. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı
66. Suların derlenmesi (kaptaj)
77. Suların İletilmesi
88. İletim hatlarındaki sanat yapıları
99. Suların arıtılması
1010. Suların biriktirlmesi
1111. Su dağıtım sistemleri
1212. Atık su yönetimi ve çevre
1313. Çevresel parametreler
1414. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki
Kaynak
Ders Sunuları
Muslu, Y., “Çözümlü Problemlerle Su Temini ve Çevre Sağlığı”, Dördüncü Baskı, Su Vakfı Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
3
Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır.
4
Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir.
X
5
Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir.
X
8
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
9
Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
11
Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar.
12
Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SU TEMİNİ VE İLETİMİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aybüke ALKANAT GÜNALTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye, çevredeki uygun su kaynaklarının tespit edilmesi ve kullanılabilir hale getirilmesi için gerekli çalışmaların öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Giriş ve genel tanımlar,2. Çevre sağlığı ve insan sağlığı,3. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü,4. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları,5. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı,6. Suların derlenmesi (kaptaj),7. Suların İletilmesi,8. İletim hatlarındaki sanat yapıları,9. Suların arıtılması,10. Suların biriktirlmesi,11. Su dağıtım sistemleri,12. Atık su yönetimi ve çevre,13. Çevresel parametreler,14. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sonunda öğrenci;
1. Su tüketimi kavramını açıklayabilecektir.14, 16, 19, 37, 9A
2. Su kaynaklarını açıklayarak, sınıflandırabilecektir.14, 16, 19, 9A
3. Su temini kavramını açıklayabilecektir.13, 14, 16, 19, 9A
4. Su temini yöntemlerini açıklayabilecektir.13, 16, 19, 9A
5. Proje kriterlerini açıklayabilecektir.12, 13, 14, 2, 6, 9A
6. Çevre ve çevre sağlığı ile ilgili bilgileri açıklayabilecektir.13, 14, 16, 19, 9A
7. Çevre ve çevre sağlığı kriterlerini açıklayabilecektir.13, 14, 16, 19, 9A
8. Çevresel parametreleri değerlendirebilecektir.13, 14, 16, 19, 9A
9. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.14, 16, 19, 9A
10. Çevre sağlığı tesisleri hakkında bilgi verebilecektir.13, 14, 16, 19, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Giriş ve genel tanımlar
22. Çevre sağlığı ve insan sağlığı
33. İçme suyu özellikleri ve kalite kontrolü
44. İçmesuyu kaynakları sınıfkandırılmaları
55. Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı
66. Suların derlenmesi (kaptaj)
77. Suların İletilmesi
88. İletim hatlarındaki sanat yapıları
99. Suların arıtılması
1010. Suların biriktirlmesi
1111. Su dağıtım sistemleri
1212. Atık su yönetimi ve çevre
1313. Çevresel parametreler
1414. Su temini ve çevre sağlığı arasındaki ilişki
Kaynak
Ders Sunuları
Muslu, Y., “Çözümlü Problemlerle Su Temini ve Çevre Sağlığı”, Dördüncü Baskı, Su Vakfı Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
3
Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır.
4
Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir.
X
5
Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir.
X
8
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
9
Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
11
Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar.
12
Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:24Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:26