Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HASTA BAKIMI III-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif GOSTAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye acil hastaların değerlendirilmesi ve acil bakım uygulamaları konularında gerekli yeterliliğin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri,Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek,Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak,Gebelik,Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak,Lohusalık ve Yenidoğan,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2,Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak,Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek,Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Geriyatrik Hastaları Değerlendirmek,Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Obstetrik acillerde acil bakım müdahalelerini sıralar.16, 9A
Psikiyatrik acilleri tanımlar.16, 9A
Geriatrik acillerin bakım ilkelerini açıklar. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleriDers sunularını çalışmak
2Psikiyatrik Hastalıkları DeğerlendirmekDers sunularını çalışmak
3Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım UygulamakDers sunularını çalışmak
4GebelikDers sunularını çalışmak
5Normal Doğum Eylemine Yardımcı OlmakDers sunularını çalışmak
6Lohusalık ve YenidoğanDers sunularını çalışmak
7Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1Ders sunularını çalışmak
8Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2Ders sunularını çalışmak
9Jinekolojik Acillerde Bakım UygulamakDers sunularını çalışmak
10Pediyatrik Hastaları DeğerlendirmekDers sunularını çalışmak
11Pediyatrik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularını çalışmak
12Geriyatrik Hastaları DeğerlendirmekDers sunularını çalışmak
13Geriatrik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularını çalışmak
14Onkolojik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularını çalışmak
Kaynak
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.
1.T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Temel Eğitim Kitabı., Onur Matbaacılık, , Ankara, 2006 2. Paramedik Derneği Temel Modül Eğitim Kitabı, PARDER, 2009 3. Paramedik Derneği Mezuniyet sonrası Eğitim Kitabı, PARDER, 2008 4. T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Çocuklarda İleri Yaşam Desteği Eğitim Kitabı., 2007 5. Ambulans Ekipleri Staddardizasyonu, AAHD. 2009 6. Avrupa Resüstasyon Konseyi 2005 Resüstasyon Kılavuzu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14114
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HASTA BAKIMI III-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif GOSTAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye acil hastaların değerlendirilmesi ve acil bakım uygulamaları konularında gerekli yeterliliğin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri,Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek,Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak,Gebelik,Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak,Lohusalık ve Yenidoğan,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2,Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak,Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek,Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Geriyatrik Hastaları Değerlendirmek,Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Obstetrik acillerde acil bakım müdahalelerini sıralar.16, 9A
Psikiyatrik acilleri tanımlar.16, 9A
Geriatrik acillerin bakım ilkelerini açıklar. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleriDers sunularını çalışmak
2Psikiyatrik Hastalıkları DeğerlendirmekDers sunularını çalışmak
3Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım UygulamakDers sunularını çalışmak
4GebelikDers sunularını çalışmak
5Normal Doğum Eylemine Yardımcı OlmakDers sunularını çalışmak
6Lohusalık ve YenidoğanDers sunularını çalışmak
7Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1Ders sunularını çalışmak
8Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2Ders sunularını çalışmak
9Jinekolojik Acillerde Bakım UygulamakDers sunularını çalışmak
10Pediyatrik Hastaları DeğerlendirmekDers sunularını çalışmak
11Pediyatrik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularını çalışmak
12Geriyatrik Hastaları DeğerlendirmekDers sunularını çalışmak
13Geriatrik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularını çalışmak
14Onkolojik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularını çalışmak
Kaynak
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.
1.T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Temel Eğitim Kitabı., Onur Matbaacılık, , Ankara, 2006 2. Paramedik Derneği Temel Modül Eğitim Kitabı, PARDER, 2009 3. Paramedik Derneği Mezuniyet sonrası Eğitim Kitabı, PARDER, 2008 4. T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Çocuklarda İleri Yaşam Desteği Eğitim Kitabı., 2007 5. Ambulans Ekipleri Staddardizasyonu, AAHD. 2009 6. Avrupa Resüstasyon Konseyi 2005 Resüstasyon Kılavuzu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:33