Sporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri,Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi,Kondisyonel ve motorik özellik,Kondisyon çalışmaları,Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları,Yeterli ve dengeli beslenme,Yeterli ve dengeli beslenme,Genel değerlendirme,Basketbolda antrenman planlanması,Basketbolda kondüsyon çalışmaları,Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları,Futbolda antrenman planlanması,Futbolda kondüsyon çalışmaları,Masa tenisinde antrenman planlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerine etkisini tanımlar.
16, 9
A
Kondisyon çalışmalarını tanımlar.
16, 9
A
Yeterli ve dengeli beslenmeyi kendi cümleleriyle ifade eder.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri
Ders sunularını çalışmak
2
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi
Ders sunularını çalışmak
3
Kondisyonel ve motorik özellik
Ders sunularını çalışmak
4
Kondisyon çalışmaları
Ders sunularını çalışmak
5
Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları
Ders sunularını çalışmak
6
Yeterli ve dengeli beslenme
Ders sunularını çalışmak
7
Yeterli ve dengeli beslenme
Ders sunularını çalışmak
8
Genel değerlendirme
Ders sunularını çalışmak
9
Basketbolda antrenman planlanması
Ders sunularını çalışmak
10
Basketbolda kondüsyon çalışmaları
Ders sunularını çalışmak
11
Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları
Ders sunularını çalışmak
12
Futbolda antrenman planlanması
Ders sunularını çalışmak
13
Futbolda kondüsyon çalışmaları
Ders sunularını çalışmak
14
Masa tenisinde antrenman planlanması
Ders sunularını çalışmak
Kaynak
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.
Kitap, Dergi, Web Sayfası
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON II
-
Bahar Dönemi
1+1
1,5
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Büşra Nur ÖMÜR
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Gül DEMİREL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri,Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi,Kondisyonel ve motorik özellik,Kondisyon çalışmaları,Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları,Yeterli ve dengeli beslenme,Yeterli ve dengeli beslenme,Genel değerlendirme,Basketbolda antrenman planlanması,Basketbolda kondüsyon çalışmaları,Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları,Futbolda antrenman planlanması,Futbolda kondüsyon çalışmaları,Masa tenisinde antrenman planlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerine etkisini tanımlar.
16, 9
A
Kondisyon çalışmalarını tanımlar.
16, 9
A
Yeterli ve dengeli beslenmeyi kendi cümleleriyle ifade eder.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri
Ders sunularını çalışmak
2
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi
Ders sunularını çalışmak
3
Kondisyonel ve motorik özellik
Ders sunularını çalışmak
4
Kondisyon çalışmaları
Ders sunularını çalışmak
5
Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları
Ders sunularını çalışmak
6
Yeterli ve dengeli beslenme
Ders sunularını çalışmak
7
Yeterli ve dengeli beslenme
Ders sunularını çalışmak
8
Genel değerlendirme
Ders sunularını çalışmak
9
Basketbolda antrenman planlanması
Ders sunularını çalışmak
10
Basketbolda kondüsyon çalışmaları
Ders sunularını çalışmak
11
Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları
Ders sunularını çalışmak
12
Futbolda antrenman planlanması
Ders sunularını çalışmak
13
Futbolda kondüsyon çalışmaları
Ders sunularını çalışmak
14
Masa tenisinde antrenman planlanması
Ders sunularını çalışmak
Kaynak
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.
Kitap, Dergi, Web Sayfası
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.