Öğrencilerin, bütüncü yaklaşım felsefesi ile ilgili kavramlar bilmesini, birey ve toplum sağlığı
ile ilişkili faktörleri ve değerlendirme yöntemlerini bilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması,2. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması,3. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması- devam,4. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması,5. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması- devam,6. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi,7. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi-devam,8. Seminer 1- Sağlığı etkileyen çevresel faktörler,9. Seminer 2- Sağlığı etkileyen kültürel faktörler,10. Seminer 3-- Sağlığı etkileyen biyolojik faktörler,11. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1,12. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,13. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,14. Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bütüncü yaklaşım ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir
10, 16, 19, 9
A
1.1. Yaşam, sağlık kavramlarını tüm yönleri ile tanımlar
10, 16, 19, 9
A
1.2. Toplum ve bireyin sağlık algısını tüm yönleri ile tanımlar
11. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1
12
12. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2
13
13. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2
14
14. Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
1. Bir hafta öncesinden içerik paylaşılacaktır.
1. Birol Leman - Hemşirelik Süreci
2. Öz Fatma- Sağlık alanında temel kavramlar
3.Sağlığı etkileyen faktörlere ilişkin araştırmalar
4. Ekonomist Olmayanlar İçin Sağlık Ekonomisi- Lİeven Annemans
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
1
2
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
26
26
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SAĞLIĞA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin, bütüncü yaklaşım felsefesi ile ilgili kavramlar bilmesini, birey ve toplum sağlığı
ile ilişkili faktörleri ve değerlendirme yöntemlerini bilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması,2. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması,3. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması- devam,4. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması,5. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması- devam,6. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi,7. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi-devam,8. Seminer 1- Sağlığı etkileyen çevresel faktörler,9. Seminer 2- Sağlığı etkileyen kültürel faktörler,10. Seminer 3-- Sağlığı etkileyen biyolojik faktörler,11. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1,12. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,13. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,14. Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bütüncü yaklaşım ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir
10, 16, 19, 9
A
1.1. Yaşam, sağlık kavramlarını tüm yönleri ile tanımlar
10, 16, 19, 9
A
1.2. Toplum ve bireyin sağlık algısını tüm yönleri ile tanımlar
11. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1
12
12. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2
13
13. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2
14
14. Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
1. Bir hafta öncesinden içerik paylaşılacaktır.
1. Birol Leman - Hemşirelik Süreci
2. Öz Fatma- Sağlık alanında temel kavramlar
3.Sağlığı etkileyen faktörlere ilişkin araştırmalar
4. Ekonomist Olmayanlar İçin Sağlık Ekonomisi- Lİeven Annemans
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.