Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÜZEN YAPILAR VE YAT İÇ MEKAN TASARIMI | İMT2112227 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sevilay GENÇ SARIKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile mimaride yüzen yapılar hakkında bilgilendirme, yat iç mekan tasarım ve üretim aşamaları hakkında bilgi sahibi olmak amaçlanmıştır. Her derste teorik konu anlatımı, yat örnekleri, uygulama çalışmaları ile konuların pekiştirilmesi hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders içeriği, haftalık program . Su yüzeyinin mimari alan olarak kullanılması, yat tasarımının önemi. , Yüzen yapılar Yüzen yapının tanımlanması, ihtiyaç ve önemi.Dünyada örnekleri ve gelecekteki önemi. Yeni tasarlanan futuristik yüzen yapı örnekleri, yat tasarımına genel bakış.,Mekan –Tasarım-Algı-Ergonomi-Konfor Yat tasarımlarında mekan,tasarım ve algı kavramını etkileyen faktörler, mekânsal konfor ve koşullarının sağlanması. Ergonominin önemi .Bu kavramların fiziksel ve psikolojik açıdan değerlendirilmesi. Tasarım kavramına genel bakış. , Yüzen yapılar (deniz araçları) Yüzen yapılar, gelişim süreci, sınıflandırılması, özellikleri, Yatlar (fiziksel özellikler) Yüzen yapıların gelişimi ve tarihi –sınıflandırılması. Yat ve yatçılık tarihi-Türkiye’de yat üretim ve tasarımı –sınıflandırılması (Motoryat –tek ve çok gövdeli –yelkenli),Yatlarda yapım malzemeleri Yatlarda uygulama yöntemleri Kompozit-ahşap-metal-malzeme özellikleri ve imalat teknikleri Malzemelerin genel tanımından başlanarak mekanik, fiziksel ve kimyasal yapıları hakkında bilgi verilmesi. Deniz araçları yapımında kompozit malzemelerin kullanılması ve kompozit malzemelerin yapısı hakkında bilgi verilmesi. Kompozit malzemelerin çeşitli imalat yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Ahşap malzemenin genel tanımı, mekanik, fiziksel ve kimyasal yapısı, geçmişten günümüze ahşap malzemenin deniz araçlarında kullanımı, yat yapımında kullanılan ahşap çeşitleri, kullanım yerleri ve imalat teknikleri hakkında bilgi verilmesi.,Yatlarda iç mekan tasarımı Yat tasarımının süreçleri, diğer disiplinlerle ilişkileri, genel yerleşim ve iç mekan etüdlerinin yapılması, mekânsal özellikler, algısal özellikler, denizin mekânsal algıya etkisi. , Yatlarda iç mekan tasarımı Elektrik-mekanik-mimarinin ilişkisi. Yat tasarımında ergonomi, insan faktörü, fiziksel konfor ve psikolojik konforun tasarım ve detaylarda örneklerle açıklanması. Mekanların verimli kullanılması için gerekli detayların anlatılması ve örneklendirilmesi.,Yatlarda iç mekan tasarımı İç mekanlar (salon,mutfak,bar,yemek alanı,navigasyon merkezi,kamaralar,ıslak hacimler,depolama alanları,sirkülasyon alanları.) Dış mekanlar Teknik donanımlar,Yatlarda iç mekan/Mobilya Yat mobilyasıyla ilgili genel kurallar. Mekana bağlı mobilya kavramı. İç mekan ve dış mekan mobilyası. Hizmet servis elemanları, depolama elemanları. Masif mobilyalar, mobilya konstrüksiyonu, yüzey oluşturma teknikleri. Detay bilgisinin tanım ve önemi. Kapı, döşeme, pencere, tavan, duvar ve mobilya sistem detaylarının tasarım ve çizimi.,Yatlarda/ Aydınlatma Işığın tanımı ve fotometrik büyüklükler (aydınlık,lüks,lümen,ışık akısı,renkler…),görsel konfor Yatlarda ışık kontrolünde etkili olan değişkenlerin genel özellikleri (pencereler,hacim boyutları,iç yüzey yansıtıcılıkları,yapma ışık kaynakları…vb) İç ve dış mekanlarda doğal ,yapay ve karma aydınlatma sistemleri.,Yatlarda iç mekan ve detay çizim ,sunum çalışması ,Yatlarda iç mekan ve detay çizim ,sunum çalışması,Yatlarda mekan memnuniyet ve kullanım sonrası değerlendirmeler,Yatlarda iç mekan revizyon çalışmasının yapılma aşamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yüzen yapılar ve Yat iç mekan tasarımında mimari kavramlar hakkında evrensel bakış açısının ve vizyonun kazandırılmasını sağlar. | 16, 2, 9 | E |
Stabil olmayan ve sınırlı bir çevredeki mekanların, tasarımında gerekli olan ergonomi, malzeme, detay ve tasarım verileri göz önünde bulundurarak iç mekanını tasarlayabilecek düzeyde bilgi sağlar. | 16, 2, 9 | E |
Tasarım problemi çözme becerisini kazandırır. | 16, 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders içeriği, haftalık program . Su yüzeyinin mimari alan olarak kullanılması, yat tasarımının önemi. | |
2 | Yüzen yapılar Yüzen yapının tanımlanması, ihtiyaç ve önemi.Dünyada örnekleri ve gelecekteki önemi. Yeni tasarlanan futuristik yüzen yapı örnekleri, yat tasarımına genel bakış. | |
3 | Mekan –Tasarım-Algı-Ergonomi-Konfor Yat tasarımlarında mekan,tasarım ve algı kavramını etkileyen faktörler, mekânsal konfor ve koşullarının sağlanması. Ergonominin önemi .Bu kavramların fiziksel ve psikolojik açıdan değerlendirilmesi. Tasarım kavramına genel bakış. | |
4 | Yüzen yapılar (deniz araçları) Yüzen yapılar, gelişim süreci, sınıflandırılması, özellikleri, Yatlar (fiziksel özellikler) Yüzen yapıların gelişimi ve tarihi –sınıflandırılması. Yat ve yatçılık tarihi-Türkiye’de yat üretim ve tasarımı –sınıflandırılması (Motoryat –tek ve çok gövdeli –yelkenli) | |
5 | Yatlarda yapım malzemeleri Yatlarda uygulama yöntemleri Kompozit-ahşap-metal-malzeme özellikleri ve imalat teknikleri Malzemelerin genel tanımından başlanarak mekanik, fiziksel ve kimyasal yapıları hakkında bilgi verilmesi. Deniz araçları yapımında kompozit malzemelerin kullanılması ve kompozit malzemelerin yapısı hakkında bilgi verilmesi. Kompozit malzemelerin çeşitli imalat yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Ahşap malzemenin genel tanımı, mekanik, fiziksel ve kimyasal yapısı, geçmişten günümüze ahşap malzemenin deniz araçlarında kullanımı, yat yapımında kullanılan ahşap çeşitleri, kullanım yerleri ve imalat teknikleri hakkında bilgi verilmesi. | |
6 | Yatlarda iç mekan tasarımı Yat tasarımının süreçleri, diğer disiplinlerle ilişkileri, genel yerleşim ve iç mekan etüdlerinin yapılması, mekânsal özellikler, algısal özellikler, denizin mekânsal algıya etkisi. | |
7 | Yatlarda iç mekan tasarımı Elektrik-mekanik-mimarinin ilişkisi. Yat tasarımında ergonomi, insan faktörü, fiziksel konfor ve psikolojik konforun tasarım ve detaylarda örneklerle açıklanması. Mekanların verimli kullanılması için gerekli detayların anlatılması ve örneklendirilmesi. | |
8 | Yatlarda iç mekan tasarımı İç mekanlar (salon,mutfak,bar,yemek alanı,navigasyon merkezi,kamaralar,ıslak hacimler,depolama alanları,sirkülasyon alanları.) Dış mekanlar Teknik donanımlar | |
9 | Yatlarda iç mekan/Mobilya Yat mobilyasıyla ilgili genel kurallar. Mekana bağlı mobilya kavramı. İç mekan ve dış mekan mobilyası. Hizmet servis elemanları, depolama elemanları. Masif mobilyalar, mobilya konstrüksiyonu, yüzey oluşturma teknikleri. Detay bilgisinin tanım ve önemi. Kapı, döşeme, pencere, tavan, duvar ve mobilya sistem detaylarının tasarım ve çizimi. | |
10 | Yatlarda/ Aydınlatma Işığın tanımı ve fotometrik büyüklükler (aydınlık,lüks,lümen,ışık akısı,renkler…),görsel konfor Yatlarda ışık kontrolünde etkili olan değişkenlerin genel özellikleri (pencereler,hacim boyutları,iç yüzey yansıtıcılıkları,yapma ışık kaynakları…vb) İç ve dış mekanlarda doğal ,yapay ve karma aydınlatma sistemleri. | |
11 | Yatlarda iç mekan ve detay çizim ,sunum çalışması | |
12 | Yatlarda iç mekan ve detay çizim ,sunum çalışması | |
13 | Yatlarda mekan memnuniyet ve kullanım sonrası değerlendirmeler | |
14 | Yatlarda iç mekan revizyon çalışmasının yapılma aşamaları |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÜZEN YAPILAR VE YAT İÇ MEKAN TASARIMI | İMT2112227 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sevilay GENÇ SARIKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile mimaride yüzen yapılar hakkında bilgilendirme, yat iç mekan tasarım ve üretim aşamaları hakkında bilgi sahibi olmak amaçlanmıştır. Her derste teorik konu anlatımı, yat örnekleri, uygulama çalışmaları ile konuların pekiştirilmesi hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders içeriği, haftalık program . Su yüzeyinin mimari alan olarak kullanılması, yat tasarımının önemi. , Yüzen yapılar Yüzen yapının tanımlanması, ihtiyaç ve önemi.Dünyada örnekleri ve gelecekteki önemi. Yeni tasarlanan futuristik yüzen yapı örnekleri, yat tasarımına genel bakış.,Mekan –Tasarım-Algı-Ergonomi-Konfor Yat tasarımlarında mekan,tasarım ve algı kavramını etkileyen faktörler, mekânsal konfor ve koşullarının sağlanması. Ergonominin önemi .Bu kavramların fiziksel ve psikolojik açıdan değerlendirilmesi. Tasarım kavramına genel bakış. , Yüzen yapılar (deniz araçları) Yüzen yapılar, gelişim süreci, sınıflandırılması, özellikleri, Yatlar (fiziksel özellikler) Yüzen yapıların gelişimi ve tarihi –sınıflandırılması. Yat ve yatçılık tarihi-Türkiye’de yat üretim ve tasarımı –sınıflandırılması (Motoryat –tek ve çok gövdeli –yelkenli),Yatlarda yapım malzemeleri Yatlarda uygulama yöntemleri Kompozit-ahşap-metal-malzeme özellikleri ve imalat teknikleri Malzemelerin genel tanımından başlanarak mekanik, fiziksel ve kimyasal yapıları hakkında bilgi verilmesi. Deniz araçları yapımında kompozit malzemelerin kullanılması ve kompozit malzemelerin yapısı hakkında bilgi verilmesi. Kompozit malzemelerin çeşitli imalat yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Ahşap malzemenin genel tanımı, mekanik, fiziksel ve kimyasal yapısı, geçmişten günümüze ahşap malzemenin deniz araçlarında kullanımı, yat yapımında kullanılan ahşap çeşitleri, kullanım yerleri ve imalat teknikleri hakkında bilgi verilmesi.,Yatlarda iç mekan tasarımı Yat tasarımının süreçleri, diğer disiplinlerle ilişkileri, genel yerleşim ve iç mekan etüdlerinin yapılması, mekânsal özellikler, algısal özellikler, denizin mekânsal algıya etkisi. , Yatlarda iç mekan tasarımı Elektrik-mekanik-mimarinin ilişkisi. Yat tasarımında ergonomi, insan faktörü, fiziksel konfor ve psikolojik konforun tasarım ve detaylarda örneklerle açıklanması. Mekanların verimli kullanılması için gerekli detayların anlatılması ve örneklendirilmesi.,Yatlarda iç mekan tasarımı İç mekanlar (salon,mutfak,bar,yemek alanı,navigasyon merkezi,kamaralar,ıslak hacimler,depolama alanları,sirkülasyon alanları.) Dış mekanlar Teknik donanımlar,Yatlarda iç mekan/Mobilya Yat mobilyasıyla ilgili genel kurallar. Mekana bağlı mobilya kavramı. İç mekan ve dış mekan mobilyası. Hizmet servis elemanları, depolama elemanları. Masif mobilyalar, mobilya konstrüksiyonu, yüzey oluşturma teknikleri. Detay bilgisinin tanım ve önemi. Kapı, döşeme, pencere, tavan, duvar ve mobilya sistem detaylarının tasarım ve çizimi.,Yatlarda/ Aydınlatma Işığın tanımı ve fotometrik büyüklükler (aydınlık,lüks,lümen,ışık akısı,renkler…),görsel konfor Yatlarda ışık kontrolünde etkili olan değişkenlerin genel özellikleri (pencereler,hacim boyutları,iç yüzey yansıtıcılıkları,yapma ışık kaynakları…vb) İç ve dış mekanlarda doğal ,yapay ve karma aydınlatma sistemleri.,Yatlarda iç mekan ve detay çizim ,sunum çalışması ,Yatlarda iç mekan ve detay çizim ,sunum çalışması,Yatlarda mekan memnuniyet ve kullanım sonrası değerlendirmeler,Yatlarda iç mekan revizyon çalışmasının yapılma aşamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yüzen yapılar ve Yat iç mekan tasarımında mimari kavramlar hakkında evrensel bakış açısının ve vizyonun kazandırılmasını sağlar. | 16, 2, 9 | E |
Stabil olmayan ve sınırlı bir çevredeki mekanların, tasarımında gerekli olan ergonomi, malzeme, detay ve tasarım verileri göz önünde bulundurarak iç mekanını tasarlayabilecek düzeyde bilgi sağlar. | 16, 2, 9 | E |
Tasarım problemi çözme becerisini kazandırır. | 16, 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders içeriği, haftalık program . Su yüzeyinin mimari alan olarak kullanılması, yat tasarımının önemi. | |
2 | Yüzen yapılar Yüzen yapının tanımlanması, ihtiyaç ve önemi.Dünyada örnekleri ve gelecekteki önemi. Yeni tasarlanan futuristik yüzen yapı örnekleri, yat tasarımına genel bakış. | |
3 | Mekan –Tasarım-Algı-Ergonomi-Konfor Yat tasarımlarında mekan,tasarım ve algı kavramını etkileyen faktörler, mekânsal konfor ve koşullarının sağlanması. Ergonominin önemi .Bu kavramların fiziksel ve psikolojik açıdan değerlendirilmesi. Tasarım kavramına genel bakış. | |
4 | Yüzen yapılar (deniz araçları) Yüzen yapılar, gelişim süreci, sınıflandırılması, özellikleri, Yatlar (fiziksel özellikler) Yüzen yapıların gelişimi ve tarihi –sınıflandırılması. Yat ve yatçılık tarihi-Türkiye’de yat üretim ve tasarımı –sınıflandırılması (Motoryat –tek ve çok gövdeli –yelkenli) | |
5 | Yatlarda yapım malzemeleri Yatlarda uygulama yöntemleri Kompozit-ahşap-metal-malzeme özellikleri ve imalat teknikleri Malzemelerin genel tanımından başlanarak mekanik, fiziksel ve kimyasal yapıları hakkında bilgi verilmesi. Deniz araçları yapımında kompozit malzemelerin kullanılması ve kompozit malzemelerin yapısı hakkında bilgi verilmesi. Kompozit malzemelerin çeşitli imalat yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Ahşap malzemenin genel tanımı, mekanik, fiziksel ve kimyasal yapısı, geçmişten günümüze ahşap malzemenin deniz araçlarında kullanımı, yat yapımında kullanılan ahşap çeşitleri, kullanım yerleri ve imalat teknikleri hakkında bilgi verilmesi. | |
6 | Yatlarda iç mekan tasarımı Yat tasarımının süreçleri, diğer disiplinlerle ilişkileri, genel yerleşim ve iç mekan etüdlerinin yapılması, mekânsal özellikler, algısal özellikler, denizin mekânsal algıya etkisi. | |
7 | Yatlarda iç mekan tasarımı Elektrik-mekanik-mimarinin ilişkisi. Yat tasarımında ergonomi, insan faktörü, fiziksel konfor ve psikolojik konforun tasarım ve detaylarda örneklerle açıklanması. Mekanların verimli kullanılması için gerekli detayların anlatılması ve örneklendirilmesi. | |
8 | Yatlarda iç mekan tasarımı İç mekanlar (salon,mutfak,bar,yemek alanı,navigasyon merkezi,kamaralar,ıslak hacimler,depolama alanları,sirkülasyon alanları.) Dış mekanlar Teknik donanımlar | |
9 | Yatlarda iç mekan/Mobilya Yat mobilyasıyla ilgili genel kurallar. Mekana bağlı mobilya kavramı. İç mekan ve dış mekan mobilyası. Hizmet servis elemanları, depolama elemanları. Masif mobilyalar, mobilya konstrüksiyonu, yüzey oluşturma teknikleri. Detay bilgisinin tanım ve önemi. Kapı, döşeme, pencere, tavan, duvar ve mobilya sistem detaylarının tasarım ve çizimi. | |
10 | Yatlarda/ Aydınlatma Işığın tanımı ve fotometrik büyüklükler (aydınlık,lüks,lümen,ışık akısı,renkler…),görsel konfor Yatlarda ışık kontrolünde etkili olan değişkenlerin genel özellikleri (pencereler,hacim boyutları,iç yüzey yansıtıcılıkları,yapma ışık kaynakları…vb) İç ve dış mekanlarda doğal ,yapay ve karma aydınlatma sistemleri. | |
11 | Yatlarda iç mekan ve detay çizim ,sunum çalışması | |
12 | Yatlarda iç mekan ve detay çizim ,sunum çalışması | |
13 | Yatlarda mekan memnuniyet ve kullanım sonrası değerlendirmeler | |
14 | Yatlarda iç mekan revizyon çalışmasının yapılma aşamaları |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |