Bu ders; Osmanlı kent dokusunun oluşumu, tarihsel ve coğrafi etkenler, konut mimarisinin kökenleri, birlikte=ortak kent yaşamı, Türk evinin kökeni, Göçer çadır ile Türk evinin karşılaştırılması, Konut geleneğinin ilk aşaması hayatlı evin evrimi, Türk- hayatlı evinin yaşayan örnekleri, kentleşme aşamasında plan şemalarının değişimi gibi konuları içermektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Geleneksel Türk Evi Kavramı
,Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri ,Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri,Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler ,Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri ,Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri ,Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları ,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Geleneksel ahşap Türk evinin özelliklerinin ayrıntılarıyla ilgili bilgi sahibi olma, Geleneksel evlerin oluşturduğu bütünlükleri kentsel ve yapısal ölçekte değerlendirebilme.
9
A
Geleneksel evin ülke genelinde sergilediği bölgesel farklılıkları yorumlayabilme.
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Geleneksel Türk Evi Kavramı
2
Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri
3
Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri
4
Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı
5
Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler
6
Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler
7
Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri
8
Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri
9
Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri
10
Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri
11
Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri
12
Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları
13
Öğrenci Sunumları
14
Öğrenci Sunumları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TÜRK KONUTU
İMT2110925
Güz Dönemi
2+0
2
5
Ders Programı
Salı 12:00-12:45
Salı 12:45-13:30
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Nazan YAMAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders; Osmanlı kent dokusunun oluşumu, tarihsel ve coğrafi etkenler, konut mimarisinin kökenleri, birlikte=ortak kent yaşamı, Türk evinin kökeni, Göçer çadır ile Türk evinin karşılaştırılması, Konut geleneğinin ilk aşaması hayatlı evin evrimi, Türk- hayatlı evinin yaşayan örnekleri, kentleşme aşamasında plan şemalarının değişimi gibi konuları içermektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Geleneksel Türk Evi Kavramı
,Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri ,Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri,Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler ,Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri ,Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri ,Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları ,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Geleneksel ahşap Türk evinin özelliklerinin ayrıntılarıyla ilgili bilgi sahibi olma, Geleneksel evlerin oluşturduğu bütünlükleri kentsel ve yapısal ölçekte değerlendirebilme.
9
A
Geleneksel evin ülke genelinde sergilediği bölgesel farklılıkları yorumlayabilme.
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Geleneksel Türk Evi Kavramı
2
Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri
3
Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri
4
Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı
5
Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler
6
Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler
7
Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri
8
Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri
9
Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri
10
Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri
11
Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri
12
Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları
13
Öğrenci Sunumları
14
Öğrenci Sunumları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.