Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMI II | İMT2210931 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | ( B ) Perşembe 13:30-14:15 ( B ) Perşembe 14:30-15:15 ( B ) Perşembe 15:30-16:15 ( B ) Perşembe 16:30-17:15 ( C ) Perşembe 09:00-09:45 ( C ) Perşembe 10:00-10:45 ( C ) Perşembe 11:00-11:45 ( C ) Perşembe 12:00-12:45 ( A ) Perşembe 13:30-14:15 ( A ) Perşembe 14:30-15:15 ( A ) Perşembe 15:30-16:15 ( A ) Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu KIR ÇAKAR, Öğr.Gör. Burcu ERDAL, Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriği tanıtımı. ,Restoran tipleri sunumu. Proje teslim örnekleri.Plan ve kesitlerin paylaşılması. ,Yerleşim planı ve konsept ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 ,Konsept paftası onayı alınması. Yerleşim planı ve kesitler ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 ,Konsepte uygun plan, kesitler ve görünüşler ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 ,Konsepte uygun plan, kesitler, görünüşler ve 3D (başlangıç) ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 ,Plan, kesitler, görünüşler ve 3D hazırlanması. Moodbard paftası onayı alınması. ,Ara sınav teslimine hazırlık ve değerlendirme.,"Planlar ile ilgili kritik alma. (tavan, tesisat, elektrik, mimari, döşeme)" ,"Planlar ile ilgili kritik alma. (tavan, tesisat, elektrik, mimari, döşeme)" ,Mobilya imalatları ile ilgili kritik alma. ,Mobilya imalatları ile ilgili kritik alma. ,Listeler ile ilgili kritik alma. ,Konsept paftası, planlar, kesitler, görünüşler, 3D modeller, moodboard paftası, detaylar ve listeler ile ilgili kritik alma. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği tanıtımı. | |
2 | Restoran tipleri sunumu. Proje teslim örnekleri.Plan ve kesitlerin paylaşılması. | |
3 | Yerleşim planı ve konsept ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 | |
4 | Konsept paftası onayı alınması. Yerleşim planı ve kesitler ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 | |
5 | Konsepte uygun plan, kesitler ve görünüşler ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 | |
6 | Konsepte uygun plan, kesitler, görünüşler ve 3D (başlangıç) ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 | |
7 | Plan, kesitler, görünüşler ve 3D hazırlanması. Moodbard paftası onayı alınması. | |
8 | Ara sınav teslimine hazırlık ve değerlendirme. | |
9 | "Planlar ile ilgili kritik alma. (tavan, tesisat, elektrik, mimari, döşeme)" | |
10 | "Planlar ile ilgili kritik alma. (tavan, tesisat, elektrik, mimari, döşeme)" | |
11 | Mobilya imalatları ile ilgili kritik alma. | |
12 | Mobilya imalatları ile ilgili kritik alma. | |
13 | Listeler ile ilgili kritik alma. | |
14 | Konsept paftası, planlar, kesitler, görünüşler, 3D modeller, moodboard paftası, detaylar ve listeler ile ilgili kritik alma. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMI II | İMT2210931 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | ( B ) Perşembe 13:30-14:15 ( B ) Perşembe 14:30-15:15 ( B ) Perşembe 15:30-16:15 ( B ) Perşembe 16:30-17:15 ( C ) Perşembe 09:00-09:45 ( C ) Perşembe 10:00-10:45 ( C ) Perşembe 11:00-11:45 ( C ) Perşembe 12:00-12:45 ( A ) Perşembe 13:30-14:15 ( A ) Perşembe 14:30-15:15 ( A ) Perşembe 15:30-16:15 ( A ) Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu KIR ÇAKAR, Öğr.Gör. Burcu ERDAL, Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriği tanıtımı. ,Restoran tipleri sunumu. Proje teslim örnekleri.Plan ve kesitlerin paylaşılması. ,Yerleşim planı ve konsept ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 ,Konsept paftası onayı alınması. Yerleşim planı ve kesitler ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 ,Konsepte uygun plan, kesitler ve görünüşler ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 ,Konsepte uygun plan, kesitler, görünüşler ve 3D (başlangıç) ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 ,Plan, kesitler, görünüşler ve 3D hazırlanması. Moodbard paftası onayı alınması. ,Ara sınav teslimine hazırlık ve değerlendirme.,"Planlar ile ilgili kritik alma. (tavan, tesisat, elektrik, mimari, döşeme)" ,"Planlar ile ilgili kritik alma. (tavan, tesisat, elektrik, mimari, döşeme)" ,Mobilya imalatları ile ilgili kritik alma. ,Mobilya imalatları ile ilgili kritik alma. ,Listeler ile ilgili kritik alma. ,Konsept paftası, planlar, kesitler, görünüşler, 3D modeller, moodboard paftası, detaylar ve listeler ile ilgili kritik alma. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği tanıtımı. | |
2 | Restoran tipleri sunumu. Proje teslim örnekleri.Plan ve kesitlerin paylaşılması. | |
3 | Yerleşim planı ve konsept ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 | |
4 | Konsept paftası onayı alınması. Yerleşim planı ve kesitler ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 | |
5 | Konsepte uygun plan, kesitler ve görünüşler ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 | |
6 | Konsepte uygun plan, kesitler, görünüşler ve 3D (başlangıç) ile ilgili kritik alma. Ölçek 1:50 | |
7 | Plan, kesitler, görünüşler ve 3D hazırlanması. Moodbard paftası onayı alınması. | |
8 | Ara sınav teslimine hazırlık ve değerlendirme. | |
9 | "Planlar ile ilgili kritik alma. (tavan, tesisat, elektrik, mimari, döşeme)" | |
10 | "Planlar ile ilgili kritik alma. (tavan, tesisat, elektrik, mimari, döşeme)" | |
11 | Mobilya imalatları ile ilgili kritik alma. | |
12 | Mobilya imalatları ile ilgili kritik alma. | |
13 | Listeler ile ilgili kritik alma. | |
14 | Konsept paftası, planlar, kesitler, görünüşler, 3D modeller, moodboard paftası, detaylar ve listeler ile ilgili kritik alma. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |