Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ I | İMT1110001 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Perşembe 10:00-10:45 ( A ) Perşembe 11:00-11:45 ( A ) Perşembe 12:00-12:45 ( A ) Perşembe 12:45-13:30 ( B ) Perşembe 10:00-10:45 ( B ) Perşembe 11:00-11:45 ( B ) Perşembe 12:00-12:45 ( B ) Perşembe 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU, Öğr.Gör. Nilay SAYRAV |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eskiz yapma becerilerinin geliştirilmesi.İki ve üç boyutlu düşünebilme yeteneğinin arttırılması.Farklı malzeme ve teknikler yardımı ile sanatsal düzenlemeler yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarım kavramına giriş ,Tasarım öğeleri; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim,Tasarım öğeleri; biçim-şekil,Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik, saydamlık , Şekil-zemin anlatımları, derinlik, çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri,Tasarım öğeleri; ölçü, oran, aralık,Tasarım öğeleri; doku,Tasarım öğeleri; değer,Tasarım öğeleri; hareket, ışık, gölge,Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast,Tasarım ilkeleri; kuram,Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik, Tüm çalışmaların belirli ilkeler doğrultusunda düzenlenmesi ve sunuma hazırlanması ,Tasarım öğeleri:renk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İki ve üç boyutlu kompozisyon oluşturur. | 16, 2, 6, 9 | F |
2.Tasarım ile ilgili temel kavramları anlar. | 16, 9 | F |
3.Temel Sanat Eğitimi dersinde öğrenilen sanat öğelerini sonraki dönemlerde işlenecek olan tasarım derslerinde doğru ve etkili bir biçimde kullanır. | 16, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım kavramına giriş | |
2 | Tasarım öğeleri; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim | |
3 | Tasarım öğeleri; biçim-şekil | |
4 | Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik, saydamlık | |
5 | Şekil-zemin anlatımları, derinlik, çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri | |
6 | Tasarım öğeleri; ölçü, oran, aralık | |
7 | Tasarım öğeleri; doku | |
8 | Tasarım öğeleri; değer | |
9 | Tasarım öğeleri; hareket, ışık, gölge | |
10 | Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast | |
11 | Tasarım ilkeleri; kuram | |
12 | Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik | |
13 | Tüm çalışmaların belirli ilkeler doğrultusunda düzenlenmesi ve sunuma hazırlanması | |
14 | Tasarım öğeleri:renk |
Kaynak |
İ.Hulusi Güngör, 2005, Temel Tasar, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri Latife Gürer, Gül Gürer, 2004, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi H.Demir Divanlıoğlu, 1997, Tasar'ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ I | İMT1110001 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Perşembe 10:00-10:45 ( A ) Perşembe 11:00-11:45 ( A ) Perşembe 12:00-12:45 ( A ) Perşembe 12:45-13:30 ( B ) Perşembe 10:00-10:45 ( B ) Perşembe 11:00-11:45 ( B ) Perşembe 12:00-12:45 ( B ) Perşembe 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU, Öğr.Gör. Nilay SAYRAV |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eskiz yapma becerilerinin geliştirilmesi.İki ve üç boyutlu düşünebilme yeteneğinin arttırılması.Farklı malzeme ve teknikler yardımı ile sanatsal düzenlemeler yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarım kavramına giriş ,Tasarım öğeleri; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim,Tasarım öğeleri; biçim-şekil,Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik, saydamlık , Şekil-zemin anlatımları, derinlik, çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri,Tasarım öğeleri; ölçü, oran, aralık,Tasarım öğeleri; doku,Tasarım öğeleri; değer,Tasarım öğeleri; hareket, ışık, gölge,Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast,Tasarım ilkeleri; kuram,Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik, Tüm çalışmaların belirli ilkeler doğrultusunda düzenlenmesi ve sunuma hazırlanması ,Tasarım öğeleri:renk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İki ve üç boyutlu kompozisyon oluşturur. | 16, 2, 6, 9 | F |
2.Tasarım ile ilgili temel kavramları anlar. | 16, 9 | F |
3.Temel Sanat Eğitimi dersinde öğrenilen sanat öğelerini sonraki dönemlerde işlenecek olan tasarım derslerinde doğru ve etkili bir biçimde kullanır. | 16, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım kavramına giriş | |
2 | Tasarım öğeleri; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim | |
3 | Tasarım öğeleri; biçim-şekil | |
4 | Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik, saydamlık | |
5 | Şekil-zemin anlatımları, derinlik, çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri | |
6 | Tasarım öğeleri; ölçü, oran, aralık | |
7 | Tasarım öğeleri; doku | |
8 | Tasarım öğeleri; değer | |
9 | Tasarım öğeleri; hareket, ışık, gölge | |
10 | Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast | |
11 | Tasarım ilkeleri; kuram | |
12 | Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik | |
13 | Tüm çalışmaların belirli ilkeler doğrultusunda düzenlenmesi ve sunuma hazırlanması | |
14 | Tasarım öğeleri:renk |
Kaynak |
İ.Hulusi Güngör, 2005, Temel Tasar, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri Latife Gürer, Gül Gürer, 2004, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi H.Demir Divanlıoğlu, 1997, Tasar'ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |