Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMINA GİRİŞ | İMT1210005 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 12:45-13:30 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( B ) Cuma 15:30-16:15 ( C ) Cuma 12:45-13:30 ( C ) Cuma 13:30-14:15 ( C ) Cuma 14:30-15:15 ( C ) Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu ERDAL, Öğr.Gör. Burcu KIR ÇAKAR, Öğr.Gör. Mert Can YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, tasarım ve iç mimarlık hakkındaki genel kavramları aktarırken; mekân, mekânın tanımı, kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemlerini analiz etme becerisi kazandırır. Mimari iletişim dilinin kazandırılması, mekân elemanları, mekân türleri gibi temel kavramsal alt yapıların verilmesini hedefler; Mekânın çok yönlü analizinin yapılması ve iç mekân tasarım yolları, bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez aşamalarını kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Konut iç mekan tasarımına giriş,Banyo tasarımı,Banyo mobilyaları ve banyo tasarımında ergonomik ölçüler,Banyo plan ve kesit paftalarının hazırlanması,Mutfak tasarımı ve mutfak tasarımında ergonomik ölçüler,Mutfak mobilyaları ve cihazları,Mutfak plan ve kesit paftalarının hazırlanması,Yaşam alanı tasarımı,Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yatak odası tasarımı,Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Genel proje değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mekânı tanıtmak, mekânın tanımı, kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemlerini analiz etme becerisi kazanır. | 14, 2, 9 | E, F |
Mimari iletişim dilini kazanır; mekân elemanları, mekân türleri gibi temel kavramsal alt yapıları tanımlar. | 14, 16, 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konut iç mekan tasarımına giriş | |
2 | Banyo tasarımı | Öğrencinin kendi yaşadığı evin rölövesini alması ve çizmesi. |
3 | Banyo mobilyaları ve banyo tasarımında ergonomik ölçüler | 1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi |
4 | Banyo plan ve kesit paftalarının hazırlanması | 1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi (Revize) |
5 | Mutfak tasarımı ve mutfak tasarımında ergonomik ölçüler | 1:20 ölçekte mutfak plan ve kesit çizimi |
6 | Mutfak mobilyaları ve cihazları | Öğrenci mutfak araştırma sunumları |
7 | Mutfak plan ve kesit paftalarının hazırlanması | 1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi (Revize) |
8 | Yaşam alanı tasarımı | |
9 | Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması | 1:20 ölçekte yaşam alanı plan ve kesit çizimi |
10 | Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması | 1:20 ölçekte yaşam alanı plan ve kesit çizimi (revize) |
11 | Yatak odası tasarımı | |
12 | Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması | 1:20 ölçekte yatak odaları plan ve kesit çizimi |
13 | Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması | 1:20 ölçekte yatak odaları plan ve kesit çizimi (revize) |
14 | Genel proje değerlendirmesi | Ev planı 1:50, Banyo-Mutfak-Yaşam&Uyku alanları plan ve kesitleri 1:20 |
Kaynak |
1. Neufert - Yapı Tasarımı, Ernst Neufert, Beta Yayın Dağıtım A.Ş 2. İç Mekan Tasarımının Temelleri, Simon Dodsworth , Stephen Anderson, Literatür Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMINA GİRİŞ | İMT1210005 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 12:45-13:30 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Cuma 14:30-15:15 ( B ) Cuma 15:30-16:15 ( C ) Cuma 12:45-13:30 ( C ) Cuma 13:30-14:15 ( C ) Cuma 14:30-15:15 ( C ) Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu ERDAL, Öğr.Gör. Burcu KIR ÇAKAR, Öğr.Gör. Mert Can YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, tasarım ve iç mimarlık hakkındaki genel kavramları aktarırken; mekân, mekânın tanımı, kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemlerini analiz etme becerisi kazandırır. Mimari iletişim dilinin kazandırılması, mekân elemanları, mekân türleri gibi temel kavramsal alt yapıların verilmesini hedefler; Mekânın çok yönlü analizinin yapılması ve iç mekân tasarım yolları, bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez aşamalarını kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Konut iç mekan tasarımına giriş,Banyo tasarımı,Banyo mobilyaları ve banyo tasarımında ergonomik ölçüler,Banyo plan ve kesit paftalarının hazırlanması,Mutfak tasarımı ve mutfak tasarımında ergonomik ölçüler,Mutfak mobilyaları ve cihazları,Mutfak plan ve kesit paftalarının hazırlanması,Yaşam alanı tasarımı,Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yatak odası tasarımı,Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Genel proje değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mekânı tanıtmak, mekânın tanımı, kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemlerini analiz etme becerisi kazanır. | 14, 2, 9 | E, F |
Mimari iletişim dilini kazanır; mekân elemanları, mekân türleri gibi temel kavramsal alt yapıları tanımlar. | 14, 16, 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konut iç mekan tasarımına giriş | |
2 | Banyo tasarımı | Öğrencinin kendi yaşadığı evin rölövesini alması ve çizmesi. |
3 | Banyo mobilyaları ve banyo tasarımında ergonomik ölçüler | 1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi |
4 | Banyo plan ve kesit paftalarının hazırlanması | 1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi (Revize) |
5 | Mutfak tasarımı ve mutfak tasarımında ergonomik ölçüler | 1:20 ölçekte mutfak plan ve kesit çizimi |
6 | Mutfak mobilyaları ve cihazları | Öğrenci mutfak araştırma sunumları |
7 | Mutfak plan ve kesit paftalarının hazırlanması | 1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi (Revize) |
8 | Yaşam alanı tasarımı | |
9 | Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması | 1:20 ölçekte yaşam alanı plan ve kesit çizimi |
10 | Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması | 1:20 ölçekte yaşam alanı plan ve kesit çizimi (revize) |
11 | Yatak odası tasarımı | |
12 | Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması | 1:20 ölçekte yatak odaları plan ve kesit çizimi |
13 | Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması | 1:20 ölçekte yatak odaları plan ve kesit çizimi (revize) |
14 | Genel proje değerlendirmesi | Ev planı 1:50, Banyo-Mutfak-Yaşam&Uyku alanları plan ve kesitleri 1:20 |
Kaynak |
1. Neufert - Yapı Tasarımı, Ernst Neufert, Beta Yayın Dağıtım A.Ş 2. İç Mekan Tasarımının Temelleri, Simon Dodsworth , Stephen Anderson, Literatür Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |