Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ II | İMT1210049 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Salı 13:30-14:15 ( A ) Salı 14:30-15:15 ( A ) Salı 15:30-16:15 ( B ) Salı 12:45-13:30 ( B ) Salı 13:30-14:15 ( B ) Salı 14:30-15:15 ( B ) Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU, Öğr.Gör. Nilay SAYRAV |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eskiz yapma becerilerinin geliştirilmesi.İki ve üç boyutlu düşünebilme yeteneğinin arttırılması.Farklı malzeme ve teknikler yardımı ile sanatsal düzenlemeler yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarım ile ilgili temel kavramlar,Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim,Tasarım elemanları; biçim-şekil,Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık,Şekilzemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri,Tasarım elemanları; ölçü, oran,aralık,Tasarım elemanları; doku;, Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri,Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;, Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast,Tasarım ilkeleri; hiyerarşi,Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;, Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık,Simetri/asimetri/denge,Birim/bütün, doku, organizasyon,Kompozisyon, figür-zemin ilişkisi,Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması ,Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İki ve üç boyutlu kompozisyon oluşturur. | 16, 2, 9 | F |
2.Tasarım ile ilgili temel kavramları anlar. | 16, 9 | F |
3.Temel Sanat Eğitimi dersinde öğrenilen sanat öğelerini sonraki dönemlerde işlenecek olan tasarım derslerinde doğru ve etkili bir biçimde kullanır. | 16, 2, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim | |
3 | Tasarım elemanları; biçim-şekil | |
4 | Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık | |
5 | Şekilzemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri | |
6 | Tasarım elemanları; ölçü, oran,aralık | |
6 | Tasarım elemanları; doku;, Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri | |
7 | Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;, Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast | |
8 | Tasarım ilkeleri; hiyerarşi | |
9 | Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;, Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık | |
10 | Simetri/asimetri/denge | |
11 | Birim/bütün, doku, organizasyon | |
12 | Kompozisyon, figür-zemin ilişkisi | |
13 | Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması | |
14 | Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması |
Kaynak |
İ.Hulusi Güngör, 2005, Temel Tasar, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri Latife Gürer, Gül Gürer, 2004, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi H.Demir Divanlıoğlu, 1997, Tasar'ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ II | İMT1210049 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı | ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Salı 13:30-14:15 ( A ) Salı 14:30-15:15 ( A ) Salı 15:30-16:15 ( B ) Salı 12:45-13:30 ( B ) Salı 13:30-14:15 ( B ) Salı 14:30-15:15 ( B ) Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU, Öğr.Gör. Nilay SAYRAV |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eskiz yapma becerilerinin geliştirilmesi.İki ve üç boyutlu düşünebilme yeteneğinin arttırılması.Farklı malzeme ve teknikler yardımı ile sanatsal düzenlemeler yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarım ile ilgili temel kavramlar,Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim,Tasarım elemanları; biçim-şekil,Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık,Şekilzemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri,Tasarım elemanları; ölçü, oran,aralık,Tasarım elemanları; doku;, Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri,Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;, Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast,Tasarım ilkeleri; hiyerarşi,Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;, Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık,Simetri/asimetri/denge,Birim/bütün, doku, organizasyon,Kompozisyon, figür-zemin ilişkisi,Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması ,Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İki ve üç boyutlu kompozisyon oluşturur. | 16, 2, 9 | F |
2.Tasarım ile ilgili temel kavramları anlar. | 16, 9 | F |
3.Temel Sanat Eğitimi dersinde öğrenilen sanat öğelerini sonraki dönemlerde işlenecek olan tasarım derslerinde doğru ve etkili bir biçimde kullanır. | 16, 2, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Tasarım elemanları; nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim | |
3 | Tasarım elemanları; biçim-şekil | |
4 | Görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik oluşturma yolları, yakınlık, benzerlik, ayırıcı nitelik (simetri), saydamlık | |
5 | Şekilzemin anlatımları, derinlik (örtme ve saydamlık), çizgisellik, etkili çevre, şekil-zemin ilişkileri | |
6 | Tasarım elemanları; ölçü, oran,aralık | |
6 | Tasarım elemanları; doku;, Tasarım elemanları; renk, değer konularının işlenmesi; sıcak, soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri | |
7 | Tasarım elemanları; hareket/statiklik/dinamizm, ışık, gölge;, Tasarım ilkeleri; tekrar, armoni, kontrast | |
8 | Tasarım ilkeleri; hiyerarşi | |
9 | Tasarım ilkeleri; birlik, denge, egemenlik;, Tasarım ilkeleri: tekrar, çeşitlilik, yön, uyum, vurgu, zıtlık, baskınlık | |
10 | Simetri/asimetri/denge | |
11 | Birim/bütün, doku, organizasyon | |
12 | Kompozisyon, figür-zemin ilişkisi | |
13 | Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması | |
14 | Tasarım eleman ve ilkeleri ile ilgili saha çalışması |
Kaynak |
İ.Hulusi Güngör, 2005, Temel Tasar, Bilgisayar Destekli Baskı ve Reklam Hizmetleri Latife Gürer, Gül Gürer, 2004, Temel Tasarım, Birsen Yayınevi H.Demir Divanlıoğlu, 1997, Tasar'ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | |||||
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |