Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi ve sunulmaya hazır hale getirebilmesi için gereken teorik bilginin verilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri,Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri ,Vray Render’ menüsü kullanarak malzeme atama,Vray Material Bitmap Seçenekleri,Vray Malzemeleri,Temel Vray Mazleme Oluşturma,Temel Vray Mazleme Oluşturma,Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma,Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma,Temel Render Araçları,Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi,Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi,Farklı Tasarım Konseplerine Malzeme ve Kaplama Yaratımı,Farklı Tasarım Konseplerine Render sahneleri oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sayısal ortamda yapılan tasarımların görselleştirilecek sunuma hazır hale getirme bilgisinin verilmesi
8, 9
E, F
Tasarımda dijital temsil becerisinin kazandırılması
8, 9
E, F
Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle etme yeteneğinin kazandırılması
16, 8, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri
2
Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri
3
Vray Render’ menüsü kullanarak malzeme atama
4
Vray Material Bitmap Seçenekleri
5
Vray Malzemeleri
6
Temel Vray Mazleme Oluşturma
7
Temel Vray Mazleme Oluşturma
8
Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma
9
Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma
10
Temel Render Araçları
11
Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi
12
Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi
13
Farklı Tasarım Konseplerine Malzeme ve Kaplama Yaratımı
14
Farklı Tasarım Konseplerine Render sahneleri oluşturma
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II
İMT2112385
Güz Dönemi
1+2
2
3
Ders Programı
Pazartesi 13:30-14:15
Pazartesi 14:30-15:15
Pazartesi 15:30-16:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ahmet OKUTAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi ve sunulmaya hazır hale getirebilmesi için gereken teorik bilginin verilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri,Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri ,Vray Render’ menüsü kullanarak malzeme atama,Vray Material Bitmap Seçenekleri,Vray Malzemeleri,Temel Vray Mazleme Oluşturma,Temel Vray Mazleme Oluşturma,Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma,Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma,Temel Render Araçları,Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi,Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi,Farklı Tasarım Konseplerine Malzeme ve Kaplama Yaratımı,Farklı Tasarım Konseplerine Render sahneleri oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sayısal ortamda yapılan tasarımların görselleştirilecek sunuma hazır hale getirme bilgisinin verilmesi
8, 9
E, F
Tasarımda dijital temsil becerisinin kazandırılması
8, 9
E, F
Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle etme yeteneğinin kazandırılması
16, 8, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri
2
Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri
3
Vray Render’ menüsü kullanarak malzeme atama
4
Vray Material Bitmap Seçenekleri
5
Vray Malzemeleri
6
Temel Vray Mazleme Oluşturma
7
Temel Vray Mazleme Oluşturma
8
Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma
9
Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma
10
Temel Render Araçları
11
Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi
12
Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi
13
Farklı Tasarım Konseplerine Malzeme ve Kaplama Yaratımı
14
Farklı Tasarım Konseplerine Render sahneleri oluşturma
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.